Поділитись:

Марафон заводом: хто гартує луцькі підшипники (фото)

П'ятниця, 08 лютого 2019, 20:00

«Інструктаж!», — гукнула нам услід приємна жінка. І делегація гостей заводу «СКФ Україна» зупинилася в коридорі неподалік приймальні керівництва підприємства.

Одягнуті у видане зручне взуття, окуляри, зелено-жовті жилети та «озброєні» бірюшами візитери щось хотіли заперечити. Мовляв, кому треба ті формальності, ми ж не за станок стаємо, але генеральний директор товариства Володимир Цибульський ствердно кивнув: «Безпека в першу чергу. Інструктуйте!».

Тож медійники, гендиректор та голова Волинської облдержадміністрації Олександр Савченко слухали настанови. Приїзд та сама екскурсія передували круглому столу, де будуть обговорювати перспективи дуальної освіти. Тобто такої, де поєднується теоретичне навчання у закладах освіти і практика безпосередньо на виробництві.

А до дискусії – менше, ніж година, щоб побачити, чим живе підприємство. Ми швидко ходимо від цеха до цеха вслід за гендиректором. Його поява тут нікого з працівників, схоже, не дивує. Люди спокійно продовжують свою роботу. Нині тут працює 1380 людей. Парадоксально, але у радянські часи на заводі працювало куди більше людей, одначе фізичні об’єми виробництва були значно менші.

Це практично єдиний завод, який виробництво усіх деталей виконує на своїх площах, каже Володимир Цибульський. І масштаби тут справді чималі і у коридорах легко заблукати.

«Підшипниковий» завод, як його називають лучани, вже 21 рік входить до структури міжнародної компанії SKF. Її 112 років тому заснував його швецький інженер, який запатентував кульковий самоустановлюваний підшипник. З того часу виробництво розросталося на різні країни і нині налічує 48 тисяч працівників по всьому світу.  Цей бренд входить у 200 найбільш популярних промислових брендів світу.

Завод має 5 напрямків виробництва — найбільше виробництво підшипників і підшипникових вузлів, куди належить і луцький завод. Він єдиний виробник конічних роликових підшипників, компонентів та підшипникових вузлів в Україні. І один з найбільших платників податків в Луцьку. Він входить у 30 платників податків на одиницю продукцію в Україні.

Про що спілкувалися Цибульський та Савченко під час оглядин цехів чути не було, бо виробничий процес не тихий. Для працівників тут є медпункт, столова, роздягальні та душові. Володимир Цибульський переконує, що компанія чимало уваги приділяє дозвіллю працівників. Наприклад, організовує спортивні дійства, є можливість навчатися англійській мові, раз в два роки проводять фестиваль сім’ї, діти їздять на чемпіонат з футболу.   

Утім, проблеми є і вони спричинені об’єктивними факторами. Попри середню зарплату в майже 15 тисяч гривень, тут, як і на багатьох виробництвах, є проблеми з кадрами через трудову міграцію. Існують проблеми загалом в автомобільній галузі через геополітику. Однак, прогнозує Володимир Цибульський, ця криза буде минати.

«Перша половина буде гірше, аніж була у минулому році. Тож гнучкіший графік роботи підрозділів спланували, аби реагувати. Наш прогноз – з другої половини року ситуація в автомобільній галузі покращиться», — резюмує Володимир Цибульський.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: У пошуках ідеального підшипника: історія луцького бізнесмена Володимира Цибульського (фото, інтерв’ю)

Надрукувати
мітки:
коментарів