Поділитись:

Хами, штрафи й евакуатори: луцькі інспектори розповіли про паркування у місті (інтерв’ю)

Понеділок, 15 липня 2019, 20:00

У місті Луцьку із 17 квітня працюють інспектори з паркування. Вони дбають, аби водії виховували в собі культуру паркування, а тих, хто відмовляється паркуватися за правилами, нагороджують «листами щастя», за якими варто сплатити штраф.

Лучани нерідко плутають працівників департаменту муніципальної варти із патрульними поліцейськими, «забувають» ПДР, знімають номерні знаки з автівок, аби не отримати штраф, та «не бачать» знаків у місті.

Тож «Конкурент» поспілкувався з інспекторами з паркування Костянтином Губишем, Олександром Ярощуком, Віктором Лялюком, Олександром Вавренчуком, Володимиром Майком, Олександром Сержантом та Лілією Ярощук, які розповіли, як варто паркуватися у Луцьку, аби не заробити штраф, чи збільшиться кількість інспекторів у місті, чи оскаржують водії зароблені штрафи, чим відрізняється паркування на газоні і зеленій зоні та коли у місті з’явиться евакуатор для переміщення на спецмайданчики автівок, що припарковані з порушеннями.

– Чимало лучан не знають, як відрізнити патрульного поліцейського від муніципала. Розкажи про ці відмінності та що тебе пов’язує із цими двома службами.

Костянтин Губиш: Перша відмінність – це жетон, він зовсім іншої форми. Друга відмінність – це шеврони. Вони різні, адже у нас пише «Муніципальна варта», а в них – «Патрульна поліція». У нас кожен відділ має свій специфічний колір форменого одягу. А в інспекторів із паркування є світловідбивні жилети. Ззовні можна подивитися, що в інспекторів з паркування є принтер, планшет та сумка, яка притаманна тільки інспекторам з паркування у Луцьку. У патрульних поліцейських такого спорядження немає.

Муніципальна варта не займається такими правопорушеннями, як розбої і грабежі. У нас специфіка роботи трохи інша. Ми займаємося справами, які роблять наше місто більш зручним, комфортним. У нас є різні відділи. Конкретно відділ з паркування та евакуації передбачає притягнення до відповідальності водіїв, які здійснюють порушення правил дорожнього руху, а також зупиняють свої транспортні засоби так, що жителі нашого міста відчувають дискомфорт.


Інспектор з паркування Костянтин Губиш

– Інспектори з паркування розпочали роботу у місті 17 квітня. У яких місцях спостерігаєте найбільшу кількість «паркохамів»?

Олександр Сержант: Це, як правило, ринки, оскільки найбільше людей на автомобілях приїжджають саме туди. Також центральна частина міста.

Олександр Вавренчук: Є випадки порушення і біля прокуратури, і Театрального майдану. Але справа в тому, що повторюваність одним водієм не вчиняється. Одну й ту ж автівку з порушенням ми зустрічаємо у 5 %. Ось це плюс.

Люди звикли до старої системи, яка працювала, що потрібно спіймати за руку. А в цьому випадку відповідальності не уникнути. І коли це розумієш, тоді починаєш змінюватися.


Інспетор з паркування Олександр Сержант

– Нині в Луцьку збільшилася кількість інспекторів з паркування. Ось нещодавно до інспекторів-чоловіків у департаменті додалися ще й інспектори-жінки. З чим це пов’язано?

Костянтин Губиш: Практика наших відділів показує, що запровадження інспекторів-дівчат дає позитивну динаміку спілкування з людьми, оскільки порушники є як жінки, так і чоловіки. І, відповідно, дівчині-інспектору простіше здійснювати контакт з водієм-чоловіком. Можливо, вони більш позитивно ставляться, водії не так дозволяють собі грубо ставитися та хамити.

Збільшення інспекторів пов’язане з тим, що в нашому місті дійсно є проблеми з паркуванням. Оскільки ми хочемо охопити не тільки центр, а й окраїни Луцька, двори, зробити його повністю комфортним, у подальшому відділ буде тільки розширюватися, інспекторів буде більше.

У нас запроваджується така програма, завдяки якій ми беремо постійно з інших відділів інспекторів. Одних вчимо – міняємося. У наших планах – аби всі інспектори нашого департаменту могли виносити постанови і притягувати водіїв за порушення правил паркування.

Олександр Вавренчук: Паралельно до решти роботи і обов’язків, які вони виконують, ще зможуть і притягувати до відповідальності за паркування.


Інспеторка з паркування Лілія Ярощук

– Відомо, що водії знімають номери з машин, аби уникнути штрафів. Як із цим боретеся? Та до яких ще «лайфхаків» вдаються водії?

Костянтин Губиш: Так, дійсно, траплялися такі випадки, здебільшого на авторинку. Несумлінні водії знімали державні номерні знаки. Але транспортний засіб має VIN-код і за цим кодом прикріплений державний номерний знак. Тож уникнути відповідальності не виходить. Просто водії цим здійснюють інше правопорушення, але ми, на жаль, за цим не можемо притягувати до відповідальності, адже це ч.6 Статті 121 КУпАП. За це може притягувати патрульна поліція. Але ми встановлюємо, хто є власником транспортного засобу.

Олександр Вавренчук: Ще листочками А4 заклеювали номерні знаки. Це ніяк не допомогло.

Олександр Сержант: Буквально за 2 хвилини його здув вітер і номери висвітлилися. Нічого не вдалося приховати.


Інспектор з паркування Олександр Вавренчук

– У кожного інспектора з паркування є бодікамера. Чи траплялися випадки, де камера фіксувала напади на вас чи інші неприємні ситуації? Бо ж люди не надто, певно, радіють, коли бачать «листівку щастя».

Олександр Вавренчук: Камера – це потрібна річ, сподіваємося, що вона ніколи не пригодиться у таких випадках. Але є конфлікти з водіями, які знаходять 100500 причин, що ми не праві, а вони праві. Я завжди кажу водієві: «Не робіть когось винним у тому, що зробили ви. Це ваше порушення, і я не винен». Не всім приємно і всі по-різному реагують.

– Чи вчасно водії оплачують штрафи?

Костянтин Губиш: Я можу сказати актуальну статистику щодо кількості постанов і оплатах. Станом 10 липня вже всіма інспекторами відділу винесено 2 690 постанов, накладено штрафів (без врахування пільгового періоду) на суму 1 млн 161 тисячу гривень, з врахуванням пільгового періоду – 702 тисячі 38 гривень. Станом на сьогодні за пільговим періодом (50 % від загальної суми штрафу) оплачено 371 тисяча 573 гривні, тобто це 1 573 постанови.


Інспектор з паркування Віктор Лялюк

– Скільки було оскаржень штрафів?

Костянтин Губиш: Станом на сьогодні програшних справ у нас немає. Всі справи, які були, наразі – за нами. Це є результатом того, що інспектори проходили відповідне навчання, добре знають правила дорожнього руху, збирають усю необхідну доказову базу, роблять фотографії з місця вчинення правопорушення. Тому програшних справ ми зараз не маємо.  

– У законі «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо реформування сфери паркування транспортних засобів» є місце тимчасовому затриманню автівок. Чи є у Луцьку спецмайданчики чи стоянки, де зберігаються автомобілі, які припаркували з порушеннями? І чи є, власне, евакуатори, які мали б переміщати ці автівки? Чи планується це?

Костянтин Губиш: Наразі евакуатора у нас немає, але ми трошки іншим чином це бачимо. Придбання евакуатора – це дуже дорого для міської ради. Ми хочемо його орендувати. У нас буде підрядник, який буде виконувати цю роботу, матиме свій майданчик. Вже до 1 грудня департамент планує запустити роботу в цьому напрямку. Наразі ми розглядаємо варіанти з майданчиком, щоб зробити це якомога краще і з найменшими витратами.


Інспектор з паркування Володимир Майко 

– Паркування на зеленій зоні і газоні. У чому різниця? Адже у ПДР є лише визначення про газон і паркування на ньому передбачає відповідальність.

Олександр Ярощук: Паркування на зеленій зоні передбачено правилами благоустрою і інспектори не одноразово фіксували такі правопорушення у скверах, на прибудинкових територіях, біля ринків. Санкція передбачає міру покарання від 20 до 80 неоподаткованих мінімумів громадян. Для посадової особи міра покарання буде коливатися від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів. Тобто паркування на газоні – це ПДР, а паркування на зеленій зоні – правила благоустрою.

– На що першочергово варто звертати увагу водіям у місті при паркуванні, аби не отримати несподіваний штраф?

Олександр Вавренчук: Люди не знають, не бачили, не пам’ятають, забули правила дорожнього руху. На що треба зважати? На 15 розділ ПДР.

Костянтин Губиш: Передусім водії скаржаться на те, що вони не бачили знаки. Але водій, керуючи транспортним засобом, повинен враховувати дорожню обстановку, вибирати безпечну швидкість, щоб він міг контролювати, бачити дорожні знаки, перехрестя і розставляти пріоритети для себе, враховуючи всі вимоги ПДР. Найчастіші правопорушення, на що потрібно звертати увагу водіям, наприклад, у центрі, щоб не отримати такий «лист щастя», – це правила зупинки біля перехресть та біля виїздів з прилеглої території. Там має бути не менше 10 метрів. Зрозуміло, що інспектор також враховує людський фактор, і коли людина стає за 9 метрів, то постанову не виносять, адже водій не може точно визначити відстань. Але здебільшого водії взагалі цим нехтують і зупиняються за 2-3 метри, трапляється й на самому виїзді або перехресті. У нас є ще проблема із пішохідними переходами. Адже постійно у центрі зупиняються дуже близько біля переходів. До того ж, водії ще зупиняються на тротуарах, де для руху пішоходів залишають менше 2 метрів, що також є порушенням і тягне за собою штраф 510 гривень.


Інспектор з паркування Олександр Ярощук

– Лучани нерідко закидають у ваш бік, що біля департаменту паркують автомобілі на тротуарі. Як ви це поясните?

Костянтин Губиш: ПДР чітко вказують, що на тротуарі дозволено стоянку, якщо для руху пішоходів залишається більше 2 метрів. За такі правопорушення ми не штрафуємо людей, якщо вони дійсно зупинилися і залишається більше 2 метрів. Це стосується не тільки департаменту чи загалом вулиці Богдана Хмельницького, це є загальні ПДР і вони стосуються всіх водіїв.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: 

 

Надрукувати
мітки:
коментарів
19 серпня 2019
16:02
18 серпня 2019
17 серпня 2019
20:00
16:15
10:01
16 серпня 2019