Поділитись:

Моторошні цифри: кількість ДТП у Луцьку росте

Вівторок, 10 травня 2016, 10:00

Найжахливіше, що може статись в ДТП, – це не розбита фара в авто преміум-класу чи зім'ятий бампер нещодавно придбаної автівки "зі салону", а смерть людей. З кожним роком ростуть цифри невтішної статистики дорожньо-транспортних пригод на дорогах Луцька. Найжахливіше те, що й графа "загинуло" з кожним роком поповнюється більшими цифрами. У чому ж причина? У необачності водіїв, неуважності пішоходів, у поганих дорогах чи у неврегульованому належним чином руху в місті? "Конкурент" намагався розібратись в цьому питанні.

Отож, для того, щоб зрозуміти, куди ми рухаємось і чи безпечніше стало на дорогах міста, ми порівняли статистику ДТП, яку надали в ГУ НП у Волинській області за останні два роки. Також зосередили увагу на двох місяцях (січень-лютий) за останніх три роки. Картина вийшла, м'яко кажучи, не дуже гарною. Зрозуміло одне, що існує проблема: у Луцьку з кожним роком росте невтішна статистика кількості ДТП.

Якщо взяти до уваги останніх два роки, то, як кажуть, цифри говорять самі за себе. Відтак за 2014 рік в Луцьку сталися 954 дорожньо-транспортні пригоди, в 2015 році їхня кількість збільшилась до 975 ДТП.

Звісно ж, автопригода, внаслідок якої в автівці розбилась фара чи зігнувся бампер, також враховується у цій статистиці. Однак найжахливіша втрата в ДТП – це здоров'я і навіть більше – життя лучан.

Всього ДТП

У тому числі ДТП з постраждалими

Всього

Загинуло

Травмовано

2014

2015

%

2014

2015

%

2014

2015

%

2014

2015

%

м. Луцьк

954

975

+2

144

182

+26

14

10

-28

157

219

+39

Винуватцями ДТП не завжди є водії, а й пішоходи. Однак, не дивлячись на всі соціальні реклами з гаслами "Не сідай п'яним за кермо!" і ледь не щоденні новини про смертельні ДТП на дорогах, все ж вистачає таких "героїв", яким після чарки дуже хочеться "погасати" автомобілем вулицями міста.

Перевищення швидкості також є однією із найпоширеніших причин ДТП. За метушнею і постійним браком часу водії не задумуються над тим, що інколи бажання зекономити декілька хвилин в дорозі, надавивши педаль газу, може коштувати їм або іншим учасникам дорожнього руху здоров'я і навіть життя.

Та не тільки п'яні водії є "найбільшим злом" на дорогах, а й досить часто ДТП стаються з вини пішоходів, більшість з яких або не знає, або ж нехтує правилами дорожнього руху, перебігаючи дорогу у невідведених для того місцях.

Є вже стандартною ситуація, коли ДТП трапляється через п'яного за кермом, але бувають випадки, що подібні прецеденти виникають і через нетверезих пішоходів, які не володіють ані своєю координацією, ані своїм "світлим" розумом.

Проаналізувавши статистичні дані за останні три роки та взявши аналогічний відтинок часу січень-лютий, бачимо, що невтішна статистика має тенденцію зростання. Тобто, якщо в січні-лютому 2014 року у Луцьку було зареєстровано 140 ДТП, то за аналогічні періоди в 2015 році – 144, а в 2016 – 183 дорожньо-транспортні пригоди. З постраждалими в 2014 році – 11 людей, 2015-му – 22 людини, 2016-му – 42 людини; травмовано у 2014 – 14 людей, 2015 – 37 людей, а в 2016 році – 49.

Якщо в 2014 році за січень-лютий внаслідок ДТП не загинула жодна людина, то у 2015 році за аналогічний період їх загинуло троє, а в 2016-му році – двоє людей.

Як розповів начальник сектору відділу безпеки дорожнього руху ГУ НП у Волинській області Віктор Главічка, на причини дорожніх аварій впливає дуже багато факторів. Всі вони певним чином взаємопов'язані між собою. Однак стовідсотково вплинути адміністративним шляхом на кількість ДТП неможливо. Окрім того, що маємо недосконале законодавство у сфері дорожнього руху, в нас не впроваджена автоматична фіксація порушень ПДР, яка також стимулювала б водіїв до дотримання безпечної поведінки на дорогах.

"Необхідно, щоб дуже добре функціонувала невідворотність покарань за порушення для всіх: від чиновника до пересічного громадянина. Якщо він перевищив швидкість, і це зафіксовано відповідними приладами, то повинен сплатити штраф. Якщо це не буде функціонувати, то недисциплінованость учасників дорожнього руху буде продовжуватись" - сказав Віктор Главічка.

До того ж, за його словами, кількість автомобілів з кожним роком в місті збільшується. Однак за цим не встигає розвиток інфраструктури, який мав би забезпечити комфортне керування автомобілями. Зі значним збільшенням кількості транспорту в місті необхідно будівництво нових транспортних розв'язок та місць для паркування.

Аварійно-небезпечні ділянки міста

У Луцьку є три ділянки, на яких спостерігається найвища концентрація ДТП: перехрестя вулиць Ковельської та Чернишевського, вулиця Ковельська від перехрестя з вулиці Червоного Хреста до вулиці Глінки, а також проспект Соборності від перехрестя з вулиці Кравчука до будинку № 42 (заїзд до гіпермаркету "ТАМ-ТАМ").

Місце концентрації ДТП визначається три роки. Коли на таких ділянках проведуть необхідні заходи (освітлення, дорожня розмітка, встановлення світлофорів) і протягом трьох років там не спостерігатимуть ДТП, то воно знімається з переліку місць концентрації ДТП.

На ділянці біля "ТАМ-ТАМу" часто були наїзди на пішоходів. Тому там є пропозиція у зміні організації дорожнього руху: запропонували будівництво підземного пішохідного переходу.

На перехресті вулиць Чернишевського та Ковельської, за словами Главічка, назріло питання щодо будівництва світлофорного об'єкта, тому що збільшився потік транспортних засобів. А щодо перехресть вулиць Червоного Хреста та Ковельської не було проблем доти, доки там не побудували супермаркет. Там також треба вносити конкретні зміни в організацію дорожнього руху, щоб спеціалісти продумали, як краще розвантажити рух.

Існує багато думок чи здогадок того, чому ж у Луцьку росте кількість ДТП, в яких досить часто не обходиться без жертв. Одні скаржаться на нетверезих водіїв, другі – на неуважних пішоходів, треті – на відсутність належних розміток та знаків, четверті кажуть, що це через велику кількість автівок у місті. Однак очевидним є те, що якщо є проблема, то треба з нею боротися. Старе прислів'я каже: "Разом батька легше бити". Так і в цій ситуації. Заборонити лучанам не купляти автомобілів, бо, можливо, через це побільшало ДТП, ніхто не зможе. Тим більше, всі ми прагнемо до комфорту.

У регіональному сервісному центрі МВС у Волинській області надали інформацію, відповідно до бази даних "НАІС", щодо кількості проведених реєстрацій та перереєстрацій у Луцьку. Відповідно у 2013 році було зареєстровано 23 737 автомобілів, у 2014 році – 25 008 авто, але в 2015 році було зареєстровано автівок менше: 20 988 автівок. Можливо, це пов'язано з нестабільною економічною ситуацією в країні. Однак, як запевнили в сервісному центрі, кількість автомобілів за останні роки в порівнянні з попередніми значно зросла.

Проте нехай якою б не була розвинута інфраструктура в місті, а кількість авто раптово б зменшилась, все одно варто скоординувати свої сили в тому напрямку, щоб, скажімо, не порушувати правил дорожнього руху.

Навіть якщо за кермом буде тверезий водій, а йому під колеса втрапить нетверезий пішохід, який хотів перейти чи перебігти швиденько дорогу в невстановленому місці, тут покладати всі надії на щасливий хепі-енд чи швидку реакцію водія не варто. Однак, якщо й пішохід переходитиме дорогу через "зебру", а водій мчатиме на всіх швидкостях, то й тут є небезпека того, що двоє втраплять в ДТП.

Коли не тільки водії, а й пішоходи будуть добросовісно виконувати правила дорожнього руху, а відповідні служби будуть дивитись за станом доріг і встановлювати знаки та робити розмітки на дорозі там, де це необхідно, то, можливо, консолідованими зусиллями неприємна тенденція піде на спад.

Адже найстрашніші цифри цієї статистики – це загибель людей. Тому перед тим, як натиснути педаль газу чи скоротити шлях, перебігаючи вулицю в недозволеному місці, варто добре подумати, щоб дорога додому, де на вас чекають рідні, не перетворилась на дорогу смерті.

Надрукувати
мітки:
коментарів