Поділитись:

"Нам не можна занести "валізу" грошей і "співати" в ефірі годинами", – продюсер Суспільного на Волині

Четвер, 12 липня 2018, 10:00
1224
0
0
2

Волинська регіональна дирекція Національної суспільної телерадіокомпанії України, як і інші філії Суспільного, нині перебуває у стані реформування. Про те, як відбуваються перетворення державного мовлення на суспільне, яким контентом заповниться чорний екран "Нової Волині" та чи потрібне суспільно-політичне ток-шоу "Протилежний Погляд LIVE" телеканалу, розповів продюсер Волинської філії ПАТ НСТУ Костянтин Лоцман.

– Почнімо з того, що взагалі означає суспільне мовлення, чим воно відрізняється від не суспільного? Які основні цінності суспільного мовлення?

– Найперше і найважливіше: Суспільне не належить ні владі, ні бізнесу і підзвітне винятково громадянському суспільству. Цінності суспільного мовлення базуються на журналістських стандартах, якими керуються незалежні редакції в усьому світі. Існують правила, за якими журналісти мають збирати, перевіряти, обробляти інформацію. Вони чітко виписані як "Стандарти інформаційного мовлення ПАТ "НСТУ". І кожен наш глядач чи слухач може ознайомитись із цим документом і контролювати суспільного мовника щодо дотримання цих стандартів.

Якщо стисло, то основні цінності суспільного мовлення – незалежність, відкритість, баланс думок та просвітництво. Це незалежність від змін у владі та політичному житті, від комерційних впливів та інтересів великого бізнесу. Це незалежність у своїй редакційній і програмній політиці, у формуванні штату, в господарській діяльності.

Суспільне відкрите для людей і підзвітне суспільству. Ми не використовуємо неперевірених даних і не дозволяємо собі надмірних емоцій. Ми створюємо дискусійний майданчик для формування свідомої, активної і відповідальної громади. Суспільне виконує і об'єднавчу місію. Потрібно гуртувати громадянське суспільство, зберігаючи при цьому своєрідність і неповторність кожного регіону.

– Які зміни вже відбулись? У чому полягає "родзинка" Волинського Суспільного?

– Насамперед відбулися структурні зміни, відійшло у минуле одноосібне керування філіями. На мене як на продюсера покладено відповідальність за творчу складову і контент, а менеджерка філії Людмила Гетманчук відповідає за адміністративно-господарську діяльність. За умовами контракту, ми не втручаємося у сфери діяльності один одного. Крім того, вперше за всю історію керівників філії не призначали, а обирали на відкритому конкурсі. Можу уже сказати, що робота нових підрозділів налагоджена, формуємо вмотивовану команду, в якій кожен розуміє свою місію.

Звичайно, не без труднощів, оскільки творчим працівникам з досвідом і амбіціями довелось об'єднуватися у нові підрозділи і звикати до нових обов'язків, вчитися стандартам, набувати нового досвіду. Професіоналізм та якісний контент – це те, чого ми прагнемо і над чим працюємо. Наша волинська "фішка" – це спецпроекти та міжпрограмний продукт до визначних дат.

Окрім творчих пошуків, у нас тривають і ремонтно-господарські перетворення. Менеджер філії Людмила Гетманчук працює над тим, аби створити для усіх нас гідні умови праці. Найбільше досягнення останніх двох місяців (незважаючи на недофінансування Суспільного) – створення ньюз-руму і переїзд всього колективу новинарів у єдине приміщення. Такі зміни насправді дуже мотивують журналістів. До речі, що стосується мотивації… Саме у Волинській філії започатковані тренінги для формування продуктивної команди. Ми маємо бути колективом вмотивованих людей, які не сприймають роботу, як щоденну рутину.

– В період реорганізації Волинської філії НСТУ було скорочено чимало працівників, а також колишніх керівників телеканалу. Чи мирно Ви розійшлися? Як це відобразилося на телеканалі?

– Минуло непросте півріччя. Особливо складно було до квітня, в період оптимізації, коли колектив лихоманило. Хто лишиться? Кому доведеться піти? Ширились чутки про подальше звільнення всіх і створення замість філій невеличких корпунктів. Кожен вирішував перш за все для себе: чи готовий і чи здатний він до роботи в нових умовах? Ситуація була складною. Адже Луцьк – місто невелике, і ті, хто потрапив під скорочення, часто опинялися поза професією і перед необхідністю змінювати фах. А це завжди вимагає чималих зусиль, бажання самовдосконалення і можливостей самореалізації. Хтось намагався довести свою професійність і готовність до змін, а хтось одразу зайняв деструктивну позицію.

Не обійшлося і без судових позовів. У Луцькому міськрайонному суді розглядають 2 справи за позовами колишніх працівників філії щодо поновлення на роботі. Більшість нинішнього колективу – це колишні працівники ВОДТРК. Єдиною новою, хоча теж нашою колишньою працівницею, стала шеф-редакторка новин Лариса Літвицька. До мого обрання продюсером філії я очолював службу інформації. Однак тепер я не впливаю на інформаційний контент. Я можу щось рекомендувати чи радити новинарям, спираючись на власний досвід, але у сам процес не втручаюсь. На мою думку, в колективі існує порозуміння. Ми працюємо на спільний результат: спілкуємось, радимось, вчимося і знаходимо вихід з будь-якої ситуації. Ми створюємо команду. Ми не приймаємо одноосібних рішень. Все обговорюємо, іноді сперечаємось, але з користю для справи.

– Ви понад 15 років працюєте на Волинському телебаченні і зараз займаєте посаду продюсера Волинської філії НСТУ. Назвіть сильні сторони і недоліки Волинської філії.

– Наше завдання – завоювати довіру волинян, наших глядачів і слухачів: правдою, балансом думок, цінностями Суспільного. Журналістські стандарти незалежних медіа – це те, чого ми прагнемо, і при цьому ми усвідомлюємо, що маємо рости професійно. Не самозамиловуватися, а самовдосконалюватися. Навчатись на кращих зразках світової незалежної журналістики, запозичувати досвід, ретельно аналізувати кожен свій телепродукт, щоб уникнути помилок у майбутньому. На все потрібен час і бажання.

Нам багато пишуть і телефонують, зокрема на радіо. Монтовані передачі змінились живими діалогами ведучих і спілкуванням зі слухачами, які відразу стають учасниками передачі. Люди охоче долучаються до інтерактивного спілкування і жвавого обговорення актуальної теми: слухач не залишається осторонь, його думка важлива, його чують і враховують його досвід. Робота в кадрі наживо, різні інструменти інтерактивної взаємодії як з експертами, так і з глядачами, аналіз кожної програми на дотримання стандартів Суспільного мовника, промоція програм телеканалу "Нова Волинь", тісна співпраця з громадськими лідерами, науковцями, колегами-журналістами – усе це засоби досягнення нашої мети – бути чесними, відкритими і корисними суспільству. Наша сила – в усвідомленні, що ми потрібні.

– Починаючи з лютого 2018 року відбувається пітчинг, тобто конкурс запропонованих ідей. Розкажіть про деталі: скільки проектів було подано та яку кількість відібрано?

– Хотілося б реалізувати і відродити цікаві проекти, такі як "Українці поза Україною", "Волинь туристична"… Мають бути цікаві програми просвітницькі, зважаючи на багатий історичний, науковий, мистецький спадок Волині. Усе це в планах. Є талановиті автори і ведучі позаштатні, які мають ідеї для Суспільного, однак чекають більш сприятливих умов для реалізації своїх задумів, у тому числі можливості належного фінансування.

Перший етап пітчингу розпочинався в умовах оптимізації штатного складу філії, в досить напружених обставинах, автори ідей ще не достатньо усвідомлювали, які вимоги ставить перед ними Суспільний мовник, тож більшість програм відправлено на доопрацювання. Вимоги до контенту справді високі, участь у пітчингу наразі взяли лише працівники філії, маємо надію на те, що залучатимемо талановитих позаштатних авторів. Звісно, хотілося б усе прискорити, але на все потрібен час і засоби.

– Сьогодні телеканал "Нова Волинь" 7 місяців працює в оновленому форматі та з новою сіткою програм. Наразі з 10 до 13:00 ви демонструєте глядачам чорний екран. Чим ви плануєте заповнити цю дірку в майбутньому? Чи все залишиться на своїх місцях?

– Ми створили сітку мовлення згідно з сучасними вимогами до Суспільного мовника. Викоренили всі замовні матеріали і вже пройшли точку неповернення: місцеві чиновники, регіональний бізнес припинили спроби якимось чином вплинути на громадську думку за посередництвом Суспільного.

Як і всі філії, ми виробляємо базовий контент. Це двогодинне прямоефірне ранкове шоу, інформаційні випуски та щоденна вечірня суспільно-політична програма про найактуальніші проблеми краю "Тема дня". Крім того, спеціально для ефірів Суспільного закуплено і вироблено чимало цікавих історичних, просвітницьких, пізнавальних передач, транслюємо непогані серіали і дитячі програми. Усі наші служби і творчі команди добре співпрацюють і взаємодіють. Є велике бажання колективу. Є блиск в очах. Ми віримо в те, що робимо.

На жаль, через значне недофінансування Суспільного ми не можемо пришвидшити якісний процес реформування і створювати більше хороших цікавих передач. Контент обов'язково повинен бути високоякісним. Так, чорні поля у вечірній телевізійний прайм не додають оптимізму, але Українське телебачення і радіо теж колись починало не з цілодобового мовлення. Це процес. Дуже хочемо робити щось своє, з волинською родзинкою, при цьому цікаве не тільки нам, а й глядачам-слухачам інших регіонів. Поки що усе в планах, проектах, головах... Однак видавати продукт сирий, недопрацьований, неякісний, аби свій – це неправильно. Тож контент напрацьовуємо. Довіру завойовуємо. Багато вже досягнуто. Прийшло розуміння того, що ми не записуємо платні концерти і не їздимо за депутатами чи олігархами.

– Ваш керівник Зураб Аласанія сказав, що на Суспільному не думають про рейтинги, побудовані на комерцій привабливості. Що особисто для вас означають рейтинги? Яким чином привабити глядача та розширити свою аудиторію?

– Перш за все, нам важлива довіра глядача і слухача. Щодня ми переконуємо аудиторію, що нам можна довіряти. А високий рівень довіри, на мою думку, сприятиме і підвищенню рейтингів, важливих для теле- і радіоканалів.

Базовий контент телеканалу "Нова Волинь" не новий для філії. "Ранок" у нас в ефірі вже 6 років. Сформована молода креативна команда. Над "Темою дня" працюють журналісти, які прийшли з різних редакцій. Не новиною стала і конвергентність новинарів. Ми працюємо на різних платформах уже 6 років. З нововведень: змінились рубрики "Ранку", шукаємо суспільно важливі теми, заохочуємо глядачів і слухачів до інтерактивної взаємодії, використовуючи усі можливі засоби та інструменти. Звечора у соцмережі закидають певну тему, протягом "Ранку" її згадують і озвучують коментарі підписників. Обирають найцікавіший.

Крім рекомендованих рубрик, експериментуємо з власними. Наприклад, у рубриці "Ранок у професії" ведуча перевтілювалася і в актрису театру, і в доглядальницю в зоопарку, і в працівницю ЖКГ, і в кликуна. Цікавий досвід – телемости з іншими філіями. Значно зріс зворотній зв'язок з глядачами. Стріми наших журналістів переглядають тисячі користувачів. Окрім того, самі глядачі, мимохідь ставши свідками надзвичайної події, стрімлять і надсилають відео нам: ми ж бо – Суспільне. Намагаємось бути швидшими, ближчими і професійнішими. А рейтинги за будь-яку ціну – це не наш шлях.

– У Луцьку є ще два телеканали. Чи вважаєте ви їх конкурентами Суспільного на Волині?

– Ринок Волині не є таким вже насиченим, усім вистачає місця під сонцем, і усі мають свого глядача. Більше того, найчастіше це один і той же глядач. Перемикаючи канали, людина шукає правди. У Луцьку 3 телеканали: наш Суспільний і два комерційних. Чим ми вирізняємось? Для нас важливі думки протилежних сторін конфлікту, суперечки чи події. Ми не відходимо від журналістських стандартів. Ми не можемо собі дозволити "жовтизни" і гонитви за сенсаціями. Ми дбаємо про точність, повноту, доступність подачі інформації, відокремлення фактів від думок. А ще нам не можна занести "валізу" грошей і "співати" в ефірі годинами. Оперативність, достовірність, об'єктивність і неупередженість подачі інформації – наше основне завдання.

Для Суспільного мовника важлива довіра глядача. Жодних маніпуляцій, жодної залежності від бізнесу і політиків. З комерційними каналами ми працюємо у різних площинах. У них – свої завдання. Але, звісно, намагатимемось робити усе, щоб, перемикаючи канали, глядач таки зупинявся на Суспільному.

– Звісно ж, я не можу обійти стороною ток-шоу "Протилежний Погляд LIVE", яке я власне і представляю. Зураб Аласанія заявив, що такий телепродукт повинен існувати. Яка ваша думка, чи потрібен "ПП" волинянам?

– Сама назва проекту "Протилежний погляд" ніби спонукає авторів і ведучих до збалансованості, відкритості. Подати протилежні погляди на ті чи інші суспільно-політичні процеси без оціночних суджень, долучити до обговорення громаду – оце я бачу головним завданням цього проекту і хочу бачити програму саме такою. І саме це, напевно, і мав на увазі Зураб Аласанія, якого ви цитували. Волинянам потрібен різний контент, і насамперед волиняни просять більше нашого, волинського, регіонального, того, що хвилює, болить, не залишає байдужим або надихає. Тож чи потрібна програма? Потрібна, коли вона відповідає меті і цінностям Суспільного, коли це продукт, підготовлений професійно, цікаво, динамічно, з дотриманням журналістських стандартів.

– Наостанок побажайте щось глядачам та команді головного на Волині ток-шоу ротилежний Погляд LIVE" та "Нової Волині".

– Ток-шоу має своє обличчя, харизматичних ведучих і свого постійного глядача. Вважаю те, що програма виходить в ефір саме на каналі Суспільного мовлення, – тільки на користь команді проекту. Бажаю рости професійно, дотримуючись стандартів журналістики, бути чесними, неупередженими, дотримуватися балансу думок, за жодних обставин не ставити рейтинг вище інтересів громади і довіри глядачів. А ще – цікавих співрозмовників, гарячих змістовних дискусій і ніколи не розчаровувати глядача.

1224
0
0
Надрукувати
мітки:
2 коментарів
Вчитель--телеглядач
12.07.2018 14:38

Багато загальних фраз . А от коли з"являться нові цікаві програми -- я так і не дізнався . Все ніби впирається в гроші .Аласанія та його братія хай премій собі по 200 тисяч не призначають , то й гроші в касі будуть . А якщо відверто , то голови в студіі надоіли. Треба більше живих репортажів вам робити з сіл та районів .

0
1
найкраща передача за чорним полем
12.07.2018 17:49

Бла-бла-бла, а конкретики як і програм - ніякоі. А втім, про що говорити, коли костя там мало що вирішує, весільний генерал з жаргоном якихось "принципів суспільноі журналістики". Киів затверджує не лише програми, а й теми і говорунів. Жаль, що з такого каналу став пшик, який нині вважається кості найкращим, бо такого ніби прагне волинське суспільство.

0
1
24 жовтня 2018
25 вересня 2018
23 серпня 2018
03 серпня 2018
01 серпня 2018
04 червня 2018
21 травня 2018
04 травня 2018
19 квітня 2018
17 квітня 2018
19 березня 2018
15 березня 2018
#Сім_сорок. Батьківські вайбер-групи: поміч чи привід для скандалу
Не так давно дізналася, що мої друзі-батьки усі мають на ...
#Сім_сорок: право поліцейського і ДТП: що вчать у луцькій автошколі (дівоча версія)
Для того, аби ми, учні автошколи, дійсно вчили правила дорожнього ...
#Сім_сорок: жити-(не)смітити
Маленький песиміст в мені каже, що не скоро ідея з ...
#Сім_сорок. Коли бракує часу
Ви аналізували коли-небудь, скільки часу на день у вас забирає ...
Сім_сорок. Кави?
Ще 5 років тому у Луцьку було не так багато ...
#Сім_сорок: перше заняття в луцькій автошколі (дівоча версія)
Не так давно, моя журналістсько-дівоча натура захотіла стати ще й ...
Неочікувана парочка друзів
Уже фактично увійшло у звичку кожного ранку визирати у вікно ...