Поділитись:

Російська компанія заробляє мільйон гривень за день блокади вугілля, – Герус

Вівторок, 24 вересня 2019, 17:09

Представник Президента України у Кабінеті Міністрів Андрій Герус пояснив, що робило російське вугілля у Соснівці і чому не використовують львівсько-волинське. 

Про блокаду і справи в енергетичні галузі Андрій Герус написав на своїй сторінці у Facebook.  Він зауважи, що за день блокади вугілля в Україні Росія заробляє мільйон гривень. 

Із його слів, новий парламент та уряд почали роботу 29 серпня. Рівень запасів вугілля на складах ТЕС/ТЕЦ тоді становив більш ніж 700 тис. тонн – це 50 % від запасів вугілля на ту ж дату минулорого року. На сьогодні рівень запасів становить 1,2 млн тонн – це + 500 тис. тонн за 3 тижні, а це вже 62 % від минулорічного рівня. Проте все одно надто мало.

У середині серпня при запуску горить генератор на 2-му блоці Хмельницької АЕС. Відбувається повна автоматична зупинка атомного блоку потужністю 1000 МВт. Для заміщення виробітку е/е потрібно позапланово дістати понад 1 млн тонн вугілля до кінця року. Загалом на сьогодні 5 із 15 атомних блоків перебувають у неробочому стані. 

У таких умовах, наголошує Герус, нам потрібне вугілля з усіх напрямків, звідки воно тільки може їхати.

"У Соснівці стоїть російське вугілля, яке призначається для Центренерго. Це високоякісне вугілля з Кузбасу із золою 13 %. Воно мало змішуватися із вугіллям Львіввугілля із золою 45 %-55 % та відправлятися на Центренерго, яке приймає вугілля із золою 25 %. Фактично ні це російське вугілля не може самостійно поїхати на Центренерго (бо надто низька зола), ні із Львіввугілля не може поїхати (бо надто висока зола). Але можна змішати і забрати макимально великий обсяг високозольного вугілля Львіввугілля, щоб відправити на електростанцію", – пояснює експерт. 

Також є проблема на шахті "Бужанська" (Волиньвугілля), там на складах лежить 15 тис. тонн вугілля із золою 47 %-55 %. Таке вугілля не приймає жодна електростанція, бо вимоги – не більше 25 %.

"Таким чином це російське вугілля не є конкурентом нашому, ним розбавляється наше, щоб усереднити/понизити золу, понизити собівартість, зробити товарний концентрат і відправити на ТЕС. Саме тому ці російські вагони стояли не десь на електростанції, а в Соснівці, біля Червоноградської збагачувальної фабрики (ЦОФ)", – зауважує Герус. 

Із його слів, уряд зараз розробляє план фінансування української державної вугільної галузі. 

У жовтні на ремонт зупиняється ще один блок – №1 Хмельницької АЕС. Саме його мало замінити Центренерго, тому критично необхідні додаткові обсяги вугілля.

"У неділю ми це все обговорювали із учасниками блокади, ніби всі це розуміють, розуміють, що новий уряд за три тижні не може зробити дива. Була досить конструктивна розмова, домовилися, що разом шукаємо шляхи виходу із ситуації, сфотографувалися та розійшлися на позитиві. Повертаюся на позитиві у Киів. Підтверджуюсь, що жодних силових дій у Соснівці зараз точно не буде, передаю інформацію хлопцям на місце. І тут ввечері читаю: пан Семенченко виступає із новим закликом – захоплювати з/д станції та вагони ще і у Рівненській області.  Оскільки у хлопців було тверде рішення зараз не пропускати вагони на ЦОФ, то звернувся із пропозицією, щоб взагалі забрати ці вагони із Соснівки, щоб не дратували там людей. Але також відмова – вагони не можна ні відправляти на ЦОФ, ні забирати із станції. Російська компанія-власник вагонів вже нараховує українській компанії штрафи за невчасне повернення вагонів. На сьогодні – це 5 млн грн, а кожен новий день – це додатково 1 млн грн до штрафу. 20 % із цього як податок на прибуток піде у держбюджет РФ. Трохи дивна боротьба із агресором", – зазначає Андрій Герус. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Блокада російського вугілля на Львівщині: 28 затриманих та 8 травмованих поліцейських (фото)

Надрукувати
мітки:
коментарів
18 листопада 2019
17 листопада 2019