Поділитись:

"Транспортна революція" Луцька: мінус маршрутки, плюс тролейбуси

Четвер, 10 січня 2019, 11:30

Харківський національний автомобільно-дорожній університет, який виграв тендер на розробку комплексної схеми транспорту в Луцьку, надав свої рекомендації щодо змін у транспортній мережі міста.

Про це йдеться у відповіді міської ради на запит «Конкурента». Спеціалісти пропонують прибрати низку маршрутів або змінити їх, організувати підземні переходи, змінити стоянки таксі. Директор департаменту житлово-комунального господарства Луцькради Юрій Крась пояснив, що після отримання рекомендацій їх вивчають профільні структури міської ради, Луцьке підприємство електротранспорту, усі задіяні структури. Після ухвалюють рішення, як і коли втілювати їх у життя. Адже якщо певні рекомендації можна втілити вже у цьому році, то масштабні зміни потребують тривалішого терміну.

Керівник управління транспорту та зв'язк міської ради Володимир Степанов підкреслює, що ці пропозиції носять рекомендаційний характер. Отож, чи приймати їх до уваги, вирішать уповноважені органи. Адже, наприклад, схему руху громадського транспорту в місті затверджує виконавчий комітет. І така схема нині чинна. Вносити будь-які зміни в неї будуть теж шляхом обговорень. Так само, як і діють угоди з перевізниками.

Перший заступник міського голови Григорій Недопад схвально оцінює роботу харків'ян. Він говорить, що зараз є необхідність доробити проблемні питання щодо паркування таксі, аби в подальшому не було проблем з впровадженням комплексної схеми дорожнього руху. В майбутньому рекомендації відобразяться в різних нормативних актах. 

МАРШРУТКИ: ЯКІ ВИДАЛИТИ, ЯКІ ЗМІНИТИ

За результатами проведеного аналізу, пропозицій і міркувань міської влади сформували такі пропозиції:

  • автобусний маршрут № 4 «Героїв Майдану - СТ «Калина»» доцільно видалити, оскільки за результатами обстеження на зупинках між вул. Полонківською та СТ «Калина» практично відсутній пасажирообмін. Окрім цього відбувається дублювання з автобусним маршрутом №9 «Теремнівська - с. Рованці (церква)»;
  • автобусний маршрут № 8 «Карбишева - Центральний ринок» доцільно видалити, оскільки він, в найбільшому ступені, дублюється з іншими автобусними маршрутами та всі сполучення, які він забезпечує між районами міста, обслуговуються багатьма іншими маршрутами;
  • автобусний маршрут № 14 «Окружна - Стефаника» доцільно видалити з міської мережі як такий, адже він за результатами обстеження користується слабким попитом серед пасажирів. Окрім цього маршрут суттєво дублює автобусні маршрути №№ 12, 19, 23, 24, 27-А, тролейбусний маршрут №4 та нестабільно обслуговується перевізником;
  • автобусний маршрут № 16 «Центральний ринок - ТЦ «Слон» доцільно видалити через його практично повне дублювання з автобусним маршрутом №31, який згідно з результатами обстеження користується більшим попитом серед пасажирів. В такому випадку кількість автобусів на автобусному маршруті № 31 доцільно встановити в кількості 15 одиниць та пасажиромісткістю 43 пасажири;
  • автобусний маршрут № 26-А «Центральний ринок - Вишків» доцільно видалити, оскільки він практично повністю дублюється автобусним маршрутом №26 «Окружна - Вишків», а також іншими маршрутами, що прямують вул. Львівською та за результатами обстеження користується дуже слабким попитом серед пасажирів;
  • видалити автобусний маршрут № 33 «Центральний ринок - Карпенка-Карого» як такий, що дублює багато автобусних маршрутів, які проходять по проспекту Відродження, вулиці Рівненській, проспекту Волі;
  • видалити тролейбусний маршрут № 7 «Залізничний вокзал - с. Гаразджа (кладовище)» як такий, що дублює інші тролейбусні маршрути, які прямують до с. Гаразджа (№ 3 «Лісництво - с. Гаразджа (кладовище)» та №10«Гордіюк - с. Гаразджа (кладовище)»). Рухомий склад цього маршруту рекомендується задіяти на тролейбусному маршруті №3 для підвищення привабливості останнього для пасажирів;
  • трасу автобусного маршруту № 1 «Надрічна (цегельний завод) - Ківерцівська» замість проспекту Василя Мойсея та вул. Винниченка прокласти по вул. Огієнка, вул. Клима Савури та вул. Задворецькою для зменшення не прямолінійності маршруту та зменшення навантаження на транспортну мережу в центральній частині міста;
  • трасу автобусного маршруту №3 «Гаразджа (кладовище) - Госпіталь» при прямуванні до с. Гаразджа замість вул. Ковельської прокласти по вул. Чернишевського, вул. Шевченка та вул. Набережній. Це дозволить видалити з мережі автобусний маршрут № 47 «Карбишева - с. Боголюби (філія обласної лікарні)» та, відповідно, зменшити взаємне дублювання автобусних маршрутів. На пропонованому варіанті автобусного маршруту № 3 пропонується організувати роботу 15 од. рухомого складу пасажиромісткістю 43 пас.;
  • автобусний маршрут № 9 доцільно продовжити по вул. Мамсурова та вул. Ранковій до зупинки «Вул. Полонківська», виключивши заїзд до с. Рованці та спрямувавши трасу маршруту в мікрорайоні «Гнідава» вулицями Гнідавською, Потебні, Грабовського, Дружби Народів, Боженка. При слідуванні з зупинки «Вул. Полонківська» трасу маршруту спрямувати проспектом Перемоги, вулицями Молодогвардійською та Мамсурова для збереження транспортного обслуговування вул. Молодогвардійської та розташованих на ній комбінату хлібопродуктів №2 та ст. Гнідава. На пропонованому варіанті автобусного маршруту № 9 пропонується організувати роботу 14 од. рухомого складу пасажиромісткістю 43 пас.;
  • після видалення автобусного маршруту № 4 на пропонованому автобусному маршруті № 9, з метою організації транспортного обслуговування ст. Промінь, СТ «Калина» та с. Рованці, пропонується виконувати окремі рейси до зазначених зупинок вранці, в міжпіковий період та ввечері за наявності попиту на перевезення до них;
  • за умови продовження автобусного маршруту № 9 автобусний маршрут № 9-А «Полонківська - с. Липини» доцільно видалити через суттєве дублювання їх трас та обслуговування с. Липини автобусним маршрутом № 32 «Львівська (Електромережі) - с. Липини»;
  • трасу автобусного маршруту № 10 «Карбишева (Академія рекреаційних технологій і права) - Шота Руставелі» доцільно спрямувати в обох напрямках по пр. Волі, Відродження та вул. Рівненській для підвищення зручності сполучення між районами міста, які сполучає цей маршрут;
  • змінити кінцеву зупинку автобусного маршруту № 18 «Окружна (масив Маяк)» на «Епіцентр» та прокласти трасу маршруту вул. Окружною, вул. Рівненською, пр. Відродження, вул. Щусєва, вул. Гетьмана Мазепи, вул. Софії Ковалевської, пр. Відродження, пр. Молоді, пр. Соборності, вул. В’ячеслава Чорновола, вул. Задворецькою, вул. Клима Савури, вул. Огієнка, пр. Василя Мойсея, вул. Винниченка, вул. Словацького, вул. Богдана Хмельницького, вул. Ковельською, вул. Глушець, вул. Парковою з метою підвищення ефективності використання рухомого складу на маршруті та забезпечення транспортного обслуговування на ділянці маршруту від вул. В’ячеслава Чорновола до вул. Огієнка після видалення автобусного маршруту № 33;
  • змінити кінцеві зупинки автобусного маршруту № 21 «СТ «Маяк» на «с. Гаразджа (кладовище)», «Центральний ринок» на «вул. Шота Руставелі». При прямуванні до кінцевої зупинки «с. Гаразджа (кладовище)» рух автобусів організувати по вул. Карпенка-Карого, вул. Рівненській, а при прямуванні до кінцевої зупинки «вул. Шота Руставелі» - по вулицям Гнідавській, Потебні, Грабовського, бульв. Дружби Народів, Шота Руставелі. Це дозволить потенційно збільшити обсяг перевезень на маршруті, підвищити якість транспортного обслуговування вул. Дубнівської та СТ «Маяк». На цьому маршруті доцільно організувати роботу 4 автобусів пасажиромісткістю 43 пас.;
  • трасу автобусного маршруту № 32 «Львівська (Електромережі) - с. Липини» замість вул. Ветеранів доцільно спрямувати в обох напрямках по проспектах Соборності та Молоді з огляду на основне призначення громадського транспорту - забезпечення перевезень пасажирів на основних напрямках пасажиропотоків та головних вулицях міста;
  • трасу автобусного маршруту № 25 «Карбишева - Володимирська (МКБ)» доцільно спрямувати в обох напрямках по пр. Перемоги, а маршруту № 29 - по пр. Волі, вул. Рівненській, пр. Відродження, вул. Ветеранів, вул. В’ячеслава Чорновола з метою підвищення зручності сполучення між районами міста, які ці маршрути сполучають, покращення сприйняття громадського транспорту мешканцями і гостями міста та збереження транспортного обслуговування вул. Ветеранів після корегування траси автобусного маршруту № 32. При цьому, кількість транспортних засобів на маршруті № 25 доцільно зменшити до 6 одиниць з урахуванням того, що він повністю дублює тролейбусний маршрут № 12;
  • на автобусному маршруті № 27 «Окружна - Ківерцівська» доцільно залишити лише той варіант траси маршруту, який в районі «Гнідава» проходить вул. Станіславського та прямує по вул. Ківерцівській, сполучаючи згаданий район із заводом «Мотор» та військовою частиною. Це дозволить зберегти сполучення району «Гнідава» із вказаними підприємствами та дещо розвантажити центральну частину міста. Після видалення автобусного маршруту № 26-А на даному маршруті пропонується виконувати окремі рейси до зупинки «Міжрайбаза» на вул. Вахтангова (в такому випадку трасу маршруту від перехрестя вулиць Набережної та Стрілецької пропонується прокласти по вул. Героїв УПА та вул. Заньковецькій). Кількість рухомого складу на даному маршруті пропонується встановити рівною 2 од. пасажиромісткістю 43 пас. з подальшим розглядом доцільності збільшення кількості автобусів до 3 од.

Додатково до перелічених заходів, з метою підвищення ефективності використання рухомого складу, рекомендується організувати роботу автобусів на маршрутах № 9, 18, 27-А за перерваними графіками з відстоєм транспортних засобів у «міжпіковий» період. Це дозволить зменшити кількість рейсів на цих маршрутах та відповідні експлуатаційні витрати.

ТРОЛЕЙБУСНА РЕФОРМА

Також розроблений перспективний варіант міської мережі, який відбиває плани міської влади щодо пріоритетного розвитку електротранспорту в місті, оновлення парку рухомого складу підприємства електротранспорту та удосконалення його структури, щорічне придбання нових тролейбусів, здійснення модернізації контактної мережі.

З урахуванням цього пропонують наступні зміни в мережі громадського транспорту :

  • продовжити тролейбусний маршрут № 1 до зупинки «КРЗ» шляхом прокладення траси від пр. Відродження по пр. Молоді, пр. Соборності, вул. Домни Гордіюк, вул. Конякіна, вул. Карбишева та в зворотному напрямку по вул. Карбишева, вул. Конякіна, вул. Домни Гордіюк, пр. Соборності і далі по існуючій трасі. Це дозволить видалити з мережі тролейбусний маршрут № 8. На пропонованому тролейбусному маршруті № 1 пропонується    задіяти    10    од.    рухомого складу пасажиромісткістю 100 пас. поряд із зменшенням кількості рухомого складу на автобусному маршруті № 10 до 9 од.;
  • продовжити тролейбусний маршрут № 2 до зупинки «КРЗ» шляхом прокладення траси по пр. Соборності, вул. Домни Гордіюк, вул. Конякіна, вул. Карбишева від пр. Відродження по пр. Молоді та в зворотному напрямку по вул. Карбишева, вул. Конякіна, вул. Домни Гордіюк, пр. Соборності, пр. Молоді і далі по існуючій трасі. Це дозволить видалити з мережі тролейбусний маршрут № 9. На пропонованому тролейбусному маршруті №2 пропонується    задіяти 10 од. рухомого складу пасажиромісткістю 100 пас. поряд із зменшенням кількості рухомого складу на автобусному маршруті № 11 до 9 од.;
  • збільшити кількість рухомого складу на тролейбусному маршруті № 4 до 5 од. поряд із зменшенням кількості автобусів на автобусних маршрутах № 23 та № 24 до 9 од. та 8 од. відповідно;
  • збільшити кількість рухомого складу на тролейбусному маршруті №12 до 6 од. поряд із зменшенням кількості автобусів на автобусних маршрутах № 25 та № 29 до 5 од. та 7 од. відповідно;
  • видалити з мережі автобусний маршрут № 2 із введенням замість нього однойменного тролейбусного маршруту за такою ж трасою з 7 од. рухомого складу пасажиромісткістю 100 пас.;
  • видалити з мережі автобусний маршрут № 17 із введенням замість нього однойменного тролейбусного маршруту за такою ж трасою з 4 од. рухомого складу пасажиромісткістю 100 пас.;
  • видалити з мережі автобусний маршрут № 17-А із введенням замість нього однойменного тролейбусного маршруту за такою ж трасою з 4 од. рухомого складу пасажиромісткістю 100 пас.

КІЛЬЦЕВІ РОЗВ’ЯЗКИ

Також розроблено пропозиції щодо зменшення навантаження на перехрестя в Луцьку.

На кільцевій розв’язці пр. Василя Мойсея - пр. Президента Грушевського - вул. Стрілецька - вул. Яровиця - вул. Винниченка пропонується:

  • облаштування заїзних карманів громадського транспорту на підході з боку пр. Василя Мойсея та вул. Стрілецької за рахунок частини смуги озеленення та тротуару;
  • облаштування додаткових смуг руху на вході з вул. Яровиця та на виході по вул. Стрілецькій за рахунок перерозподілу ширини існуючої проїзної частини;
  • облаштування острівців безпеки для пішоходів на нерегульованих підходах по вул. Яровиця та пр. Президента Грушевського;
  • облаштування траси для руху велопотоків з вул. Стрілецької на пр. Василя Мойсея за рахунок організації велодоріжки з зустрічним рухом за рахунок перерозподілу прилеглої до забудови території;
  • облаштування зони перехрестя пішохідною огорожею згідно ДСТУ 2735-94;
  • облаштування нерегульованого пішохідного переходу на підході з вул. Стрілецької в зоні розташування ЗП ГТ;
  • заборонити стоянку/зупинку транспорту на відстані 200 м від кільцевої розв’язки по вул. Стрілецькій;
  • організувати двосмуговий рух по всій довжині кільцевої розв’язки з відповідним нанесенням розмітки.

Перехрестя пр. Волі - вул. Словацького - вул. Винниченка - вул. Паркова:

  • облаштування заїзний карман на виході з перехрестя по пр. Волі за рахунок тротуару;
  • облаштування додаткової смуги руху для громадського транспорту на виході з вул. Винниченка за рахунок тротуару;
  • організація регулювання на перехресті пр. Волі - вул. Винниченка та узгодження роботи нових світлофорних пристроїв з існуючими;
  • облаштування заїзного карману для стоянки автомобілів-таксі за рахунок прилеглої території;
  • організація виділеного руху громадського транспорту правих поворотів на перехресті пр. Волі - вул. Винниченка;
  • облаштування зони перехрестя пішохідною огорожею згідно ДСТУ 2735-94;
  • установлення пріоритетності підходів на перехресті просп. Волі - вул. Паркова;
  • облаштування острівця безпеки для пішоходів (навпроти ЦУМу).

Перехрестя вул. Рівненська - вул. Електроапаратна - пр. Відродження:

  • облаштування заїзного карману для автомобілів-таксі за рахунок прилеглої території по вул. Рівненській (навпроти будинку № 89 ТЦ «Імідж») на 5 автомобілів;
  • облаштування трас для руху велопотоків за рахунок організації односторонніх велосмуг по вул. Рівненській та просп. Відродження;
  • організація велопереїздів вул. Рівненською;
  • перерозподіл повздовжнього профілю по вул. Рівненській за смугами руху відповідно до нових вимог щодо їх ширини;
  • облаштування зони перехрестя пішохідною огорожею згідно ДСТУ 2735-94.

Перехрестя просп. Соборності - вул. В’ячеслава Чорновола - перехід біля гіпермаркету «ТАМ-ТАМ»:

  • облаштування зони перехрестя пішохідною огорожею згідно ДСТУ 2735-94;
  • облаштування трас для руху велопотоків за рахунок організації односторонніх велосмуг по просп. Соборності та вул. В’ячеслава Чорновола;
  • організація велопереїздів просп. Соборності;
  • організація виділеної смуги руху ГТ по просп. Соборності.

 

ПАРКУВАННЯ ТА СТОЯНКИ

Щодо пропозицій для розширення зон зберігання та паркування автотранспорту університет надав такі пропозиції:

  • заборонити рух індивідуального (приватного) транспорту по частині вул. Словацького (в сторону вул. Богдана Хмельницького) та вул. Богдана Хмельницького;
  • обмежити доступ індивідуальному (приватному) транспорту до центральної частини міста - територія обмежена вулицями Ковельською, Глушець, пр. Волі, Набережною;
  • організація паркувальних зон (перехоплюючих парковок) в районі Центрального ринку.

ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТОЯНОК ТАКСТІ

Враховуючи середньодобову інтенсивність руху маршрутних транспортних засобів, яка складає 80-100 одиниць (ділянкою курсують 27 маршрутів громадського транспорту) та необхідність постійного виконання ними маневру об’їзду припаркованих в правій крайній смузі автомобілів-таксі доцільно перенести стоянку таксі по пр. Перемоги на вул. Огієнка.

З урахуванням наявної розбудови прилеглих територій, створення ускладнених умов проїзду маршрутних транспортних засобі автомобілями-таксі та високої інтенсивності руху громадського транспорту вул. Конякіна доцільно перенести стоянку таксі по вул. Конякіна до заїзного карману по вул. Конякіна, 12а.

ПІДЗЕМНІ ПЕРЕХОДИ

Результати наукової оцінки можливості облаштування підземних пішохідних переходів свідчать про доцільність побудови підземних пішохідних переходів від ЦУМу до Театрального майдану та від гіпермаркету «ТАМ ТАМ».

ЧИТАТИ ТАКОЖ: Харків'яни за 600 тисяч гривень мінятимуть дорожню розв'язку Луцька

 

Надрукувати
мітки:
коментарів