Поділитись:

Перший місяць виборчої гонки на Волині: джинса та нічийні білборди

Четвер, 31 січня 2019, 12:45
Перший місяць виборчої гонки на Волині: джинса та нічийні білборди

14 кандидатів на посаду президента або ймовірних кандидатів використовували бодай одну з форм політичної активності першого місяця 2019 року.

Про це свідчать дані моніторингу, який проводили представники Громадської мережі ОПОРА у Волинській області. Результати представили 31 січня в Луцьку.

Найбільше в онлайн-ЗМІ було публікацій позитивного змісту щодо політиків Анатолія Гриценка (58 публікацій) та Валентина Наливайченка (17 матеріалів). У друкованих медіа матеріали найчастіше траплялися про Петра Порошенка (19 матеріалів), Юлію Тимошенко (15 публікацій) і Олега Ляшка (6 матеріалів).

Намети найчастіше використовують прихильники Юлії Тимошенко, Олега Ляшка, «Свободи», «Народного Фронту» та «Народного контролю».

Щодо восьми кандидатів виявлено порушення в агітації, – повідомила координатор мережі ОПОРА в області Катерина Шарпата. Йдеться про рекламу без вихідних даних. За фактами подано 10 заяв (з них сім – у Луцьку) до правоохоронних органів. У місцевих штабах на зауваження ОПОРИ кажуть, що рекламу розміщували централізовано. Реакція зі столиці була лише від штабу Ольги Богомолець. Тут зазначили, що продукцію мали би зняти рекламісти на момент реєстрації кандидатів.

21 матеріал без маркування, але з позитивними акцентами, подано в онлайн-ЗМІ. Вони переважно стосуються кандидатів Анатолія Гриценка та Валентина Наливайченка. У друкованих ЗМІ виявлено лише один факт джинси в районній газеті. Тут теж немає маркування. Експерти кажуть, що маркування має бути із зазначенням тексту «політична реклама», а не значка «зірочка» чи тегів.

Також був знайдений агітаційний матеріал в приміщення «Укрпошти», що є порушенням. Це була реклама на користь Андрія Садового. Але у штабі зазначили, що вказівок розміщувати там агітацію не було. Окрім цього, в штабі не знають осіб, які розповсюджували агітпродукцію без вихідних даних на вулиці щодо Садового. 

Також спостерігачі виявили білборд кандидата Євгена Мураєва, який обляпали фарбою. Із Луцька, Каменя-Каширського та Рожища зверталися аноніми щодо соціологічних опитувань на користь Петра Порошенка. Тут, зазначають аноніми, нібито збирають персональні дані. Тобто адреси, номери телефонів, документів тощо. Але доказів щодо того, що такий збір справді ведеться, немає, адже не інакше, як анонімно, ніхто не повідомляв про такі випадки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На виборах на Волині діятиме громадський омбудсмен

Надрукувати
мітки:
коментарів