Поділитись:

Бізнес ВКонтакті: поради експерта

Четвер, 19 травня 2016, 14:00

ВКонтакті (VK) – друга найбільша соціальна мережа в Європі після Fecebook. В Україні кількість активних користувачів станом на червень 2015 року нараховувала більше 12 мільйонів людей. Для того, що побудувати власний бізнес у мережі, не потрібно мати трудової книжки, відправляти резюме. Не обов'язково отримувати навіть диплом про вищу освіту.

***

Про те, як ефективно використовувати ВКонтакті як бізнес-тренажер та створити власну справу, розповіла експерт з продажу в соціальній мережі VK з міста Харкова Ксенія Воронкова.

Ксенія Воронкова><span class=Ксенія Воронкова

"ВКонтакті всім байдуже, скільки тобі років і як ти виглядаєш. Всі помилки, які ти робиш, створюючи власну справу, далі за "тобою не підуть", – наголошує експерт.

Продавцем ВКонтакті стати дуже легко: зареєструйте групу. Для цього потрібно п'ять секунд

Особливість соціальної мережі в тому, що там можна знайти кого завгодно, немає вікової обмеженості. Досить велика частина людей зареєстрована в соціальних мережах. Вони щоденно, вмикаючи комп'ютер на роботі або вдома, заходять на свій профіль у Фейсбуці або ВКонтакті та перевіряють, що відбулося за час їхньої відсутності.

Ігнорувати соціальні мережі, коли у вас є власний бізнес, недопустимо. Адже всім потрібні продажі та споживацька аудиторія. Торгівля повинна рухатися туди, де є люди.

Ксенія Воронкова розповідає про дві історії успіху дівчат, які побудували власний бізнес у VK.

"Олена Покаліцина і Олена Прокоф'єва. "Наторгували" ВКонтакті на свій власний будинок, елітний автомобіль. Розпочинали бізнес з того, що привозили одяг з Туреччини та інших країн і продавали його у себе на сторінках. Зараз Покаліцина створила власну майстерню з пошиття одягу", – наголошує експерт.

Якщо ваші співробітники "сидять" ВКонтакті під час роботи, змотивуйте їх, щоб вони розповіли про ваш товар у своєму особистому профілі

Перша порада, яку надає Ксенія для тих, хто хоче розвивати власний бізнес – це створення власної торгівельної групи у VK. І наголошує на тому, що вона не повинна бути продовженням вашого сайту, а повинна існувати як окрема торгова точка.

Дуже часто магазини, які реєструються в соціальних мережах використовують посилання на свій сайт. Тобто потрібно купити товар, а внизу знаходиться посилання, з якого сайту його можна замовити.

"До мене приходять люди і кажуть, що це не працює. Звичайно, ви намагаєтеся "витягнути" людину з "комфортної зони". Адже людям зручно слухати музику, дивитися картинки та ділитися статусами, а коли перейти на ваш сайт, це все зникне", – зазначає Ксенія.

Основні відмінності інтернет-магазину від інтернет-групи ВКонтакті

Активність. Інтернет-магазин може собі дозволити зрідка оновляти новини (раз в день або тиждень, залежно від стратегії), а профіль чи група ВКонтакті не можуть собі дозволити мовчання навіть добу. Якщо ви мовчите три дні – офіційно ви померли. Люди можуть подумати, що ви рухаєтеся до закриття. У VK потрібно постійно спілкуватися з аудиторією щоденно.

Fun (розваги). Якщо в магазині ви можете серйозно сказати про те, які товари у вас є в наявності, і запросити клієнтів, щоб вони їх купували, то ВКонтакті дозволити собі таке серйозне ставлення ви не можете. Соціальна мережа – це в передусім веселе місце, куди люди проходять спілкуватися. Якщо у вас немає на сторінці або в групі "Fun", то не буде "Sale".

Геть брендинг! Інші заголовки. Не потрібно ВКонтакті робити акцент на унікальності для того, щоб дозволити собі брендинг (ставити в заголовок назву свого магазину) потрібно бути дуже відомими. Перше, що індексується в пошуку, – заголовок, тому до його назви слід ставитися дуже серйозно. Це ваша оптимізація продажів, угод. Для кращого сприйняття можна вставити у заголовок географічну прив'язку, ключове слово, яке буде працювати на ваш гаманець. Не варто використовувати у заголовку різні символи, які можуть бути незрозумілими для покупців.

Підтримка замовлень. Якщо працювати ВКонтакті, то потрібно й "закривати" там угоди, а також спілкуватися через адміністраторський профіль, за допомогою повідомлень. Як тільки ви будете намагатися перетворити людину на звичайного відвідувача магазину і будете просити її зателефонувати вам, то це може викликати незручності (навіщо витрачати кошти зі свого телефону). Адже існує конкуренція (може працювати сайт, де продають схожі товари, і адміністратор може прийняти замовлення за допомогою приватного листування).

Прийом замовлень. Дуже цікава річ. У VK дуже багато неправди, всім покупцям подобається, що соціальна мережа ні до чого не зобов'язує.

"Можна поставити лайк, "замовлено", а потім зрозуміти, що грошей на придбання товару поки що немає. Хоча і "комент" написаний, що його хочуть купити, але він ні до чого не зобовязує: "за руку не спіймають" і в магазин з примусом не приведуть", – акцентує увагу Ксенія.

Також на продажі може вплинути той факт, наскільки довго ви перебуваєте на ринку. Потрібно намагатися стати тим, хто вже давно продає, кого можна бачити постійно. Для досягення цієї мети потрібно публікувати відгуки покупців, фотовідгуки клієнтів, які вже купили товар і отримали його, відеовідгуки (їх складніше отримати безплатно).

Основним завданням є визначити момент – оплата товару покупцем. А гроші отримати дуже складно.

"Покупець боїться, що йому не прийде товар, тому не хоче платити завдаток, а ви не повинні приймати замовлення, допоки вам не прийде передоплата, тому що вона може не прийти ніколи. Це запитання для кожного бізнесу. Ви індивідувально приймаєте рішення, як вирішувати такі ризики", – наголошує експерт.

І додає, що дотримуюся принципу, щоб клієнти платили передоплату (хоча б 50 гривень).

Слід також зазначити, що якщо ви продавець в оффлайні, тоді вам необхідно утримувати великий склад (наприклад, для продавців продуктів). Специфіка роботи у VK відрізняється тим, що ви можете дозволити собі відсутність складу. Перевагою є те, що це єдиний бізнес, який можна почати без бюджету.

Поради, з чого почати бізнес ВКонтакті

Візитка. Ви повинні скрізь інформувати людей про вас, для цього потрібна максимальна кількість друзів (9999).

Наповнення. Ваш профіль може бути пустим.

Аватарка. Якщо ви продаєте продукцію чи товари, людина, проглянувши ваш профіль, має отримати інформацію. Повинна бути "аватарка", яка "розмовляє", щоб добре відображалася у пошуку.

Статус. Його потрібно використовувати, якщо щось змінюється (асортимент товару). Обов'язково його оновлюйте. Якщо статус не оновлюється, то це не принесе жодної користі.

Стіна. Вона не повинна бути пустою. Якщо у адміністратора групи лише п'ять записів на стіні, у нього ніколи нічого не будуть купувати. Він нещодавно з'явився і так само зникне, не буде викликати довіру.

Заявки у друзі. Додавайте всіх, хто проситься!

Особистий профіль. Це не магазин, а інструмент для ефективних продажів. Уявіть, що торгівля ВКонтакті – це город, а особистий профіль – лопата. Якщо ви здійснювали продажі за допомогою свого особистого профілю, вас можуть банити (на декілька днів, або назавжди), тому потрібно зареєструвати їх декілька. В групі ситуація краща.

Захід. Досить ефективний інструмент для здійснення продажів. Це тимчасова група, яка дозволяє "пушнути" їх наперед. Наприклад, розпродаж до 10 числа або білети на концерт Стінга.

Назва групи. Якщо немає продажів – змінюйте назву.

Оптовики зараз шукають своїх постачальників ВКонтакті

Обговорення. Це ваш куточок споживача, текстове спілкування з клієнтом. Тут має бути інформація про відгуки, гарантії та статус замовлень, умови придбання товару.

Посилання та контакти. Потрібно обов'язково зареєструвати більше ніж одного адміністратора. Тому що торгівля ВКонтакті має комерційний характер, а мережа створена для спілкування. І коли вас "забанять", група залишиться без керівника. У такому випадку знадобиться додатковий адміністратор, який зайде і швиденько приховає цей контакт, щоб не було "мертвих собачок". Варто посилатися на інші групи, якими ви керуєте та на заходи, які ви організовуєте, профілі.

Використовуйте посилання, щоб здійснювати продажі через інших людей

Фейки. Це інструмент. Чим більше у вас профілів, тим більше у вас продажів. ВКонтакті важливою є швидкість. 117 % киян зареєстровані Вконтакті. На одну людину приходиться декілька профілів.

Статистика. Вчимося її читати. Потрібно відслідковувати, яка кількість унікальних відвідувачів заходить до вас на сторінку.

Активність. Лайки, нагадування, розповісти друзям – дуже важливі характеристики. Виявляється, чим більше лайків збирає група, тим вище вона піднімається у пошуку.

Активні посилання. Використання їх у пості мотивує покупців зайти і обрати ваш товар. Тому що дуже велика кількість людей не здогадується, що та людина, яка написала пост, є активним учасником групи.

Робота з цільовою аудиторією. Інтереси, робота – потрібно обов'язково вказувати їх у своєму профілі або групі.

Контент. Він вирішує все! Обдумуйте, коли писати, враховуйте присутність людей в мережі, коли приблизно 10 % присутні.

Статті залиште газетам! Пишіть дуже коротко – 3-5 речень, не перенасичуйте текст.

Про що писати? 30 % – fun, 30 % – навчальної інформації, 40 % – інформації про товар.

"Я запровадила літературний жанр соціальних медіа. На мою думку, те, що відбувається в соціальних мережах, і є література. Існує певний стиль, якого всі дотримуються, щоб щось написати (демотиватори, листівки, статуси). Це працює, репоситься, просуває вас у пошуку", – каже Ксенія.

Рух. Потрібно додавати руху! Представляти товари з різних позицій, використовувати фото з різних ракурсів.

ВКонтакті продавати дешевше, ніж в оффлайні

Географія поширення товару. Ви не обмежені в території, можна продавати свої товари у всьому світі. Доставка працює всюди.

Накрутки. Це непогано! Вони роблять для вас старт. Звичайно, вони можуть зменшити кількість учасників групи, але коли ви видаляєте "мертві душі", фільтруєте сторінку ВКонтакті, то це дає можливість просуватися у пошуку і займати вищі позиції.

Бан. Він буде обов'язково, адже ви перебуваєте в соціальній мережі. Тому вам потрібні фейки.

"Пишіть про те, що зараз в тренді, мотивуйте людей до якихось дій, створюйте "свою" літературу. Також додавайте на сторінку опитування (fun), адже людям важливо, щоб їхню думку враховували, і це може впливати на відвідуваність вашої групи. І все у вас вдасться", – підсумовує Ксенія Воронкова.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ЕМЕЙЛ-МАРКЕТИНГ: ЯК ЗАРОБИТИ БІЛЬШЕ

Надрукувати
мітки:
коментарів