Поділитись:

Аварії через ями чи неуважних пішоходів: Лапін вимагає захисту для водіїв

Четвер, 25 квітня 2019, 14:00

Депутати хочуть захистити українських водіїв від кримінальної відповідальності за ДТП з тяжкими наслідками, якщо аварія сталася через погану дорогу або через те, що правила дорожнього руху (ПДР) порушив хтось інший. Зараз в такій ситуації за ґрати може потрапити навіть невинний тільки тому, що він був за кермом. 

Один із атворів законопроекту – нардеп з Волині Ігор Лапін. Він наголошує: пропонований законопроект відповідає нормам, які діють в Євросоюзі, – пише "Сегодня". 

Законопроект короткий: він доповнює ст. 286 КК України, пропонуючи звільнити водія від кримінальної відповідальності (від 3 до 8 років, плюс позбавлення водійських прав) за нанесення середніх (удари, струс мозку) або тяжких (відкриті переломи, каліцтва) тілесних ушкоджень, а також за смерть потерпілого, якщо винний скоїв ДТП через недотримання ПДР іншим водієм або пішоходом, а також через незадовільний стан автодоріг, вулиць, залізничних переїздів.

Наприклад: на дорозі була яма, автомобіль в неї потрапив колесом, виїхав на зустрічну смугу і зіткнувся з іншою машиною, в результаті хтось загинув. Або на дорогу поза позначеного переходу раптово вискочив пішохід, який потрапив під колеса і постраждав. Зі слів Ігоря Лапіна, пропонована норма відповідає так званій нормі правової визначеності, що діє в ЄС, за якою відповідальність настає лише в разі, якщо людина щось порушила. Для водія – якщо він, наприклад, перевищив дозволену швидкість руху, проігнорував вимоги дорожніх знаків або розмітки (пішохідний перехід), через що сталася ДТП:

Але щодо водіїв у нас цей принцип не діє, зазвичай в таких випадках суд визнає винним того, хто був за кермом

Думка експертів

Більшість фахівців з безпеки руху згідні з нововведенням.

"Така пропозиція є в законопроекті 5184 "Про дорожній рух і його безпеку", поданому до Ради ще 2016 року, – розповів автоексперт Володимир Караваєв. – Але там є уточнення: "за наявності доказів невинності водія". Тобто тільки його слів, мовляв, на дорогу раптово вибіг невідомий, спровокував ДТП і втік, недостатньо. Необхідні, наприклад, відеокамери на вулиці, свідчення незацікавлених свідків (перехожих). Можливо, буде потрібно експертиза. Тільки в цьому випадку можна говорити про винуватість чи невинуватість водія, через дії якого сталася ДТП з тяжкими наслідками".

Юрист: "Це лазівка ​​для "віпів"

Водночас автоюристи нагадують, що, за статистикою, головною причиною аварій на дорогах є швидкість. І що в ПДД прописана відповідальність водія як людини, яка керує джерелом підвищеної небезпеки, – автомобілем – за вибір безпечної швидкості руху, яка дозволить вчасно відреагувати на перешкоду або позаштатну ситуацію, раптово виниклу на дорозі.

"Наприклад, поза населеними пунктами дозволено їхати зі швидкістю 90 км/год, – каже юрист Володимир Столітній. – Але навряд чи безпечна така швидкість вночі на трасі з ямами або при тумані. У містах зараз можна їхати максимум 50 км/год, але буде розумно знизити швидкість, наближаючись до пішохідного переходу, особливо при поганому освітленні, щоб не збити несподіваного пішохода".

Також Столітній побоюється, що ухвалення закону стане лазівкою для "віп-водіїв", яка допоможе їм уникнути відповідальності за смертельні ДТП.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

Надрукувати
мітки:
коментарів
22 травня 2019
21 травня 2019