Поділитись:

Скільки коштуватиме кандидатам у Президенти телеагітація на Волині

Неділя, 03 лютого 2019, 15:56

Від 200 до 3500 гривень доведеться викласти кандидатам у президенти України за один показ хвилинного агітаційного ролика в прайм-таймі волинських телеканалів. Центр журналістських розслідувань «Сила правди» проаналізував розцінки волинських телеканалів на розміщення в ефірі політичної рекламі, пише "Громадське. Волинь".

Відповідно до Закону України «Про вибори Президента України» засоби масової інформації в Україні зобов’язані не пізніше як за сто днів до дня виборів встановлювати розцінки вартості друкованої площі або ефірного часу на розміщення передвиборної агітації. Затверджені розцінки публікуються у ЗМІ і не можуть змінюватися протягом усієї передвиборної кампанії. Також ЗМІ заборонено надавати знижки окремим кандидатам на розміщення агітації, або ж приймати агітацію від одного кандидата і відмовляти іншому на тих же умовах. Напередодні початку передвиборної кампанії волинські телеканали «UA:Волинь», ТРК «Аверс» та «12 канал» затвердили свої розцінки на розміщення агітації.

НАЙДОРОЖЧА АГІТАЦІЯ – НА «АВЕРСІ», НАЙДЕШЕВША – НА «UA:ВОЛИНЬ»

Усі три волинські телеканали по різному оцінюють розміщення передвиборчої агітації. На ТРК «Аверс» розцінки різняться залежно від часу розміщення – найдорожче між 18.00 і 22.00 годиною. Секунда ефіру в цей період коштує 57 гривень. Із 22-ї години до півночі вартість секунди трансляції складає 46 гривень, із 7-ї ранку до 18 вечора – 28 гривень. Найдешевший ефірний час уночі з півночі до 7-ї ранку – 12 грн/сек. На «12 каналі» окрім часу розміщення розцінки диференціюють і за тривалістю роликів. За секунду показу ролика тривалістю до 45 секунд доведеться викласти від 12 до 50 гривень, секунда ролика тривалістю до 3 хвилин – від 6 до 40 гривень, довше 3 хвилин – від 4 до 30 гривень. Натомість, Волинська регіональна дирекція ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» вирішила не розподіляти розцінки ані за часом розміщення, ані за тривалістю, а затвердити єдину ціну. Вартість секунди політичної реклами на «UA:Волинь» коштує 3,62 гривні.

Таким чином, найдорожче розміщення політичної реклами – на ТРК «Аверс». У вечірньому прайм-таймі вартість одного показу хвилинного ролика тут вартує 3420 гривень. Той самий ролик на «12 каналі» – 2400 гривень, а на UA:Волинь – 217,2 гривень.

ХТО УЖЕ ЗАСВІТИВСЯ НА ВОЛИНСЬКИХ ТЕЛЕКАНАЛАХ

Центр журналістських розслідувань «Сила правди» переглянув вечірній ефір волинських телеканалів 28 грудня з 18.00 до 21.30. Агітаційних роликів від зареєстрованих кандидатів у президенти в цей період не транслювалося. Разом з тим, протягом останніх кількох місяців на ТРК «Аверс» вийшов цілий ряд інтерв’ю, а також сюжетів з ознаками «джинси» (прихованої реклами, – авт.) із народним депутатом, нинішнім кандидатом в президенти від партії «УКРОП» Олександром Шевченком. Щонайменше три інтерв’ю вийшли в ефір у грудні та кілька у січні. Таку часту появу політика в ефірі цього телеканалу пов’язують із дружніми стосунками з головою Волинської обласної ради Ігорем Палицею, до активів якого зараховують ТРК «Аверс».

Інтерв’ю на ТРК «Аверс» висвітлюють політика в позитивному світлі. На сторінці Олександра Шевченка у соціальній мережі «Facebook» їх використовують для реклами.

Усі інтерв’ю вийшли в ефір до моменту офіційної реєстрації Шевченка кандидатом в президенти, тож не підпадають під визначення передвиборної агітації. Одне з останніх таких інтерв’ю відбулося в середині січня. Його тривалість у вечірньому прайм-таймі – 28 хвилин. Якщо трансляцію цього інтерв’ю порахувати за розцінками передвиборної агітації, то йому довелося б заплатити телеканалу понад 95 тисяч гривень.

Нагадаємо, нещодавно Рух «Чесно» проаналізував розцінки на розміщення політичної реклами на загальнонаціональних телеканалах. Найдорожче реклама кандидатам в президенти обійдеться на ТРК «Україна», «Інтері», «СТБ», «ІСTV» та Новому каналі. За один показ хвилинного ролика на каналі «Україна» доведеться викласти від 22 до 340 тисяч гривень.

Юрій ГОРБАЧ

Матеріал виготовлено Центром журналістських розслідувань «Сила правди» в рамках проекту підтриманого National Endowment for Democracy

Надрукувати
мітки:
коментарів
19 лютого 2019
17 лютого 2019
16 лютого 2019
15 лютого 2019
14 лютого 2019
12 лютого 2019
11 лютого 2019