Поділитись:

Vox Dei. В законі: що буде з "євробляхами" в Україні

Субота, 21 липня 2018, 21:00

Останнім часом питання щодо "євроблях" активно порушують. Активізувалися й самі водії автівок на єврономерах: дедалі частіше збираються на регіональні мітинги і делегують своїх під Верховну Раду. Але якщо раніше це були лише розмови як з боку власників "євроблях", так і влади, то зараз питання врешту зрушило з місця. Народні депутати підтримали у першому читанні законопроекти, що дозволять знизити акцизи на розмитнення автомобілів та посилити відповідальність за використання нерозмитнених авто.

Добре це чи ні і які є альтернативні вирішення проблеми з автомобілями на єврономерах, ІА "Конкурент" запитало в експертів:

Сергій Чуріков, член Громадсько-консультативної ради при Головному управлінні ДФС Волині, голова "Громадянської позиції" на Волині:

"Законопроекти 8487, 8488 авторства Ніни Южаніної в такій формі, як їх проголосували депутати, не вирішать проблеми доступного авто для українців. Попри певні позитивні моменти (відміна заборони імпорту авто, які не відповідають екологічному стандарту ЄВРО-5, часткове зниження акцизів), законопроект не створює достатніх стимулів для офіційного розмитнення недорогих машин, які вже їздять на єврономерах або які люди планують завезти. Наприклад, розмитнення VW Passat 1.9 TDI 2000 р. обійдеться в 350 % вартості. Хто отримав знижки – це небідні люди, які завозять відносно нові автомобілі з великим об`ємом двигуна. Драконівські штрафи за їзду на "бляхах" в нашій країні, де суворість законів компенсується необов'язковістю їх виконання, призведуть не до зникнення єврономерів, а до виникнення нових схем і процвітання корупції.

Що з цим робити? Ще в кінці квітня я запропонував ідею для проекту Нові Лідери. Її суть полягає в тому, щоб зняти усі обмеження та скасувати "зайві" податки на авто. Я маю на увазі акциз і збір до Пенсійного фонду. А ставку мита обмежити 5 %. Це створить достатні стимули, щоб бляхи замінили на українські номери, а застарілі жигулі замінили 15-20-річними іномарками. Таке рішення призведе до зростання доходів бюджету на 10-20 мілярдів гривень щорічно. Без штрафів і покарань ми зможемо забезпечити українців доступними авто на українських номерах. Теоретично депутати можуть в другому читанні якісно змінити ці законопроекти, внісши відповідні поправки, які пропонує громадськість. Сподіваюсь, депутати дослухаються до своїх виборців, які вимагають доступного розмитнення".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ТАРАС ШКІТЕР ЧЕРЕЗ ТЕЛЕПРОЕКТ ПРАГНЕ ЗМІНИТИ ВИБОРЧУ СИСТЕМУ (ВІДЕО)

Сергій Поха, голова ГО "Автомайдан Волинь":

"До цих законопроектів треба внести дуже багато поправок. Адже зараз це зроблено під багатих людей, які накуплять собі "мерседеси" 2015-2016 років за мільйони і розмитнять за 500 доларів. А для звичайних людей – нічого корисного. Треба зробити доступне розмитнення для українців – і всі проблеми вирішаться за один етап. Люди почнуть собі розмитнювати машини, ставити на українські номери. Думаєте, людям вигідно їздити на автівках з єврономерами? Чи вигадувати різні схеми? Їм це не потрібно! Вони просто хочуть їздити на достойних машинах, а не на таких, як нав′язують. Та акція, яка була під стінами Верховної Ради нещодавно, – це лише 3 %. Це ті, кого делегували громадські організації на місцях. Я б на місці депутатів не ризикував і не грався б з громадою. Адже її завести дуже легко, але наслідки можуть бути плачевні"

Олег Бондарук, активіст "Народного контролю Волині":

"Загалом власники автівок на єврономерах кажуть, що це вже якийсь крок, але він ще не досконалий, тобто не та модель, яку вони хочуть. Я вважаю, що треба робити перехідну гібридну модель. Є розмитнення автомобілів, які ввозяться. У них повне розмитення: завозиться автомобіль (вживаний чи новий), є певне схема нарахувань, він розмитнюється на все життя автомобіля. Він може проїздити дорогами рік, два, десять, а може втрапити за місяць в ДТП. Ви розмитнили його, вклали гроші, а автомобіль вже не підлягає ремонту. Ця модель не є справедлива. Ті автомобілі на єврономерах, які ввезли, не мають довгого терміну життя. Треба дати зараз людям можливість розмитнювати за тим законодавством, яке є, але терміном на рік чи на два. Тобто зробити річне розмитнення. Номерні знаки вже будуть іншого кольору. Виходить, ті самі "бляхи", але вже українські. Їх введуть в базу. За принципом страхового полісу: він береться на рік. Згодом людина захоче продати – продає. Це вирішить проблему на перший час. А далі треба думати, треба робити нормальне розмитнення. От в Європі усе закладено у вартість пального: чим більше користуєшся інфраструктурою, тим більше використовуєш пального і більше платиш. А автомобіль – це власність. Якщо я його купив і він стоїть у мене на городі, то чому я маю платити за користування інфраструктурою?"

На питання, чи можуть власники автівок на єврономерах розпочати третій Майдан, якщо влада не врахує їхні побажання, Олег Бондарук відповів, що Майдану не буде, але можливе вторгнення.

"Майдану не буде, буде вторгнення, буде війна. Інтереси навмисно не враховують, адже є лобі у Верховній Раді і власників "євроблях" хочуть використати на виборах. А всі законопроекти, які роблять дохідну частину бюджету країни, повинні ухвалювати в першій половині півріччя. А ми вже переходимо межу", – зазначив він.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ЧОМУ В УКРАЇНІ НЕ ЛЮБЛЯТЬ ЄВРОБЛЯХАРІВ

Надрукувати
мітки:
коментарів
14 грудня 2018
13 грудня 2018
11 грудня 2018
10 грудня 2018
09 грудня 2018
10:10
05 грудня 2018
04 грудня 2018
10:33
03 грудня 2018
08:47