Поділитись:

Екс-очільниця "Microsoft Україна" розповіла, про що мріють "королеви успіху"

Середа, 04 квітня 2018, 20:00

Нещодавно Луцьк у межах проекту "Школа свідомого громадянина" від Громадянського Руху "СВІДОМІ" відвідала екс-гендиректорка "Майкрософт Україна" Надія Васильєва. У форматі відкритого інтерв'ю жінка поділилася власним досвідом і розповіла, як побудувати успішну кар'єру.

Однак "Конкуренту" вдалося поспілкуватися із жінкою-професіоналом ще до початку заходу та розпитати всі секрети успіху, ставлення до рейтингів та мови роботи у відомих компаніях.

Надіє Борисівно, ви пішли з посади генерального директора "Microsoft Україна" через навчання в бізнес-школі Kellogg в США. То ж чи це навчання вартувало того, щоби звільнитися із такої посади? Не пошкодували про власне звільнення?

– Відразу можу сказати, що це вартувало, тому що у нас взагалі немає такого навчання, як-от Executive Education. Тобто коли ти вже займаєш позицію на рівні генерального директора і є досвід 10 років, то що ж далі? А навчатись треба постійно, бо якщо ти не навчаєшся, то зупиняєшся у розвитку. Тому, коли в мене з'явилася можливість взяти участь у конкурсі в тому напрямку, який мені дуже цікавий, адже я на нього дивлюся, як на наступний крок у моїй кар'єрі, то й вирішила, що буду його використовувати. Ба більше, я бачу, що на сьогодні я не зможу додати в "Microsoft" в Україні і тих країнах, де я відповідаю, щось більше. Максимум, що я могла зробити для "Microsoft", я зробила.

Журнал "ФОКУС" називає вас "королевою успіху". У рейтингу 100 найвпливовіших жінок України у 2017 році ви – на 72 місці. Скажіть ваше ставлення до подібних рейтингів?

– Взагалі до рейтингів ставлюся дуже-дуже негативно, але поважаю рейтинги, наприклад, "Нового часу" та "Forbes". А в те, що відбувається за голосуванням в Інтернеті, я не дуже вірю, бо як спеціаліст технічної сфери, знаю, що таке інтернет-голосування і як накручуються голоси. Більше дивлюсь на те, коли є професійне визнання. От у "Forbes" було журі, там створювався рейтинг ТОП-100 жінок, а вони були згруповані за тематиками: були держслужбовці, директори, соціальні співробітники. А потім це все змішали. Якщо ж дивитися за галузями, то можна побачити цікаві пріоритети, і вони більш об'єктивні. А коли рейтинг – це давайте порівняємо і бізнес, і політику, і неприбуткові корпорації, і все разом, то це зовсім різні підходи.

Хочу сказати дуже велике дякую тим людям, які свідомо голосували за мене. А ще мені дуже подобається, що все ж таки от у "Forbes" і в "Новому часі" ті жінки, які потрапили до рейтингів, дуже дружні. Ми якось вирішили зібратися відсвяткувати це, познайомитися, і до цього часу спілкуємося, допомагаємо одна одній. Я думаю, жіноцтво України займе більш вагому позицію, коли професійні жінки будуть об'єднуватися.

У цьому ж рейтингом ви випередили таких відомих жінок, як Катерина Осадча, Джамала, Ольга Фреймут та Ольга Белькова, яка також ділилася своєю історією успіху із луцькою молоддю. У чому ж ваш секрет успіху?

– Напевно, передусім – це навчання. Має бути мета, ціль, а після цього вже варто навчатися чомусь конкретному.

По-друге, потрібно виходити із зони комфорту. Знаєте, у цьому плані є дуже гарний жарт: ми взагалі в зону комфорту й не заходимо, щоб з неї виходити. Але дійсно, коли людина отримала дуже гарне місце з гарною зарплатою, є можливість просто сісти й нікуди не йти. Але в цьому є й причина того, що комфорт заважає людині думати, творити, вигадувати щось нове, рухатися вперед. Коли я таке відчуваю, то йду далі.

Третій секрет – балансувати з людьми довкола та взаємодіяти з ними на рівні партнерства. Не варто переходити на фамільярність, але разом з тим й не ставитися вороже навіть до людей, які на тебе не схожі. Варто намагатися запропонувати щось, якщо теж хочете щось отримати від цієї людини. Тоді в такому партнерстві в майбутньому будуть створюватися нові ідеї.

Підсумую, що люди, які тебе оточують, тебе й характеризують. І якщо ти хочеш змінитися, то повинен змінити й навколишнє середовище.

Ви працювали у таких відомих компаніях, як "Amway", "Київстар", "Microsoft". Де працювалося найбільш злагоджено, цікаво та "дорого"?

– Я можу сказати, що з кожним кроком заробітна плата підвищувалася. Вдячна тому, де я працювала, тому, що на певному рівні мого розвитку це була найкраща компанія. Але я йду далі.

У "Київстарі" я навчилася вибудовувати системний і великий національний бізнес, чого б я не знала ніколи з роботи в міжнародній компанії. В "Amway" я зрозуміла, як працювати з людьми, які не були формальними лідерами, вони – природні лідери. А "Microsoft" навчив дуже великим рівням свідомості, що стосується відповідальності і принциповості, і тому, як балансується на високому рівні між собою бізнес, суспільство, держава. Це дуже великий і системний бізнес, при якому ти не продаєш щось комусь або шукаєш клієнтів, а створюєш екосистеми. Це зовсім інший рівень. А коли ще є й відповідальність за декілька країн із різними національними контекстами, тоді ти сприймаєш все на глобальному рівні. Тоді вже бізнес не як бізнес для заробітку коштів, а як соціальна відповідальність.

Зізнавайтеся, про що ж мріють "королеви успіху"?

– Усі "королеви успіху" мріють просто бути жінкою. Красивою, усміхненою, доброю, з достатком, і щоб їх оточували цікаві люди.

Якщо казати про мою мрію, то я хочу працювати в справах, які мені цікаві, інноваційні, динамічні, там, де створюється щось нове, але з інтелектуальними людьми, з якими цікаво розмовляти і які можуть щось мені додати, а я зможу додатиїм.

Надрукувати
мітки:
коментарів
05 лютого 2020
07 січня 2020
25 жовтня 2019
24 серпня 2019
13 серпня 2019
17 червня 2019
23 квітня 2019
09 квітня 2019
23 березня 2019
19 березня 2019
27 лютого 2019
19 лютого 2019
18 лютого 2019
11 лютого 2019
20:00
02 лютого 2019