Поділитись:

Як нідерландські інвестиції впливають на Волинь

Автор: Мая Голуб |
Четвер, 21 квітня 2016, 10:00

Волинь – прикордонний регіон, який межує з Польщею та Білоруссю. Така територія є привабливою для іноземних інвесторів. Тому тут працює чимало підприємств з іноземними інвестиціями.

За даними Головного управління статистики у Волинській області, загальний обсяг прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу), внесених в економіку Волинської області за весь період інвестування, станом на грудень 2015 року становив 248,1 млн доларів. Інвестиції в область надійшли з 39 країн світу. Основні країни-інвестори економіки області – Кіпр, Польща, Швеція, Словаччина, Вірґінські Острови, Німеччина.

З початку інвестування станом на грудень 2015 року в економіку області з Нідерландів надійшло 1441,6 тис доларів США.

За інформацією аналітиків Інформаційної кампанії "Сильніші разом!", наразі в Україні працюють 315 нідерландських компаній. Нідерланди стали другим найбільшим інвестором в Україні у минулому році. Представники іноземного капіталу шукають можливості, аби вливати кошти в Україну. Однак за останні роки інвестиційна привабливість не зросла. На Сході триває війна, курс долара зріс, економічна ситуація не є стабільною.

Відповідно до Угоди про Асоціацію з ЄС, Україна повинна впровадити ряд реформ. Ми маємо досягнути відповідності стандартів безпечності продуктів харчування, що діють в ЄС, сертифікації відповідності технічного регулювання. Також має бути ринковий нагляд, який не створював би додаткових перешкод на додачу до тих нетарифних бар'єрів для торгівлі, що існують. Україна повинна побороти високий рівень корупції, що перешкоджає бізнесу. Має бути покращений захист справедливої конкуренції та інвестицій, інтелектуальної власності.

Угода про Асоціацію з ЄС створює поглиблену зону вільної торгівлі. А для Волині та Луцька зокрема – це великі плюси і нові можливості.

Плюси і мінуси інвестиційної привабливості Волині

Голова Волинської обласної організації "Партія зелених України" Василь Байцим розповідає, що багато проектів для покращення інвестиційної привабливості залучили громадські організації, а не влада. Волинь має прекрасний туристичний потенціал, зокрема в сфері екотуризму. На його думку, інвестиційний клімат на сьогодні не є привабливим. Бо влада нічого не робить для створення привабливого інвестклімату.

Василь Байцим вважає, що треба писати стратегію розвитку міста Луцька на років 10 вперед, залучивши експертів та відповідних фахівців з ЄС.

"Кожен інвестор хоче розуміти, чи бачить влада та громада, якими будуть їхні земля та місто через років десять, двадцять... А хто серйозно буде працювати там, де немає цих стратегічних документів та хоча б розуміння, як має бути?", – дивується він.

У Волинській ОДА у відповідь на інформаційний запит повідомили, що в області діє регіональна програма залучення інвестицій в економіку області 2010-2020. На круглих столах презентують область, як інвестиційно привабливу. У травні 2016 року планують провести Перший міжнародний економічний форум "Open Volyn: business аnd investments".

Задля залучення інвестицій у регіон розроблена інформація про об'єкти інвестування. А це 99 земельних ділянок загальною площею понад 505 га.

Перший заступник Луцького міського голови Тарас Яковлев розповідає, що на сьогодні інвестори неохоче вкладають свої гроші в Україну. Причина – нестабільність в економіці та політиці. Це не може не відобразитись на Волинські області і на Луцьку зокрема.

"Завдяки підприємствам з іноземними інвестиціями, що працюють в Луцьку, можна говорити, що Луцьк є інвестиційно привабливим. Підприємства власним прикладом демонструють, що в Луцьк можна і потрібно інвестувати. На жаль, на сьогодні досить мало можливостей для пропозиції інвесторам. Луцьк має дуже маленьку територію, яка практично вже вся освоєна. Було б краще, якщо б ми об'єднались з двома-трьома територіальними громадами, що мають з нами спільні межі", – зазначає Тарас Яковлев.

Представники влади намагалися це зробити. Однак поки жодна з громад не дослухалась до чиновників.

"Ми пояснювали і розказували, що об'єднання буде дуже вигідним. Спільним для вашої громади і міста. Місто – це є потужний каталізатор для інвесторів. Місту потрібні території, куди ці інвестиції "заводити". І такими територіями можуть бути селищні ради. Це буде можливість для будівництва нових заводів, нових логістичних центрів, торгових приміщень, складських і т. д. Трішки межі Луцька на Луцьк вже давлять. Треба їх розширювати", - переконаний Тарас Яковлев.

Заступник Луцького міського голови розповів, що сьогодні немає інвестиційних програм, зорієнтованих на великий бізнес в Луцьку.

"У нас є невеличкі програми для підтримки малого та середнього бізнесу. Однак вони не користуються великою популярністю", – говорить Тарас Яковлев.

Тренер і консультант з питань експорту в країни ЄС Олег Мирошніченко наголошує, що не кожному підприємству потрібен інвестор.

"Хтось схоче ділитися бізнесом з "чужим дядьком", а хтось - ні. Якщо потрібні інвестиції, то вам в будь-якому випадку потрібен буде добре підготовлений інвестиційний план/пропозиція, чітке бачення шляху до успіху і достатньо привабливі умови для "входу" інвестора у проект", – каже він.

Приклад успішного підприємства на ринках ЄС

У Луцькому районі є компанія, яка успішно працює на ринках Європи. "Модерн-Експо" - провідний виробник і постачальник торгового обладнання в Центральній і Східній Європі. Керівна компанія Modern-Expo B.V. зареєстрована в Нідерландах, розташована в Амстердамі, об'єднує усі бізнес-одиниці міжнародного холдингу "Модерн-Експо" у всьому світі. Головний офіс холдингу "Модерн-Експо" та найбільший виробничий майданчик (112 000 кв м) розташований в с.Струмівка біля Луцька. Тут працює близько 1800 працівників.

Підприємство з невеликого регіонального виробника стало великим міжнародним холдингом. Компанія має більш ніж 20 років успішної роботи.

Історія компанії почалась з 1993 року, коли в Луцьку заснували виробництво торгових меблів. Компанія була заснована як спільне українсько-польське підприємство. Петро Пилипюк – теперішній генеральний директор компанії та Богдан Лукасік – генеральний директор європейського представництва об`єднали зусилля і завдяки співпраці у 1997 році заснували бренд "Модерн-Експо". Спочатку поставили собі на меті стати кращою компанією в місті, згодом - в області, в Україні, в Європі.

Керівник відділу маркетингу Modern-Expo Group Микола Жичук розповів, що з польськими партнерами компанією "Дует" з м. Любліна почали працювати ще з 90-х років.

" В 1993 році на ринку з'явилися дві ще тоді не пов'язані компанії – "Дует" з Польщі та "Модерн-Експо" з України. Так як компанії працювали на ринку торгівельного обладнання, а на той час цей сегмент був незаповнений – почалася взаємовигідна співпраця. Польські колеги зарекомендували себе як надійні партнери, тому було прийняте рішення створювати спільне підприємство. Партнерів з сусідньої держави не зупинили нестабільна ситуація в законодавстві та в економіці, а новостворена компанія чітко працювала в межах законодавства України", – каже Микола Жичук.

Польська компанія була заснована у 1993 році, а у 1996 році було створене СП "Модерн-Експо", що обєднало українське та польське підприємство.

У 1999 році компанія "Модерн-Експо" виступила інвестором недобудованого об`єкту радянського оборонного комплексу заводу "Іскра". Після ремонту почали активну роботу.

Зараз основними продуктами компанії є торгові та складські стелажі, касові бокси, обладнання з нержавіючої сталі, холодильне і POS-обладнання. Велику увагу тут приділяють якості товарів. Вся продукція сертифікована за міжнародними стандартами безпеки і якості.

Офіси "Модерн-Експо" розташовані в Україні, Білорусії, Росії, Польщі, Нідерландах, Німеччині, Франції, Великобританії, ОАЕ. Компанія поставляє свої товари в 58 країн світу. У країнах БеНіЛюкс (Бельгія, Нідерланди, Люксембург) "Модерн-Експо" працює через партнера.

За словами керівника відділу маркетингу Modern-Expo Group Миколи Жичука, експорт товарів становить більше 80%, і цей показник протягом останніх років постійно зростав. Середні приріст рік до року – 20%. Результати роботи за 2015 рік задовільні.

Микола Жичук розповів і про труднощі, з якими стикалися, коли виходили на інші ринки.

"Кожен ринок має свої особливості, наприклад в Європі ринок торгівельного обладнання, на якому працює компанія "Модерн-Експо", насичений та структурований. Тому новому гравцю досить важко знайти свою нішу. Ринок рітейлу тут має набагато довшу, ніж в Україні, історію розвитку, тут популярні інші формати. На деяких ринках зовсім інші вимоги до продукту, наприклад, в країнах з підвищеною сесмічною активністю свої вимоги до стелажного обладнання. Потрібно зважати також і на менталітет покупців, наприклад, на Близькому Сході бізнес-процеси побудовані інакше, ніж в Західній Європі", – зазначає він.

Компанія "Модерн-Експо" розвивається за рахунок реінвестицій власного прибутку. Тобто активи не виводяться за кордон, а повертаються в компанію.

"Компанія постійно працює над розширенням ринків збуту, створенням нових продуктів, вдосконаленням сервісу та логістики. Перспективними напрямками для нас є ринки Західної Європи, Близького Сходу, Північної Африки. Також ми інвестуємо в розробку та дизайн нових інноваційних виробів, які підніматимуть ефективність роботи наших партнерів ще більше. Наприклад, однією з останніх розробок є постомати або автоматизовані термінали для електронної торгівлі (e-commerce)", – зазначає Микола Жичук.

Микола Жичук каже, що компанія працює "по-білому", вчасно виплачує податки та заробітну плату, сповідує принципи соціальної корпоративної відповідальності бізнесу.

"Оскількими є одним з найбільших платників податків на Волині, "Модерн-Експо" активно бере участь у житті суспільства: в головному офісі ми проводимо виставки художників, навчальні семінари та лекції, виступаємо спонсором команди з греблі та раллі. Ми розуміємо, що наш головний актив – люди. І тому вони для нас найбільша цінність", – каже Микола Жичук.

Матеріал підготовлено в рамках Інформаційної кампанії "Сильніші разом!"

Автор: Мая Голуб
Надрукувати
мітки:
коментарів