Поділитись:

Хто сортуватиме тонни луцького сміття

Вівторок, 23 січня 2018, 21:00

У першому півріччі 2018 року на вулиці Трункіна, що в Луцьку, має бути змонтована сміттєсортувальна лінія. Тендер вже проведено, переможцем стала компанія з Львівської області.

Змагалося дві компанії: "Хаммель-Україна" та ПрАТ "Барський машинобудівний завод". Нижчу ціну запропонувало підприємство "Хаммель-Україна". У міському бюджеті для будівництва сортувальної лінії заклали 6 мільйонів гривень. Внаслідок аукціону ціна зменшилася до 5 мільйонів 890 тисяч гривень, триває підготовка до підписання угоди. Лінію планують встановити на вулиці Трункіна (район Дубнівської), а опікуватиметься нею комунальне підприємство "Луцькспецкомунтранс".

ЯКИМ БУДЕ ЕФЕКТ?

"Ця лінія має бути змонтована у першому півріччі. На початок липня вона повинна запрацювати. Та лінія, яка є на полігоні – вона нікуди не дівається, залишається. Адже сміття на полігон надходить не лише з Луцька, а й з навколишніх сіл, в тому числі з Рожища та Торчина. Тож там буде сортуватися те, що приходить з навколишніх сіл. Те, що у Луцьку, має завозитися на нову лінію", - пояснив директор КП "Луцькспецкомунтранс" Валерій Кузьмич.

Він зазначає, що будучи нову лінію, вдасться економити на пальному. Якщо нині 12 сміттєвозів щодня кілька разів їздять на полігон у Брище (близько 15 кілометрів від Луцька), то до нової лінії вони долатимуть куди меншу відстань.

Нова сортувальна лінія дозволить продовжити життя полігону в Брище><span class=Нова сортувальна лінія дозволить продовжити життя полігону в Брище

"По-друге, продовжиться термін експлуатації полігону. Окрім цього, думаю, ми матимемо прибуток від здачі сировини. Адже це буде і скло, і пляшка, і картон, і ПЕТ-пляшка, упаковки. Це все коштує грошей. Звісно, витрати на утримання лінії теж будуть: це електроенергія, виплата заробітної плати. Я не можу сказати яким буде економічний ефект. Адже сама ціль полягає у тому, що на полігоні буде менше захоронюватися сміття", - міркує Валерій Кузьмич.

Для того, аби ще більше полегшити процес сортування сміття, у Луцьку планують за допомогою грантових коштів, закупити майданчики з контейнерами для різного типу непотребу.

У Луцьку вже є чимало контейнерів для пет-пляшок><span class=У Луцьку вже є чимало контейнерів для пет-пляшок

"Мова йде про 30 майданчиків, де буде стояти по чотири контейнери: для звичайно сміття, пет-пляшки, скла та картону. Якщо буде необхідність, аби їх було більше – будемо доставляти", - зазначає директор КП "Луцькспецкомунтранс".

НОВА ЛІНІЯ – БІЛЬШІ ПОТУЖНОСТІ

У технічних вимогах до учасників тендеру, департамент житлово-комунального господарства просив поставити лінію потужністю 12-15 тонн твердих побутових відходів на годину. Загалом він має переробляти не менше аніж 50 тисяч тонн у рік.

Сортувальна лінія має надійти до 1 червня 2018 року. Вона має розподіляти тверде побутове сміття на наступні фракції: дрібна фракція (механічний відбір) до 50 мм (органічні та інертні матеріали), чорні метали (механізований відбір), ПЕТ-пляшка (4 фракції), скло (2 фракції) макулатура (2 фракції); кольорові метали, плівка (2 фракції), інші матеріали (2 фракції).

ПЕРША ЛІНІЯ. ТРІШКИ ІСТОРІЇ

Сортувальна лінія під Луцьком, яку відкрили кілька років тому, мала вирішувати низку проблем: зменшити навантаження на сам полігон, створити робочі місця, поліпшити процес сортування сміття, а отже й отримувати прибуток від продажу вторинної сировини.

"Ми робимо одну справу. Ми прибираємо, вони (підприємство, що займається сміттєсортувальною лінією, - К.) сортують. Для того, щоб зменшити навантаження на полігон. Не можу я сказати, що воно прибуткове. Користь, яка від нього є та, що воно забирає частину вторсировини і на полігон поступає менше", - нині зазначає Валерій Кузьмич.

Ефективність виконання тих завдань, які ставили на початку, у багатьох викликає сумніви. І пов'язують це зі станом справ на самому підприємстві, зміною на ньому керівництва. Хоча нині, схоже, справи налагоджуються.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: ЯК ЛУЦЬКА РОДИНА СОРТУЄ 90% СВОГО СМІТТЯ І ЗАРОБЛЯЄ НА ЦЬОМУ ГРОШІ

ТзОВ "Луцьк ЕКО", яке спеціально створили для сортувальних цілей, заснували комунальне підприємство "Луцькспецкомунтранс" (50%) та приватний інвестор – "Екосорт" (50%). Тоді, як зазначало видання "Волинські новини", інвестиції мали скласти по 1,3 мільйона гривень з обох сторін. Окупність проекту мала скласти 2 роки, а контроль за діяльністю підприємства міг відбуватися у формі звіту перед депутатами міської ради чи створенні спеціальної комісії.

Однак, уже тоді, у лютому 2015 року, коли "Луцьк ЕКО" створювали, частина депутатського корпусу Луцької міської ради, висловлювала занепокоєння щодо керованості компанії. Наприклад, депутат Андрій Осіпов застерігав колег, що таке підприємство, як засвідчує судова практика, буде некерованим і місто зможе його втратити. На це Валерій Кузьмич зауважив, що підприємство залежатиме від постачання сировини "Луцькспецкомунтрансом". Осіпов тоді пропонував збільшити частку "Луцькспецкомунтрансу" до 51%, а керівника підприємства призначати лише після його виступу під час сесії міськради. Втім, його пропозиції не отримали підтримки колег.

ЗАПЛУТАНИЙ ПАРТНЕР

Нині, відповідно до даних державного реєстру, засновникам підприємства "Луцьк ЕКО" справді є КП "Луцькспецкомунтранс" та "Група компаній "Екосорт" зі статутними внесками по 1,3 млн грн.

Щоправда, кінцевими бенефіціарними власниками є Геннадій Бадко (м. Київ), Сергій Поліщук (м. Луцьк) та Леонід Турик (м. Київ).

Бути кінцевим бенефіціарним власником (контролером) означає мати можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність компанії, навіть не обов'язково володіючи 25 чи більше відсотками статутного капіталу.

Ці три громадянина також є засновниками "Групи компаній "Екосорт". Мають вони там 25, 25 та 50 % відповідно. При тім, статутний капітал "Групи компаній "Екосорт" усього одна тисяча гривень. Основним видом діяльності підприємства є торгівля брухтом.

"Група компаній "Екосорт" розміщена за адресою Рівненська, 25. Тут також зареєстрована ще низка компаній, до яких має стосунок Сергій Поліщук чи члени його родини.

Офіційно підприємство зареєстрували у квітні 2015 року. А 27 жовтня того ж року, відповідно до даних Державного реєстру відбулося внесення змін щодо відомостей про керівника підприємства та зміна складу підписантів. З цього числа керівником зазначена Наталія Смольянінова.

Разом з тим, у судових реєстрах можна знайти інформацію щодо відкритого кримінального провадження, де фігурує "Луцьк ЕКО". У слідства є підозра фактів підроблення документів співзасновниками товариства.

Та й щодо ТОВ "Група компаній "Екосорт" не все так просто, що породжує подальші питання щодо спільного підприємства "Луцьк ЕКО".

У січня 2016 року Господарський суд Волинської області виніс рішення про визнання недійсним рішення позачергових зборів учасників товариства, оформлені 23 жовтня 2015 року. А до того були визнані незаконними ще одні збори товариства, що відбулися 13 лютого 2015 року, тобто ще до створення спільного з комунальним підприємства. Йшлося про те, що на засіданні зборів учасників насправді не було тих, хто був записаний у протоколі.

Нині, попри те, що директором підприємства "Луцьк ЕКО" зазначена Наталія Смольянінова, фактично керує підприємством її заступник Віктор Киричук. Влітку минулого року під час засідання постійної депутатської комісії він зазначав, що є зацікавлені інвестори, аби доставити другу лінію для сортування та переробки сміття.

"Нова сортувальна лінія буде на 100% у власності ЛСКАП "Луцькспецкомунтранс". Підприємство "Луцьк ЕКО" не матиме до неї жодного стосунку. По старій лінії поки що вивчаємо ситуацію, думаємо, як краще вчинити. Але ситуація в порівнянні з 2016 роком на даний момент покращилась", - коментує радник міського голови Ігор Поліщук.

Виконувач повноважень директора "Луцьк ЕКО" Віктор Киричук запевняє, що сировини для обох ліній вистачатиме. Тим паче, що потужності луцької лінії на всі 100% не вдовольнять потреби міста. "Луцьк ЕКО" і надалі працює над пошуком інвестора для будівництва другої черги сортувальної лінії.

***

З початку 2018 року сортування сміття в Україні стало обов'язковим. Цей процес невідворотний для країни, що обрала цивілізаційний вектор розвитку. За умови введення в експлуатацію сортуальної лінії в Луцьку та налагодження і розширення роботи лінію у Брищі, місту та навколишнім селами вдасться певний час справлятися зі сміттєвими запитами. Продаючи на переробку вторинну сировину, полігон зможе служити довше, а вкладенні кошти поступово окуповуватися. Хоча, звісно, поки що будівництво ліній розглядають як соціальну складову, а не чистий бізнес. Інше питання - це сортування сміття на першому етапі, самими лучанами, якісне забезпечення їх смітниками. Від роботи в цьому напрямку напряму залежить, на скільки сортуальні лінії будуть працювати краще.

Надрукувати
мітки:
коментарів
12 грудня 2018
10 грудня 2018
29 листопада 2018
23 листопада 2018
18 листопада 2018
12 листопада 2018
05 листопада 2018
31 жовтня 2018
24 жовтня 2018
23 жовтня 2018
08:00
20 жовтня 2018