Поділитись:

Підняття проїзду в маршрутках Луцька: що, де коли?

Середа, 11 квітня 2018, 12:00

Виконавчий комітет Луцької міської ради 12 квітня проведе відкрите обговорення підняття вартості проїзду у маршрутних таксі. Запрошують до дискусії всіх охочих. Зібрання відбудеться о 16:00 на 4-му поверсі Центру надання адміністративних послуг (вул. Лесі Українки, 35).

"Конкурент" вирішив коротко нагадати, що пропонує виконком.

Коли востаннє піднімали тариф?

Нині проїхатися у луцькій маршрутці коштує 4 гривні за поїздку. Такий тариф встановили наприкінці березня 2017 року. До того часу, з лютого 2015 року, проїзд коштував 3 гривні.

Де планується підняття ціни?

Обговорення стосується проекту рішення про вартість проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах у звичайному режимі руху. Тобто, мова йде про маршрутки. Загалом у Луцьку є 8 перевізників.

Одначе додамо, що на сайті міської ради є також проект, що стосується підняття ціни з 2 до 3 гривень у тролейбусах вже з травня.

Як хочуть підняти ціну?

Передбачається підвищення тарифу на проїзд в автобусах по місту з 4 до 5 гривень. Зауважимо, що виконком встановлює саме граничний тариф. Тобто, перевізники можуть перевозити дешевше, але аж ніяк не дорожче. Не довгостроковий, але прецедент, коли перевізник не одразу підняв вартість проїзду до граничної межі, у Луцьку був.

Нині собівартість послуг на перевезення 1 пасажира складає 4,8 грн проти 3,85 грн у 2017 році, зазначено в аналізі регуляторного впливу. Зауважимо, що на кожному з маршрутів собівартість перевезення відрізняється.

А як же ж школярі?

Пропонується, аби для дітей шкільного віку від 6 до 14 років вартість проїзду у автобусах на міських маршрутах загального користування була в розмірі 2 гривень за одну поїздку у період навчання, з 1 вересня по 31 травня, та 3 гривні за одну поїздку у літній період.

Коли чекати подорожчання?

У проекті рішення йдеться, що нові ціни, якщо їх затвердить виконком, почнуть діяти вже з 15 квітня.

Як у міській раді пояснюють потребу підняття тарифу?

В аналізі регуляторного впливу запровадження нового тарифу, який презентував Департамент економічної політики Луцькради, йдеться, що якість надання послуг перевізниками знизилася через суттєве підвищення цін на цілий ряд статей калькуляційних витрат виробничої собівартості послуг. Наприклад, підвищення розміру мінімальної заробітної плати у державі (з 3200 до 3723 грн), вартості паливно-мастильних матеріалів (з 20 грн до 23-25 грн за літр), деталей та запасних частин. Тож перевізники не можуть забезпечити належну якість технічного стану автобусів, дотримання графіків руху на маршрутах та забезпечити безпеку руху

Чи є незгідні?

Експерти ГО "Волинський центр розвитку урядування" не вважають, що нині є достатні економічні підстави для збільшення вартості проїзду у маршрутках Луцька. Мовляв, підняття витратних матеріалів було несуттєве.

Окрім цього громадськість цікавить і сама процедура визначення собівартості тарифу. Адже попри існування квитків, пасажири їх не беруть. Отже визначити реальні доходи перевізників важко.

Обговорювати ці питання і будуть у Центрі надання адміністративних послуг, куди запрошують усіх охочих.

Надрукувати
мітки:
коментарів