Поділитись:

Волинські маркетологи розказали, чи варто витрачати гроші на рекламу

Понеділок, 16 травня 2016, 10:00

– Якщо ти можеш продати що завгодно, продай мені твою ручку

– Дай мені свій автограф на серветці.

– У мене немає ручки.

– Отож бо! Купи її в мене, друже!

(діалог з фільму "Вовк з Волл-стріт")

Найкраща маркетингова стратегія будь-якого бізнесу повинна передбачати насамперед задоволення потреб клієнтів. На ринку існує безліч пропозицій товарів та послуг, завдання для бізнесу – віднайти інструменти, які слід використовувати для того, аби побудувати ефективну WOM-стратегію (Word of mouth – передача інформації усно за принципом "людина людині розказала"). Важливим фактором впливу на інвестиції у рекламу сьогодні є те, що ситуація в країні скорочує ринок маркетингових послуг. Під час кризових явищ в економіці значна частина компаній все ж почала витрачати менше коштів на програми лояльності для своїх клієнтів.

Як волинські підприємства формують попит на свої продукти та послуги, яку маркетингову стратегію використовують для того, аби максимально задовольнити потреби споживачів, досліджувало ділове-інтернет видання Волині "Конкурент".

***

Згідно з оцінкою експертів Міжнародної асоціації маркетингових ініціатив (МАМІ), в 2015 році відбулося падіння обсягів ринку маркетингових послуг. Негативна динаміка відзначається за всіма категоріями, крім програм, які допомагають збільшити продажі тут і зараз, підвищити лояльність клієнтів, які є (Trade Marketing і Loyalty marketing. За підсумком 2015 року спад в цілому становив 2,3 %.

За умови позитивного росту української економіки, у 2016 році очікується зростання ринку на 4,2 %. Це приємна новина, зважаючи на негативні показники 2014 і 2015 років.

Маркетингові послуги Підсумки 2014 року, млн.грн % зміни 2014 до 2013 Підсумки 2015 року млн.грн. % зміни 2015 до 2014 Прогноз на 2016рік млн.грн. % зміни 2016 до 2015
Обсяг ринку маркетингових сервісів (всього) 1 672 -33,7% 1 633 -2,3% 1 702 4,2%
У тому числі
Consumer marketing 293 -0,3 249 -0,15 261 0,05
Trade marketing (мерчандайзинг, trade promo, програми мотивації і контролю персоналу) 658 -20,0% 691 5,0% 726 5%
Event Marketing and Sponsorship 85 -0,65 72 -0,15 72 0
Loyalty marketing (Mailing, DB management, Contact-Center) 561 -30,0% 561 0,0% 589 5%
Нестандартні комунікації (life placement, ambient media) 75 -70% 60 -20% 54 -10%

Загальновідомий вислів, що "реклама – це двигун торгівлі", ніколи не втрачав актуальність. За інформацією рекламного агентства "Партизан" (м. Луцьк), прогресивні компанії зараз шукають найефективніші канали комунікацій та використовують інструменти, які дають результат. А результат здебільшого – це продажі.

Одним з таких інструментів є програми лояльності, але в чистому вигляді вони використовуються в основному рітейлерами ("ПАККО", "Наш Край", "Вопак", операторами магазинів на АЗС "WOG", "ОККО", "БРСМ").

Кожна компанія знаходить інструменти, ефективні саме для їхнього бізнесу. Хтось з клієнтів зосереджується на офлайн комунікаціях, використовуючи, наприклад, ліфлетінг (роздача флаєрів), рекламу на білбордах чи сітілайтах, транспорті, а інші – на інтернет просуванні, використовуючи контекстно-медійну рекламу, ремаркетинг, просування у соціальних мережах. Все залежить від специфіки бізнесу наших клієнтів. Часто виправданою стратегією є поєднання офлайн та онлайн комунікацій.

Зміна об'ємів ринку маркетингових сервісів 2009-2016 р.р.

Автор фото:Міжнародна асоціація маркетингових ініціатив (МАМІ)

"На сьогодні лише невеличкий сектор компаній дозволяє собі "акції заради акцій". Якщо пропозиція не розрахована на суттєвий прибуток, то, найімовірніше, від проведення її відмовляться", – розповідає бренд-менеджер торгової марки "Дмитрук" Тарас Скорупський.

Та додає, що все ж ті активності, цілі яких зав'язані не стільки для заробітку, а бажанні привернути увагу цільової аудиторії та завоювати довіру клієнтів, не втрачають популярності.

Сучасні реалії ставлять перед маркетологами нові завдання. Адже сьогодні інформаційні технології дуже швидко розвиваються і зацікавити споживача стає дедалі важче.

Станом на березень 2016 року в Україні зареєстровано користувачів у соціальних мережах віком від 18-45 років:

  • Facebook – 5,2 мільйона;
  • VK – 33 мільйони;
  • Instagram - 1 мільйон.

І ці цифри стабільно зростають.

Маркетолог торгової марки "Масляна" Олена Русінова каже, що саме тому левову частку своїх зусиль компанія зосереджує на Digital маркетингу.

"Окрім персонального сайту, "Масляну" можна побачити у соціальних мережах Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Google+. Там можна знайти і нашу основну інформацію, і корисні поради, і відео приготування смачних став. Наприклад, нещодавно "Масляна" випустила ролики, в яких розповідається про виготовлення крашанок та паски. Ми прагнемо бути корисними", – зауважує Русінова.

Мережа супермаркетів "Сільпо" використовує інтерактивні засоби розваг для своїх клієнтів, створивши мобільну пропозицію: квест з українськими ребусами від компанії Jutiful (компанія, яка створює унікальні ігрові, розвивальні і розважальні програми для смартфонів та планшетів (на платформах iOS і Android). Гра має 60 рівнів, кожен з яких містить 6 завдань. Отримати код для наступного рівня можна тоді, коли витрачаєш 99 гривень в супермаркеті або просто купуєш спеціальні товари. Для того, щоб продовжити грати, код можна придбати і на касі за 4,99 гривні.

Маркетингові стратегії ринку медичних послуг теж мають свої особливості. Для кінцевого споживача основним залишається маркетинг в сервісі обслуговування, програми накопичувальних знижок та надання додаткових послуг.

"Особливий, індивідуальний підхід залежить від специфіки бізнесу, регіону та специфіки культури та традицій. Сьогодні ми відмовляємося від традиційних методів комунікації з клієнтом (пацієнтом). У маркетингу медичних послуг менше працюють стандарти, а більше – деталі та особливі підходи", – розповідає директор медичного центру "Благомед" Наталія Масальова.

Керівник МЦ "Боголюби" Тетяна Петровська каже, що сучасні реалії заставляють ставитись з максимальною відповідальністю до витрат, зокрема на маркетинг.

"Загалом за роки роботи, завдяки внутрішньому анкетуванню та опитуванню пацієнтів, ми прийшли до висновку, що 90 % пацієнтів звертаються до нас за порадою знайомих чи близьких, навіть приїжджають з віддалених куточків України, тому основний акцент ми ставимо на задоволеність пацієнтів роботою наших лікарів та комфортом загалом", – пояснює очільниця.

І додає, що, медичному центру краще витратити кошти на телевізори в палатах, аніж на рекламу, бо комфортне перебування для пацієнтки важливе, і вона про це розповість подружкам.

Попри все, традиційна реклама все ж залишається популярним та ефективним методом комунікацій, завдяки їй продукт впізнають. Але прослідковується тенденція переходу бюджетів на просування у сферу онлайн. За останніми дослідженнями в Україні активними користувачами інтернету є трохи більше половини населення. Але все ж велика частина живе та комунікує оффлайн. І якщо навіть споживач часто вибирає продукцію онлайн через систему відгуків, соцмережі, онлайн-аукціони – все одно в багатьох випадках покупка чи замовлення послуги здійснюється оффлайн. Тому традиційна реклама ще довго буде залишатися актуальною.

На думку бренд-менеджера торгової марки "Дмитрук" Тараса Скорупського, традиційна реклама все ще жива.

"Покупці, як і раніше, реагують на дотепні радіоролики, незвичайно оформлений транспорт чи біллборди. Проте, це починає носити суто іміджеву складову, аніж таку, що скерована на збільшення попиту. Навіть найвідоміші компанії світу, підходячи до створення реклами, усе частіше беруть за основу соціальну сторону питання, звертаючи увагу своєї цільової аудиторії не стільки на продукт, скільки на певну проблему, яку вони в силі вирішити", – стверджує аналітик.

Надрукувати
мітки:
коментарів