Поділитись:

Як заощадити на оплаті за тепло, якщо холодні батареї (інфографіка)

П'ятниця, 26 січня 2018, 08:45

В Україні під час опалювального сезону нормальна температура для житла становить +18°C градусів, а в кутових кімнатах має бути не менш ніж +20°C.

Не всі знають, що коли температура в приміщенні падає нижче +12°C, то споживач платить на 5 % менше за кожен градус протягом усього терміну відхилення від норми. Потрібно враховувати, що такі коливання температури допустимі один раз на місяць протягом 12 годин, – повідомляє "Слово і Діло".

Але не можна просто взяти й не платити. Потрібно обов'язково викликати представників постачальника тепла, щоб він офіційно зафіксував неякісну послугу із зазначенням термінів відхилення від норми. Коли представники теплопостачальної компанії складуть акт-претензію, тоді можна не платити за рахунками. Щоправда, лише за період, коли були порушення температурного режиму.

Причому, перевіряється не те, наскільки гаряча в квартирі батарея, а яка температура повітря та стін у приміщенні. Вимірювання проводять спеціальним приладом – термогігрометром – на відстані 1 м від зовнішньої стіни й 1,5 м від підлоги. Не можна проводити вимірювання, якщо на вулиці менш ніж 5°С морозу та безхмарне небо. Такі ДСТУ.

Законодавство дає можливість викликати представника компанії-постачальника послуги телефоном або письмово. Але, як показує досвід багатьох споживачів, не варто гратися в телефонні перемовини, краще відразу направляти письмову заяву, зареєструвавши її в приймальні виконавця або надіславши листом.

У заяві слід вказати прізвище, адресу проживання, найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Після того, як заява буде зареєстрована, представник виконавця в термін, зазначений у договорі про надання послуг, зобов'язаний прийти для перевірки та фіксації безпосередньо самого факту неналежного надання або ненадання послуги.

В акті-претензії зазначаються види, показники й терміни порушення, прізвища представників виконавця та їхні посади. А також ставляться підписи сторін і дата складання акта-претензії.

Якщо до споживача не поспішають зі складанням акту-претензії або відмовиться його підписувати, цей документ можна оформити самостійно. Для цього достатньо підписів двох сусідів, які, швидше за все, також потерпають від холоду.

Акт-претензія має бути складений у двох примірниках, один з яких залишається у споживача послуг. Далі він реєструється в спеціальному журналі й має бути розглянутий виконавцем протягом трьох днів. У цей термін виконавець має або розпорядитися про перерахунок платежів, або надати мотивовану відмову. Якщо відповіді не буде, то автоматично вважається, що виконавець визнав факти надання неякісної послуги й зобов'язаний здійснити її перерахунок.

Якщо виконавець ігнорує споживача, той може звернутися з позовом до господарського суду.

Детальніше – на інфографіці.

Надрукувати
мітки:
коментарів
13 лютого 2019
09:32
11 лютого 2019
08 лютого 2019
29 січня 2019
11:30
02 січня 2019
23 грудня 2018
14 грудня 2018
04 грудня 2018
30 листопада 2018
16:52
26 листопада 2018
25 листопада 2018
20 листопада 2018
14 листопада 2018
12 листопада 2018