Поділитись:

Екс-очільниця "Microsoft Україна" розповіла, про що мріють "королеви успіху"

Середа, 04 квітня 2018, 20:00

Нещодавно Луцьк у межах проекту "Школа свідомого громадянина" від Громадянського Руху "СВІДОМІ" відвідала екс-гендиректорка "Майкрософт Україна" Надія Васильєва. У форматі відкритого інтерв'ю жінка поділилася власним досвідом і розповіла, як побудувати успішну кар'єру.

Однак "Конкуренту" вдалося поспілкуватися із жінкою-професіоналом ще до початку заходу та розпитати всі секрети успіху, ставлення до рейтингів та мови роботи у відомих компаніях.

Надіє Борисівно, ви пішли з посади генерального директора "Microsoft Україна" через навчання в бізнес-школі Kellogg в США. То ж чи це навчання вартувало того, щоби звільнитися із такої посади? Не пошкодували про власне звільнення?

– Відразу можу сказати, що це вартувало, тому що у нас взагалі немає такого навчання, як-от Executive Education. Тобто коли ти вже займаєш позицію на рівні генерального директора і є досвід 10 років, то що ж далі? А навчатись треба постійно, бо якщо ти не навчаєшся, то зупиняєшся у розвитку. Тому, коли в мене з'явилася можливість взяти участь у конкурсі в тому напрямку, який мені дуже цікавий, адже я на нього дивлюся, як на наступний крок у моїй кар'єрі, то й вирішила, що буду його використовувати. Ба більше, я бачу, що на сьогодні я не зможу додати в "Microsoft" в Україні і тих країнах, де я відповідаю, щось більше. Максимум, що я могла зробити для "Microsoft", я зробила.

Журнал "ФОКУС" називає вас "королевою успіху". У рейтингу 100 найвпливовіших жінок України у 2017 році ви – на 72 місці. Скажіть ваше ставлення до подібних рейтингів?

– Взагалі до рейтингів ставлюся дуже-дуже негативно, але поважаю рейтинги, наприклад, "Нового часу" та "Forbes". А в те, що відбувається за голосуванням в Інтернеті, я не дуже вірю, бо як спеціаліст технічної сфери, знаю, що таке інтернет-голосування і як накручуються голоси. Більше дивлюсь на те, коли є професійне визнання. От у "Forbes" було журі, там створювався рейтинг ТОП-100 жінок, а вони були згруповані за тематиками: були держслужбовці, директори, соціальні співробітники. А потім це все змішали. Якщо ж дивитися за галузями, то можна побачити цікаві пріоритети, і вони більш об'єктивні. А коли рейтинг – це давайте порівняємо і бізнес, і політику, і неприбуткові корпорації, і все разом, то це зовсім різні підходи.

Хочу сказати дуже велике дякую тим людям, які свідомо голосували за мене. А ще мені дуже подобається, що все ж таки от у "Forbes" і в "Новому часі" ті жінки, які потрапили до рейтингів, дуже дружні. Ми якось вирішили зібратися відсвяткувати це, познайомитися, і до цього часу спілкуємося, допомагаємо одна одній. Я думаю, жіноцтво України займе більш вагому позицію, коли професійні жінки будуть об'єднуватися.

У цьому ж рейтингом ви випередили таких відомих жінок, як Катерина Осадча, Джамала, Ольга Фреймут та Ольга Белькова, яка також ділилася своєю історією успіху із луцькою молоддю. У чому ж ваш секрет успіху?

– Напевно, передусім – це навчання. Має бути мета, ціль, а після цього вже варто навчатися чомусь конкретному.

По-друге, потрібно виходити із зони комфорту. Знаєте, у цьому плані є дуже гарний жарт: ми взагалі в зону комфорту й не заходимо, щоб з неї виходити. Але дійсно, коли людина отримала дуже гарне місце з гарною зарплатою, є можливість просто сісти й нікуди не йти. Але в цьому є й причина того, що комфорт заважає людині думати, творити, вигадувати щось нове, рухатися вперед. Коли я таке відчуваю, то йду далі.

Третій секрет – балансувати з людьми довкола та взаємодіяти з ними на рівні партнерства. Не варто переходити на фамільярність, але разом з тим й не ставитися вороже навіть до людей, які на тебе не схожі. Варто намагатися запропонувати щось, якщо теж хочете щось отримати від цієї людини. Тоді в такому партнерстві в майбутньому будуть створюватися нові ідеї.

Підсумую, що люди, які тебе оточують, тебе й характеризують. І якщо ти хочеш змінитися, то повинен змінити й навколишнє середовище.

Ви працювали у таких відомих компаніях, як "Amway", "Київстар", "Microsoft". Де працювалося найбільш злагоджено, цікаво та "дорого"?

– Я можу сказати, що з кожним кроком заробітна плата підвищувалася. Вдячна тому, де я працювала, тому, що на певному рівні мого розвитку це була найкраща компанія. Але я йду далі.

У "Київстарі" я навчилася вибудовувати системний і великий національний бізнес, чого б я не знала ніколи з роботи в міжнародній компанії. В "Amway" я зрозуміла, як працювати з людьми, які не були формальними лідерами, вони – природні лідери. А "Microsoft" навчив дуже великим рівням свідомості, що стосується відповідальності і принциповості, і тому, як балансується на високому рівні між собою бізнес, суспільство, держава. Це дуже великий і системний бізнес, при якому ти не продаєш щось комусь або шукаєш клієнтів, а створюєш екосистеми. Це зовсім інший рівень. А коли ще є й відповідальність за декілька країн із різними національними контекстами, тоді ти сприймаєш все на глобальному рівні. Тоді вже бізнес не як бізнес для заробітку коштів, а як соціальна відповідальність.

Зізнавайтеся, про що ж мріють "королеви успіху"?

– Усі "королеви успіху" мріють просто бути жінкою. Красивою, усміхненою, доброю, з достатком, і щоб їх оточували цікаві люди.

Якщо казати про мою мрію, то я хочу працювати в справах, які мені цікаві, інноваційні, динамічні, там, де створюється щось нове, але з інтелектуальними людьми, з якими цікаво розмовляти і які можуть щось мені додати, а я зможу додатиїм.

Надрукувати
мітки:
коментарів