Поділитись:

Чого робити не варто, аби не нашкодити власному бізнесу

П'ятниця, 27 травня 2016, 14:00
Чого робити не варто, аби не нашкодити власному бізнесу

Які ж дії на початку власної справи можуть бути ризиковими? Чого робити не варто, аби не нашкодити власному бізнесу? Яку бізнес-модель обрати?

Вебінар на тему "Чого не варто робити на початку створення власного бізнесу" організував "Волинський ресурсний центр" та компанія "Smart People".

***

Поради для успішного ведення бізнесу надає Юлія Тарасова співзасновник освітньо-технологічного майданчика KID`IT (освітньо-технологічний майданчик у вигляді короткотривалих курсів, де діти отримають перше розуміння того, як технології використовувати активно, а не пасивно).

Типові помилки, які роблять люди, коли відкривають власний бізнес

"Помилки – це нормально. Погано, якщо їх немає. Потрібно аналізувати, чому вони відбулися. Вони є у кожному бізнесі, незалежно від його розмірів та кількостей", – звертає увагу експерт.

Перші помилки виникають, коли ви відкриваєте перший бізнес. На початках не маєте досвіду, але є ідея, яка вас надихає. Болісно, коли стаєте "експертним динозавром", коли вже створено багато бізнесів, але всеодно помилки трапляються. Хоча, кожного разу думаєте, що спочатку все вичитаю, вирахую все, а тоді запущу.

Дуже типовою є помилка, коли ви поставили собі за мету дуже швидкий темп розвитку, а компанія до цього не була готова.

"Так, у нас була чудова ідея, яка знайшла підтримку. Ми вирішили, що треба бігти, бігти, бігти, щоб встигнути якнайбільше зробити. Але потрібно розраховувати темп свого росту і темп свого розвитку взагалі. Те, що ви запланували на початку, і те, що відбувається з вашим розвиваючим бізнесом чи стартапом змінюється. Треба постійно знаходитись в точці контролю", – рекомендує Юлія.

Отже, перша порада – це навчитися ростити свою справу поступово, тільки після того, коли ви достатньо структурувалися, ознайомлені з бізнес-процесом, у якому функціонує ваша компанія.

Друга найтиповіша помилка – це розподіл зон відповідальності вашого менеджменту. У команді повинні чітко розподілятися зони відповідальності. Кожен з учасників – це інструменталісти, які прийшли не тільки постити інформацію в соціальних мережах. Потрібно, щоб кожен вже на початку робив більше, а не лише зосереджував увагу на одній маленькій "точці відповідальності".

Третій тип помилок трапляється з моменту, коли бізнес-модель починає розробляти власну стратегію розвитку. Важливо зрозуміти те, яким чином будуть надходити перші гроші, коли ви їх будете заробляти, запланувати як мінімізувати витрати, як бути з фінансами.

"Я, наприклад, прихильник інвестицій вже на більш зрілому етапі розвитку бізнесу, коли компанія вже заробляє, коли інвестиції – це додатковий інструмент, щоб заробити більше. Команда повинна працювати над розвитком ідеї. Зазвичай, всі розпочинають із "голодного періоду", щоб розвинутися далі. Мінімізація вкладів на початковому етапі важлива", – радить експертка.

Наступна помилка, що з'являється, коли ви починаєте заробляти перші гроші. Як тільки кошти надійшли в силу повинен вступити закон чіткого планування, емоції переходять на другий план. Цей момент переходу від ідеї до чіткої системи викликає труднощі.

Зі слів Юлії Тарасової, це найбільш типові пимилки, які люди роблять незалежно від того, чи мають досвід чи ні.

"Кожен новий проект – це абсолютний вихід, формат твоїх дій. Кожна нова помилка, яку ти робиш відбувається в тому стані розвитку, на якому ти знаходишся. Тільки в той момент коли щось іде не так, відбувається хаос, люди починають розуміти, що щось роблять неправильно. Допоки не виникає потреба вирішити якусь проблему, ти не думаєш, що вона може з'явитися. Кожну помилку потрібно аналізувати, проговорити. Саме аналіз дає можливість "рости" далі.

Де взяти досвід щоб утриматися від неправильних рішень?

Найперше – це вміння спілкуватися з усіма. Не тільки з вашими клієнтами, яким ви продаєте товари, а з усіма, кого зустрічаєте. Кожна людина надає якийсь поштовх для роздумів.

"Людина може дати для вас цінну інформацію, яка для неї може бути і не важливою, а для вас надихне до конкретних дій", – звертає увагу Юлія.

Також вона зауважує, що в Україні є така традиція, що людям соромно запитувати у експертів поради, адже всі бояться виглядати якось "не так". Експерт радить не боятися запитувати у більш компетентних людей.

"Ми намагаємося підтримувати партнерські відносини навіть із нашими конкурентами, адже ціль у всіх одна – розвиватися. Також стараємося їздити на різні конференції – це колосальний поштовх для всього, адже ти здобуваєш багато контактів і ніколи не знаєш, коли вони можуть тобі знадобитися. Потрібно "виходити за межі" та шукати експертизи ззовні.

Канва бізнес– моделі (Business Model Canvas) для успішного стартапу

Канва бізнес –моделі складаються з трьох різних типів обмеження для бізнесу. Будь-яка організація з ними "стикається" у процесі діяльності.

Перший вид обмежень – ресурсне. Будь-яка організація повинна обирати між використанням різних ресурсів: гроші, час, якість. Підприємство може зосередитися лише на двох типах ресурсів. Можна працювати:

  • або дуже дешево і швидко, але при такому підході втрачається якість;
  • або робити швидко, дуже якісно, але дуже дорого;
  • або дуже якісно, дуже дешево, але дуже довго;

Кожен бізнес повинен визначити для себе, на чому він повинен зосередитися. Перший крок для росту – це уявлення з яким типом обмеження буде працювати ваш бізнес.

Обмеження з точки зору типу продукції, яка виробляється або типу послуг, які пропонуються. Будь-яка організація може зосередитися на одному типі:

  • продукти і послуги типу "мізки" (унікальні, повністю не прогнозовані рішення. Кожного разу для клієнта розробляється повністю унікальний продукт. Ці послуги дуже дороговартісні, але їх складно надавати та продавати. Потрібна велика кількість високооплачуваного персоналу);
  • продукти і послуги типу "досвід" (такі проекти складаються частково з прогнозованих, а частково непрогнозованих рішень. Досвід може використовуватися, наприклад, для проведення аудиту, експертизи);
  • продукти і послуги типу "процедури" (тотально прогнозовані продукти та послуги. Наприклад, виробництво чи робота, яку ви можете виконувати і самі, але за браком часу наймаєте когось іншого. Наприклад, моніторинг).

Обмеження пов'язані з орієнтацією бізнес-моделі. Організації можуть бути зорієнтовані на три види факторів:

  • інновації (компанії, які хочуть "викинути" на ринок продукт, що буде відрізнятися від інших. Інвестують в людей, адже саме люди виробляють знання);
  • клієнти (всі говорять, що на них орієнтовані, але не всі компанії, інвестують у сервіс. А організації, що орієнтуються на клієнтів вкладають саме у нього);
  • інфраструктура (організації вкладають гроші у технологічну інфраструктуру і намагаються отримати максимальну ефективність).
Надрукувати
мітки:
коментарів