Поділитись:

Тарифи "Укрзалізниці" на вантажоперевезення – на рівні європейських, – ЗМІ

Четвер, 17 грудня 2015, 11:57
Тарифи

Тарифи на вантажні залізничні перевезення в Україні знаходяться на рівні деяких країн Європи і значно перевищують російські, тому їх подальше підвищення поставить українські підприємства в неконкурентні умови.

"З річних звітів залізниць деяких країн Європи за 2013-15 роки випливає, що тарифи УЗ знаходяться на рівні середньоєвропейських, наприклад, в порівняні з тарифами на перевезення в таких країнах, як Словаччина або Туреччина". Про це пише видання "Agravery" з посиланням на "Цензор.нет"

Відзначається, що в країнах Європи залізниці часто субсидуються державою і надають великі знижки вантажовідправникам.

"Залізничники в Словаччині в 2013-14 роки отримали близько 510 мільйонів євро субсидій, значно знизивши тарифи для вантажних перевезень. Словацький уряд підвищив транзитну привабливість країни, щоб підтримати внутрішній бізнес. У результаті вантажообіг по залізниці значно збільшився".

За рахунок цього при формально більш високих тарифах перевезення вантажів по залізницях сусідніх країн обходиться дешевше. Наприклад, у "Російських залізниць" розцінки приблизно на третину нижчі.

"Аналіз показує, що за фактом виручка "Укрзалізниці" від перевезення 1 тонни вантажу на відстань в 1 кілометра на 30-38% вище, ніж в РЖД. По цьому, розмови про нібито занижені доходи УЗ в порівнянні з РЖД не мають реальних підстав", —за результатами дослідження "Центру транспортних стратегій".

Зараз "Укрзалізниця" демонструє фінансові показники, які не дозволяють говорити про об'єктивну необхідність в подальшому підвищенні тарифів на вантажні перевезення.

"У лютому 2015 року тарифи зросли на 30%, що принесло держмонополії більше 9 мільярдів гривень. Аналіз фінансової діяльності УЗ демонструє зростання дохідної частини на 1,9 мільярда гривень до первинного плану, а залишки грошової маси на рахунках перевищують 3 мільярди гривень. При цьому негативний результат роботи сформований за рахунок формування резервів по кредитній заборгованості "Укрзалізниці" і маніпуляції з курсами валют", — йдеться в статті.

На думку експертів, спроба підвищити тарифи спрацює проти самої "Укрзалізниці".

"30% підвищення тарифів обернеться для УЗ втратою значної частки вантажовідправників. При цьому держпідприємство залишиться збитковим, тому що його чиновники не піклуються про зниження витрат", –за словами екс-міністра економіки Володимира Ланового.

Нагадаємо, Міністерство інфраструктури має намір підвищити тарифи на перевезення вантажів залізницею на 30% протягом 2016 року. Тарифи двічі зростуть на 15% — з 1 січня і з 1 липня.

Надрукувати
мітки:
коментарів