Поділитись:

Vox Dei: чи треба вивчати християнську етику в школі

Субота, 29 вересня 2018, 20:00

Нова українська школа, яка почала працювати цьогоріч, не передбачає обов'язкового вивчення предмету "Християнська етика".

Це викликало дискусію серед батьків і вчителів. Одні підтримують такий курс школи, інші ж засуджують, мовляв, предмет викладають односторонньо. Навіть відповідну петицію до Президента зареєстрували.

До того ж, є 35 стаття Конституції України, в якій йдеться про те, що "церква і релігійні організації в Україні відокремлені від держави, а школа – від церкви. Жодна релігія не може бути визнана державою як обов'язкова".

ІА "Конкурент" розпитало в експертів, чи треба вивчати християнську етику в школах, як робити це правильно і чи не обмежуватиме таке вивчення права учнів-нехристиян.

Людмила Плахотна, начальник управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації:

"Звичайно, треба. Тому що це є найкращі цінності, в яких виховують дітей. Сьогодні, якщо сім'я виховує дитину в християнських цінностях, то ми повинні дітям це пропагувати. Адже на тих уроках нічому поганому точно не навчать.

Є сьогодні розроблені і погоджені Міністерством освіти і науки програми, підручники до 8 класу. У нас сьогодні до 8 класу охоплення навчанням дітей багаточисельне. Але вивчати християнську етику дитина може за вибором і лише за згодою батьків. Тут немає якогось антагонізму і протиставлення однієї релігії іншій. Тут йдеться про життєві цінності. Це не звичайний урок, це факультатив. А факультативи вибирають за бажанням, оскільки діти неповнолітні, то питають згоди батьків. Відповідно, факультет ставиться останнім уроком. Виклад здійснюють педагогічні працівники, а якщо викладають священики, то вони обов'язково повинні мати педагогічну освіту. Вони проходять курси підвищення кваліфікації в Інституті післядипломної освіти або в Острозькій академії".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "ШКОЛИ БУДЕМО ОПТИМІЗОВУВАТИ Й НАДАЛІ", – ГОЛОВНА ОСВІТЯНКА ВОЛИНІ ЛЮДМИЛА ПЛАХОТНА

Алла Надточій, депутат Луцької міської ради:

"Звичайно, що викладати християнську етику потрібно. Наше суспільство треба привчати до культурних цінностей. Вивчення християнської етики передбачає не лише релігію, а й історію виникнення. Якщо ми будемо правильно дітей виховувати у християнському напрямі, вони будуть розуміти, що їм треба розвиватися, ходити на гарні заняття. Дитина має розуміти, що є душа, є тіло і як вони взаємодіють між собою. Відтак в ранньому віці їм не буде хотітися палити, наркотики вживати, адже вони будуть знати, що таке гріх, як себе треба поводити. Християнська етика має навчити поведінки в суспільстві. Це потрібна для дітей дисципліна, факультатив. І самі діти до цього досить позитивно ставляться, їм цікаво, тим більше, якщо ще й цікаво викладати предмет.

В учнів молодшої школи виникає багато питань: хто такий Бог, чому люди ходять до церкви, хто такий монах тощо. І їм треба давати правильні відповіді на ці питання. Коли ж батьки не завжди можуть знайти ці відповіді, то їх має надати школа. Таким чином ми виховуватиме позитивне і добре майбутнє суспільство. Якщо ж батьки категорично проти того, аби їхня дитина вивчала християнську етику (а таких буде мало), то вони можуть просто відмовитися від цього. З іншого боку, там ж не вчать молитов, а вчать загальні тези, розуміння. Християнська етика не має чіткого розмежування якоїсь релігії"

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: АЛЛА НАДТОЧІЙ: "ПОЛІЩУК НЕ ВИРІШУЄ НАВІТЬ НАЙДРІБ'ЯЗКОВІШИХ ПИТАНЬ"

Сергій Швардовський, виконавчий директор Волинської релігійної громади прогресивного іудаїзму:

"Особисто я проти. У загальноосвітню школу ходять діти різних національностей і віросповідань. Я знаю, що в мене, де мій син навчався, в школі була проблема. Коли почали говорити про те, що будуть вивчати християнську етику, то діти встали і пішли в іншу школу. Я не хочу, щоб друзі суто з релігійних переконань почали одне одному говорити, що так правильно, а так – ні. Релігія має залишитися вдома, а в школах мають навчити, скільки буде 2+2. Можна етику і мораль читати в школі, але ніяк не релігію. До того ж зараз в Україні багато біженців з Криму, а це вже зовсім інша релігія (мусульмани). Якщо є школа спільнот, то там хай роблять для себе, як хочуть. А в загальноосвітній школі такого бути не повинно, там мають бути лише загальноосвітні предмети".

Отець Павло, настоятель кафедрального собору святих апостолів Павла і Петра:

"Християнську етику в школах викладати треба, але дуже часто ми плутаємо викладання християнської етики з пропагуванням тих чи інших релігійних течій. Важливо, аби викладач, якщо він певного віросповідання і конфесії, не пропагував своє, тим паче принижуючи іншу релігію. Тобто сам предмет дуже потрібен. Але проповідування варто залишити для церков, для батьків. Завдання християнської етики – показати цінності, які об'єднують християнські спільноти, які існують, показати фундаменти, представити в загальних рисах. А не проповідувати те, що одні кращі від інших, ці правильні, а ці – ні. Хоча, з іншого боку, для багатьох дітей це єдина можливість почути про християнські цінності, коли в сім'ях про це не говорять взагалі".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: КОЛИ ВАРТО ПОЧИНАТИ ВОДИТИ ДИТИНУ ДО ХРАМУ

Надрукувати
мітки:
коментарів