Поділитись:

Волиняни тратять багато грошей на хліб і солодощі

Вівторок, 28 травня 2019, 12:00

Якщо в середньому українець витрачає 45 % усіх доходів на харчування, то такі цифри, залежно від регіону, можуть суттєво відрізнятися.

Статистика говорить, що жителі Волинської, Житомирської, Рівненської та Чернігівської областей найбільше серед усіх тратять грошей на хліб і хлібопродукти, враховуючи крупи – 9 % від усього, що заробляють. А в столиці на це витрачають найменше – 6 %. Про це пояснив у Facebook голова Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко. 

У той же час у Києві більші за всіх видатки на м'ясо та м’ясопродукти – 11,5 %. А економніші за всіх жителі Поділля, яке охоплює Тернопільщину, Хмельниччину та Вінниччину. Вони витрачають на це лише трохи більше 9 % місячного заробітку. Хоча найдешевший м’ясний кошик завжди бачимо саме на Тернопільщині. 

Затрати на рибу найбільші серед жителів Луцька, Житомира, Рівного та Чернігова та становлять 3,5 %. А от у карпатському економічному регіоні вони найменші. Галичани, закарпатці, івано-франківці та буковинці віддають за це 2,5 % заробленого щомісяця. 

Видатки киян на молочні продукти найбільші серед українців – 7,5 % місячного доходу. А от на Поліссі, тобто у Волинській, Житомирській, Рівненський та Чернігівській областях, до молока та продуктів із нього ставляться стриманіше, віддаючи за це найменше серед інших регіонів, а саме трохи більше 5 % загальних витрат.

Не відмовляють собі у фруктах кияни. Їх затрати більші від 4 % від загального доходу родини. А от на Донеччині та Луганщині загалом на ці продукти тратять лише 2,7 %. На овочі найбільше витрачаються жителі Півдня України, а саме на Одещині, Херсонщині та Миколаївщині. На це в них йде майже 4,5 % загальних місячних видатків. А от жителі Полісся витрачають на це більш ніж в два рази менше, а саме 2,1 %.

Але якраз на Поліссі, тобто у Волинській, Житомирській, Рівненській та Чернігівській областях, живуть найбільші солодкоїжки, віддаючи за цукор, цукерки та кондитерські вироби майже 4,5 % від заробленого. А це значно більше, ніж вони віддають за всі види овочів. А от мінімальні видатки на це від свого місячного доходу несуть кияни – 3 %.

Максимальний показник витрат на горілку та коньяк на заході країни, на Львівщині, Закарпатті, Івано-Франківщині та Буковині. Майже 2,5 %. У той час як на Поділлі сумарні трати на ці міцні напої становлять 1,4 %. А от що стосується вина, то ситуація протилежна. У тих же західних областях затрати на нього становлять лише 1,1 % проти 2 % у Києві. 

Ситуація на ринку алкогольних напоїв не є показовою, оскільки майже кожен житель Закарпаття робить власне вино, на яке він не витрачає грошей, а купує саме горілку. У той же час деякі регіони мають великий обсяг виробництва самогону, скорочуючи покупки міцного алкоголю. Хоча ситуація з затратами на овочі також не завжди збігається з їхнім споживанням, оскільки деякі регіони багато їх вирощують у власних домогосподарствах. І тому економлять на них, купуючи лише те, що не мають із власного городу.

На усе інше, окрім продуктів, середньостатистична українська родина тратить 55 % заробленого. Оскільки це охоплює все – від одягу, взуття, меблів, електроніки, побутової техніки, ліків, комунальних і медичних послуг і до автомобілів – то на кожну статтю витрат йдуть лічені відсотки та різниця між регіонами є невеликою.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

Надрукувати
мітки:
коментарів