Поділитись:

Правила проїзду в луцькому транспорті: що пропонують нового?

Четвер, 27 вересня 2018, 12:10
Правила проїзду в луцькому транспорті: що пропонують нового?

У Луцьку відбувається обговорення нових Правил користування міським пасажирським транспортом (тролейбусом, автобусом) у місті. Зокрема, обговорення за участі перевізників відбулося 27 вересня у залі засідань Центру надання адміністративних послуг. Перший заступник міського голови Григорій Недопад зазначив, що перевізники погоджуються із впровадженням нової автоматизованої системи проїзду. Нині ж обговорюються нові правила гри.

Документів, які потребують затвердження, є кілька.

28 вересня відбудеться обговорення рішення про "Про оголошення конкурсу на відбір оператора електронних систем у м. Луцьку", "Про затвердження Положення про оператора електронних систем у м. Луцьку", "Про затвердження примірного договору про організацію та обслуговування електронних систем в громадському транспорті м. Луцька".

2 жовтня – "Про погодження Положення про порядок здійснення контролю оплати (реєстрації) проїзду у міському пасажирському транспорті загального користування м. Луцька".

Місце проведення конференцзал ЦНАПу, час проведення – 28.09.2018 о 10:00 год., 02.10.2018 об 11:00 год.

Із пропонованих правил користування міським транспортом, які обговорювали 27 вересня, "Конкурент" виокремив такі:

1. Запроваджується автоматизована система оплати проїзду та обліку пасажирів. Пасажир може використовувати для проїзду квиток, електронний квиток відповідного виду, безконтактну банківську картку, технологію NFC.

Near Field Communication (NFC) це технологія бездротового високочастотного зв'язку малого радіусу дії "в один дотик". Ця технологія дає можливість обміну даними між пристроями, насамперед смартфонами, іншими предметами з технологією NFC та валідатором, який проводить стягнення плати за проїзд за фактом отримання послуги.

2. За багаж доведеться заплатити повну вартість разової поїздки, навіть якщо у вас є пільга. Багажем вважається предмет, розміром більше як 60 х 40 х 20 см або вагою понад 30 кг, а також довгомірний предмет завдовжки більше 150 см та діаметром понад 10 см. Не вважається багажем та не потребує оплати перевезення пасажиром одної пари лиж, велосипеда, що складається, дитячої коляски, крісла для пересування людей з обмеженими фізичними можливостями, а також перевезення у клітках дрібних звірів і птахів, собак у намордниках за наявності повідка та котів з пред'явленням відповідних документів на них.

3. Посадка та висадка пасажирів здійснюється винятково на зупинках громадського транспорту, що передбачені маршрутом.

4. Пасажир, який не має електронного квитка, безконтактної банківської картки чи технології NFC, зайшовши у транспортний засіб, зобов'язаний одразу ж оплатити вартість проїзду працівнику перевізника та отримати квиток. Якщо у транспортному засобі перевізника наявні стаціонарні валідатори, пасажир самостійно здійснює реєстрацію/оплату проїзду, приставивши свій електронний квиток, безконтактну банківську картку чи технологію NFC до стаціонарного валідатора, та отримує квиток чи квиток про успішну реєстрацію.

5. Транспортні засоби, у яких відсутня можливість оплати разового проїзду готівкою, повинні містити відповідні візуальні позначення. Тобто будуть транспорті засоби, де не можна буде користуватися готівкою. До слова, таке обмеження прав пасажирів викликало зауваження у перевізників. Однак у планах міста узагалі з часом вивести готівку, тож до цього треба готуватися.

6. Якщо транспорт не може продовжити поїздку з вини перевізника, то пасажир пересідає на інший транспортний засіб того ж виду та маршруту, який йде слідом за графіком, та продовжує свою подорож без проведення повторної оплати чи валідації проїзду. Якщо ж не з вини перевізника (відсутність електроенергії, обрив контактного проводу, дорожньо-транспортна пригода, неналежний стан дорожнього покриття, інженерні ремонти, акції громадської непокори, мітинги та інше), то зобов'язань перед пасажиром немає.

7. Пасажир, який вийшов із транспортного засобу на тривалий час, не має права повторно використати квиток чи квиток про успішну реєстрацію. Це правило не поширюється на випадки, коли пасажир вийшов із транспортного засобу та повернувся у проміжок часу його очікування на зупинці громадського транспорту.

8. Задля безпеки проїзд дітей віком до шести років дозволяється лише при їх супроводі дорослим. Проїзд організованих груп дітей здійснюється винятково із супроводом вихователів чи інших відповідальних осіб.

9. Перевізник може не дозволити проїзд, якщо вважає, що пасажир має небезпечні предмети.

10. Спори та непорозуміння, які виникають між перевізником чи оператором та пасажиром, вирішуються на місці. Якщо пасажир не згоден, то може звернутися до відповідних структурних підрозділів органу місцевого самоврядування чи органу державної влади.

11. Квиток для разового проїзду є неперсоніфікованим, але одноразового використання. За повторне використання квитка пасажир повинен сплатити штраф.

12. Передбачена наявність персоніфікованих електронних квитків ― електронні квитки із фотокарткою її власника, прізвищем ім'ям та по батькові. Отримуються всіма пасажирами які мають право на безоплатний проїзд (повна пільга), мають право на оплату зниженої вартості проїзду (наприклад, учні, студенти та інші (часткова пільга) чи виявили бажання отримати персоніфікований електронний квиток та надали свої персональні дані.

13. Видавати електронні квитки студента та учням, які мають право пільгового проїзду, будуть централізовано відповідні навчальні чи інші заклади.

14. Пасажир, який втратив свій неперсоніфікований електронний квиток та заблокував його, складає на веб-порталі електронну або письмову в оператора заяву про видачу йому нового електронного квитка.

15. Перевізники зобов'язані перед рейсом пройти медобстеження, дотримуватися графіку руху, не здійснювати продаж квитків, реєстрацію проїзду та видачу квитків про успішну реєстрацію під час руху транспортного засобу, не рухатися із відчиненими дверима тощо. Водій, який одночасно виконує функції з справляння плати за проїзд та його реєстрації, може вимагати від пасажирів здійснення посадки у транспортний засіб через передні двері.

У зимовий період, під час перерви та на кінцевих зупинках маршруту водій повинен очищати підніжки від снігу та льоду, а під час руху не говорити по телефону, не курити чи їсти.

16. Їздити у громадському транспорті у стані явного сп'яніння не можна. Так само заходити в автобус у брудному одязі. Право першочергового входу у транспортний засіб та виходу з нього мають вагітні жінки, особи з обмеженими фізичними можливостями, діти, особи похилого віку.

17. У випадку, якщо у салон транспортного засобу підіймається пасажир із дитячою коляскою чи пасажир в кріслі для пересування людей із обмеженими фізичними можливостями, інші пасажири повинні допомогти їм та звільнити площадку, що призначена для їх комфортного проїзду.

18. Пасажиру забороняється слухати музику настільки голосно, що це заважає іншим, торкатись сидінь взуттям, ставити дітей ногами, багаж та ручну поклажу на сидіння, заходити з морозивом, що може забруднити інший.

19. Інформацію про місце знаходження та час прибуття транспортного засобу, пасажир має можливість отримати на спеціально створеному веб-порталі.

20. Контроль оплати проїзду буде визначений окремим рішенням виконкому.

Пропозиції щодо правил, які ще не є остаточними, можна надсилати в управління транспорту ще впродовж двох тижні. Свої зауваження деякі перевізники вже надали. Їх найбільше цікавить, як бути з готівковою оплатою, звітом перед податківцями, яким чином буде працювати валідатор та пільгове перевезення. А також як будуть працювати ті перевізники, які їздять із сіл містом. Таким перевізникам пропонують говорити з відповідними територіальними громадами.

На обговоренні був присутній також депутат Луцької міської ради Микола Яручик. Він передав до управління пропозиції щодо поліпшення транспортної ситуації, які були напрацьовані спільно з представниками Громадянського Руху "Свідомі".

ЧИТАТИ ТАКОЖ: У ГРОМАДСЬКОМУ ТРАНСПОРТІ ЛУЦЬКА ЗАПРОВАДЯТЬ БЕЗГОТІВКОВИЙ ПРОЇЗД

Надрукувати
мітки:
коментарів