Поділитись:

Антон БУГАЙЧУК: "Споживачі та виборці – одні й ті ж люди"*

Четвер, 16 серпня 2018, 10:00
2088
0
0
0

Журналіст, політолог, політтехнолог. Таким волиняни звикли бачити 24-річного випускника історичного факультету Антона Бугайчука. Ще студентом-політологом Антон почав писати про політику в інтернет-виданні "Волиньпост". Далі була робота у декількох виборчих проектах, закінчення вишу та служба в армії. Зрештою, Бугайчуку доручили працювати над рухом "Атака", ідейним натхненником якого був Ігор Гузь. Проте запуск проекту вирішили відкласти до кращих часів. Зараз Антон вирішив спробувати себе в новій іпостасі – керівника креативної агенції.

– Антоне, ти вже не працюєш у журналістиці. Чим зараз працюєш?

– Якщо дуже коротко, я – підприємець. Якщо говорити про професію, то PR-менеджер.

– Знаю, ти створив свою PR-агенцію, чи як правильно вона називається?

– Креативна агенція "Ліхтар". PR і маркетинг. Ми не обмежуємо себе лише PR-напрямком, бо це дуже вузько. А практика роботи з клієнтами показала, що їм не вистачає одного PR. Чому не працювати з дизайном? Чому не працювати з контекстною рекламою і так далі?

– У Луцьку вже є чимало PR-агенцій. Напевно, з півдесятка. Чим твоя агенція буде відрізнятися від інших?

– У Луцьку, до речі, немає жодної класичної PR-агенції. Якщо говорити про найбільш розкручені PR-бренди, наприклад, агенції "Міролаб", то вони себе позиціонують як агенція всього. Здебільшого це таки дизайн та маркетинг. Щодо класичного піару, то політики та великі компанії віддають перевагу інхаус-працівникам: наймають свого прес-секретаря, "політтехнолога" якогось і так працюють. Або є окремі PR-менеджери, які працюють із кількома клієнтами. Але немає саме команди, яка на аутсорс забезпечує такі послуги піару.

Маркетинг є, хоча достатньо відомі бренди часто звертаються до київських агенцій. Тому ми конкуруємо не тільки з Луцьком. Бо є велика ілюзія, що існує луцький ринок послуг, і ми тут собі варимся. Насправді меж немає навіть у плані якихось кордонів, тому що чисто луцька компанія "Модерн Експо", яка виросла до офісів в Дубаї, Парижі тощо, може звертатися до міжнародних компаній або до мережевих агенцій, які давно зайшли в Україну.

– Хто цільова аудиторія креативної агенції "Ліхтар"?

Передусім це комерційні бренди. Нам цікаво працювати з різними проектами. Ми працюємо з фотостудією "Ярко", ми працюємо з туристичною агенцією "Патріот", так само наша фішка в тому, що ми готові і хочемо працювати з політиками. Бо побутує стереотип, що політика – це брудна справа, тому агенції воліють працювати з бізнесом. Я ж працював з політиками, і мені це цікаво. У цьому, можна сказати, наша місія. Ми себе не дистанціюємо, ми не хочемо бути білими і пухнастими і відмежовуватись від цього. Тому, крім комерції, ми працюватимемо з політикою, із соціальними проектами, якщо, звісно, в них є фінансування. Як правило, зараз PR і маркетинг соціальних проектів, які працюють на грантах, втілюють волонтери. Ми ж переконані, що зможемо зробити це більш професійно.

– Ти назвав туристичну агенцію "Патріот" і фотостудію "Ярко". Це партнери чи вже клієнти креативної агенції?

– Вони були моїми клієнтами як фрілансера. Тому що 2 місяці я робив те, що збирав навколо себе команду інших фрілансерів, щоб працювати разом. Ми вирішили, що як єдина команда під загальним брендом ми можемо бути ефективнішими. Це, власне, так утворилося. Я знайшов певні кошти, щоб створити цей бренд, створити сайт, розробити власний брендбук, власну філософію і працювати єдиною командою, але ті клієнти, які є на старті нашому, 15-го серпня, вони, по суті, прийшли до мене як до Антона Бугайчука.

Хоч вони і клієнти, але студія "Ярко", наприклад, допомагає нам десь фотозйомки проводити, коли це потрібно. Бо для таких послуг, як-от фотозйомка, відеозйомка, моушн-дизайн, нам не вигідно тримати цілі підрозділи. Тому коли потрібно надати такі послуги, ми наймаємо підрядників. Мережа таких підрядників є, тому ми можемо повністю забезпечувати виборчу кампанію для певного політика.

– А хто ще є клієнтами? Чи поки рано про це говорити?

– Не про всіх ми можемо говорити, тому що я віддаю перевагу комплексній презентації кожного клієнта. Якщо незабаром ми презентуємо для "Патріота" повністю нову айдентику, ми про це напишемо. Розкажемо, чому так і яка мотивація цього. Так само зараз є в нас Сергій Чуріков, який бере участь у проекті "Нові лідери" з проектом щодо доступних авто. Ми так само допомагаємо йому з графікою, з ідеями, з просуванням, і це один з прикладів, про який вже можна говорити, коли ми в суспільно-політичній сфері працюємо.

– Ти казав, що агенція хоче працювати в політичній сфері, але ми бачимо, що на Волині загалом і в Луцьку зокрема медіа-простір поділений між політичними гравцями. Яким чином ви намагатиметеся вирішувати цю проблему? Адже для того, щоб донести до читача інформацію, не завжди достатньо Фейсбуку, потрібно охоплювати більш широку аудиторію за допомогою ЗМІ...

– Ми мали попередню розмову з представниками різних ЗМІ, і можу сказати, що жорсткого бойкоту немає. Є інший момент. Зважаючи на моє журналістське минуле, ймовірно, в нас не вийде роботи з медіа, пов'язаних з Ігорем Палицею, тому що я відверто говорив, що вони займаються не зовсім правильними речами.

Крім того, на головній сторінці Фейсбуку та нашого сайту ми пишемо, що не займаємося чорним піаром і ми не допомагаємо поширювати брехню. І це перше, що ми говоримо, коли до нас приходить якийсь політик. І ще ми не любимо "отсєбятіни". Що ми маємо на увазі? Вже був один неприємний досвід, коли ми допомагали політику робити хороші речі. Натомість від нашого імені він почав поширювати якесь лайно (я не можу назвати цього політика). Ну це насправді дуже неприємно. Це я маю на увазі під "отсєбятіною".

– Сам не хочеш взятися за політику?

– Наразі ні. Чому? Тому що я не готовий бути хорошим слугою громади або народу. Працюючи помічником народного депутата, я побачив якими насправді є українські виборці і якою є громада. Не найкращі прогресивні люди, з якими приємно спілкуватися. А українська глибинка, село з усіма його проблемами, зокрема соціальними. Я не готовий бути представником такої громади. Я працюватиму з людьми, які хочуть робити щось хороше, а не просто бажають, щоб їм все дали, не докладаючи жодних зусиль для досягнення кінцевої мети.

– Аби створити свою агенцію, потрібні якісь капіталовкладення. Звідки гроші?

– Часто є ілюзії, що це якісь космічні гроші. Але це не завод і не мегакорпорація. На запуск роботи пішла чотиризначна сума в доларах. Це були мої заощадження, ще частину грошей мені дали родичі та друзі.

– Все одно чотиризначна сума в доларах для українця – це немала сума. Не сумуєш за журналістикою? Немає бажання повернутися туди?

– Я завжди маю можливість написати цікавий блог і розповісти те, що я хочу. Я вів свій блог. Мабуть, він не виправдав моїх очікувань, але я знаю, як написати якусь публікацію і зробити так, аби її прочитали ті, кому потрібно.

– Ти вже себе не позиціонуєш як політолога?

– Останні два місяці я посилено працював над тим, аби розумітися в сучасних діджитал-технологіях і маркетингу. Тому своє політологічне я доповнив тим, щоб адекватно працювати з комерцією. Але насправді я зрозумів, що споживач, виборець і цільова аудиторія – це одні й ті ж люди, їм потрібні одні й ті ж речі. Загалом я не позиціоную себе як політолог, бо я зрозумів, що глибока академічна політологія – це не моє. Політологія – це дуже важка робота: реальні дослідження з цифрами, детальний аналіз… А більшість людей, які кажуть, що вони політологи, насправді такими не є.

– Коли варто очікувати першого гучного проекту від креативної агенції "Ліхтар"?

– Думаю, вже наприкінці вересня ми закінчимо перший насправді гучний проект, над яким нещодавно розпочали роботу. Це баскетбольний клуб "Старий Луцьк". А нас в місті так сталося, що найбільший спортивний символ – це ФК "Волинь". Але в нас є баскетбольний клуб "Старий Луцьк", який виграв Першу лігу і зараз іде вище. Насправді хлопці показують чудовий результат, але про це ніхто не знає. Ми допоможемо вирішити цю проблему. Ми оновлюємо айдентику клубу і будемо працювати над комплексним просуванням. Думаю, буде цікаво.

– Успіхів!

2088
0
0
Надрукувати
мітки:
0 коментарів
#Сім_сорок: дика мода на тварин
Пам’ятаєте раніше в усіх нічний клубах країни, чи модних закладах ...
#Сім_сорок. Штраф за неготовність до снігу
Доки грім не гряне – дядько не перехреститься. Вислів далеко ...
#Сім_сорок. "Пенсійний фонд" чи "молоде-зелене": медицина по-українськи
До якого лікаря ви підете на прийом – молодого спеціаліста ...
#Сім_сорок. Батьківські вайбер-групи: поміч чи привід для скандалу
Не так давно дізналася, що мої друзі-батьки усі мають на ...
#Сім_сорок: право поліцейського і ДТП: що вчать у луцькій автошколі (дівоча версія)
Для того, аби ми, учні автошколи, дійсно вчили правила дорожнього ...
#Сім_сорок: жити-(не)смітити
Маленький песиміст в мені каже, що не скоро ідея з ...
#Сім_сорок. Коли бракує часу
Ви аналізували коли-небудь, скільки часу на день у вас забирає ...