Поділитись:

У "Луцьктеплі" прокоментували завищені тарифи

Четвер, 25 жовтня 2018, 14:00
У «Луцьктеплі» прокоментували завищені тарифи

Днями Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), оприлюднила результати власного аналізу стану регулювання тарифів на теплову енергію органами місцевого самоврядування. Зокрема регулятор повідомив про зростання тарифу на 10-20 %, а в окремих випадках до 50 %, без врахування збільшення вартості паливної складової, а саме природного газу. Фігурував у результатах моніторингу і Луцьк, в якому, на думку комісії, тарифи на теплову енергію необґрунтовано зросли на 12,6 %.

ДКП "Луцьктепло" пояснило, чому ж так сталося.

Відповідно до постанови НКРЕКП від 22 березня 2017 року, ДКП "Луцьктепло", яке не підпадає під критерії регулювання НКРЕКП, перейшло під регулювання Волинської обласної державної адміністрації щодо здійснення ліцензування діяльності у сфері теплопостачання та до виконавчого комітету Луцької міської ради щодо встановлення тарифів.

Тарифи на теплову енергію для ДКП "Луцьктепло" були затверджені НКРЕКП ще у 2012 році.

У структурі тарифу з того часу коригувалися лише такі статті витрат, як "паливо", "електроенергія" та "заробітна плата". Решта ж статей залишалася без змін, незважаючи на рівень інфляції, який становив понад 221 % впродовж 2012-2017 років (за офіційними даними Держкомстату), що фактично зумовлювало ріст цін на матеріали, необхідні для проведення ремонтів, паливно-мастильні матеріали, хімреактиви для приготування хімочищеної води, витрати на охорону праці і т.д. Те ж саме стосується і вартості послуг сторонніх організацій (повірка приладів обліку, експертне обстеження будівель, димових труб та обладнання, левова частина якого є обладнанням підвищеної небезпеки), послуг зв'язку, податків та інших послуг, необхідних для здійснення господарської діяльності, які теж залишалися у тарифі на рівні цін та ставок 2012 року. Тобто відшкодування таких витрат тарифом було частковим.

Останнє коригування статей "палива", "електроенергії", "заробітної плати" у тарифах на теплову енергію та послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання для потреб населення затверджено постановами НКРЕКП від 9 червня 2016 року.

Затвердженню крайніх тарифів виконавчим комітетом Луцької міської ради передувало погодження проекту рішення "Про тарифи на послуги, що надаються ДКП "Луцьктепло" Волинським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України. Відтак вони затверджені рішенням від 6 грудня 2017 року та були скориговані рішенням від 4 квітня 2018 року.

Дійсно, впродовж останніх 1,5 року не було збільшення ціни на природний газ (для населення), проте відбувся ріст:

  • вартості електроенергії – 15 % (встановлює НКРЕКП для ПАТ "Волиньобленерго"),
  • тарифу на водопостачання та водовідведення – 23 % (для КП "Луцькводоканал" тарифи теж встановлює НКРЕКП),
  • мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму для працездатних осіб – майже 30 % (затверджується Законом України "Про державний бюджет").

Крім того, з 5 січня 2017 року ДКП "Луцьктепло" уклало договір оренди майна з ТзОВ "Тепло-Енерго-Центр" (котельня на вул. Карбишева, 2) для здійснення господарської діяльності з виробництва теплової енергії, у зв'язку з чим збільшилися витрати за декількома статтями у структурі чинного тарифу.

Додатково у новому тарифі були актуалізовані ціни на матеріали і послуги сторонніх організацій, а на ремонт теплових мереж закладено мінімальний річний прибуток.

ДКП "Луцьктепло" не могло в 2017 і не може в 2018 залишати тарифи на рівні встановлених комісією ще у 2016 році, залишатися збитковими, тим самим порушуючи ч. 1 ст. 20 Закону України "Про теплопостачання", а саме "тарифи на теплову енергію повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У "ЛУЦЬКТЕПЛІ" СКАЗАЛИ, КОЛИ В КВАРТИРАХ БУДЕ ТЕПЛО

Надрукувати
мітки:
коментарів