Поділитись:

На трасі з Ковеля до Києва хочуть тестувати 5G

П'ятниця, 15 березня 2019, 10:15

Міністерство інфраструктури придумало масштабний проект у сфері телекому.

Тестуватимуть нові послуги в мережі 5G на одній з найжвавіших українських трас – Київ-Ковель.  Про це інформує LIGA.net.  

Корпорація трьох

Мінінфраструктури з осені минулого року почало вести переговори з виробником обладнання Nokia Siemens Networks про тестування 5G на українських дорогах. Про це розповів редакції керівник директорату цифровий інфраструктури Мінінфраструктури Фарід Сафаров.

Допомагати в тестуванні буде мобільний оператор Vodafone Україна. Так захотіли в Nokia, адже вона є одним з постачальників для цього оператора, а значить синхронізація систем (старих і тестових) займе менше часу.

У прес-службі мобільного оператора цю інформацію не підтвердили, але й не спростували. Коментувати не стали.

У процесі тестування буде важливий ще один момент – потрібні частоти, на яких все буде відбуватися. Планувалося, що в цій справі допоможе компанія Українські новітні технології, більш відома як Freshtel. Але 19 лютого регулятор анулював ліцензію на частоти 3,4-3,6 ГГц, якими володіла компанія. Це один з найбільш підходящих діапазонів для випробувань. В Європі такі смуги вже виставляють на частотні тендери.

Через новини від Freshtel плани довелося скорегувати. І тепер тестувати 5G будуть на тих частотах, на яких дозволить телеком-регулятор. А представники Freshtel залишилися в проекті, але вже на правах консультантів з питань зв'язку.

Як розповідає Фарід, ймовірно, меморандум між сторонами буде підписаний до кінця місяця, але робота з проекту вже почалася: Nokia готується оформляти і завозити обладнання на територію України. Залишилося тільки отримати у НКРЗІ дозвіл на тимчасове ввезення устаткування і проведення тесту.

Як це буде і коли все почнеться?

Спочатку планувалося, що для тестування підійде ділянка Житомирської або Одеської траси, але в підсумку вибрали дорогу Київ-Ковель. Планується, що обладнання ділянки траси вдасться налагодити досить швидко: до кінця квітня цього року. 5G-інфраструктурою буде облаштована ділянка завдовжки 5-10 км ближче до Києва.

На першому етапі різні hard- і software-рішення будуть реалізовуватися з використанням 4G (LTE) зв'язку. Основним завданням цих сервісів буде гарантування безпеки і моніторинг стану трафіку на дорогах. Це послуги, відомі нам як IoT-сервіси зі світу інтернету речей.

Якщо говорити більш конкретно, то це будуть датчики для вимірювання вологості дороги або фіксації туману, а також табло для інформування водіїв, відеокамери, що фіксують трафік.

"Рішень багато. Потрібно буде подивитися, наскільки вони будуть корисними", – зазначає Фарід Сафаров.

Наступний крок – використання протоколу 5G NR non stand-alone (це означає, що для побудови мережі буде використовуватися опорна мережа 4G і радіомережа 5G) для порівняння швидкостей і можливостей технології 5G.

Якщо все пройде успішно, "оцифровувати" будуть вже не просто ділянки на трасі, а всю магістраль.

Звідки гроші?

Основні витрати на пілотний проект, за інформацією чиновників, повинні понести Nokia і Vodafone. Які цифри – поки таємниця.

А ось уже другу фазу проекту – оцифровку всієї траси – планується реалізувати за гроші Європейського інвестиційного банку в межах стратегії розвитку Інтелектуальних транспортних систем на дорогах України. Банк дає і грантові кошти, і кредитні.

Їхня сума і пропорція буде залежати від результатів пілотного проекту і переговорів.

"Ми хотіли б претендувати на грант 10 млн євро", – говорить Сафаров.

Думка конкурентів і експертів

Як говорить президент компанії IoT Ukraine Олег Стефанюк, наразі така ініціатива – це чистий піар її учасників:

"Комерційні кейси в цій технології не варто очікувати раніше, ніж через півтора року. Тому дивлюся на цей проект скептично".

Із його слів, навіть якщо держава цього року зуміє провести перший 5G-тендер, наприклад, виставивши на нього частоти, які відібрали у Freshtel, оператори не будуть поспішати його впроваджувати.

"Ні 4G, ні навіть 3G ні у кого не окупилося, тому витрачати на це гроші в Україні ніхто не буде", – зазначив він.

В одному з великих постачальників обладнання, конкуренті Nokia, зазначили, що не планують ніяких 5G-активностей – пілотних проектів або тестів – найближчих декілька років, але підтримують будь-яку активність конкурентів. .

Міністр інфраструктури Володимир Омелян, який став одним з ініціаторів проекту, готовий до критики і дивиться на майбутнє ініціативи оптимістично.

"Що стосується думки експертів: вони спочатку будуть говорити, що поки не час, потім – що не так зроблено, а потім скажуть, що це сталося завдяки їм. І якби не вони, то нічого б не було. Стандартний алгоритм, проходив не раз", – зазначив міністр в коментарі. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Україна потрапила в ТОП країн із найдешевшим мобільним інтернетом

Надрукувати
мітки:
коментарів
16 червня 2019
28 листопада 2018
17 листопада 2018
13 листопада 2018
23 жовтня 2018
30 січня 2018
23 січня 2018
16 січня 2018
16 листопада 2017
23 квітня 2017
22 березня 2017
01 березня 2017
24 лютого 2017
18 лютого 2017
11:25
07 лютого 2017