Поділитись:

Чи стануть дешевшими іноземні авто: аналіз експертів

Середа, 06 липня 2016, 14:55

Нещодавно Президент Петро Порошенко підписав довгоочікуваний всіма Закон України №3251 щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів, який передбачає істотне зниження акцизного збору при імпорті старих автомобілів. Але мало хто з простих українців, для яких цей закон має здешевити покупку вживаних легкових авто, привезених з-за кордону, аналізував поправки та зміни, які були внесені до документу в кулуарах Верховної Ради.

"Конкурент" проаналізував особливості закону та з'ясував, чи дійсно, старі автомобілі з-за кордону стануть дешевшими?

***

Оскільки Волинська область межує з сусідньою Польщею, на вулицях Луцька можна побачити велику кількість авто з іноземними номерами. Щільний прикордонний рух дає можливість волинянам часто перетинати кордон та їздити до держави-сусідки, щоб купувати товари та речі польського або європейського виробництва. Ще рік тому досить популярними були поїздки за кордон, щоб "пригнати" на замовлення авто, яке, зазвичай, у Європі коштувало набагато дешевше, ніж в Україні та і якості та комфортності від вітчизняного автомобілевиробника чекати не приходиться.

Чимала кількість чоловіків, які володіли базовим рівнем англійської, німецької, польської мови вирушали за кордон, щоб купити там автомобіль для того, щоб його потім продати в Україні. Таким чином всі були у виграші: українці отримували якісний, комфортний автомобіль, а продавцю вдавалося "зробити" кілька сотень доларів на кожній продажі.

Але усе змінилося, коли з 1 січня 2016 року в Україні почав діяти стандарт екологічної безпеки, що регламентує кількість шкідливих речовин у викидах автомобілів – Євро-5. Згідно з цим стандартом автомобіль, випущений до 2010 року, фактично не може бути розмитнений в Україні, адже не відповідає всім вимогам безпеки.

Лучанин, який приганяє автомобілі з-за кордону для продажу в Україні, каже, що наші люди, зазвичай, хочуть не новішу, а старішу машину, адже її можна купити дешевше.

"Малолітражки, наприклад, в тій самій Німеччині, країнах Європи (окрім Польщі, бо поляки самі там купують машини), коштують від чотирьох тисяч євро. Найчастіше авто привозять з Німеччини, Бельгії, Франції, особливої різниці немає", – розповідає чоловік.

І додає, що не так давно (до першого січня), дуже популярними були смарти. Адже вартість на такі авто була дуже невеликою – 3000-3500 доларів. А зараз у зв'язку із Законом, ввіз таких машин (до 2010 року) заборонили.

Оскільки ціни на авто, які виготовлені після 2010 року виросли, популярністю стали користуватися автомобілі вітчизняного виробництва, адже ціна на них значно нижча – Daewoo Lanos, Таврії, Chevrolet. Адже в людей, які хочуть забезпечити собі комфортне пересування, просто немає вибору.

"Дуже невелика кількість людей може віддати 10-15 тисяч євро за більш –менш нормальної якості авто, яке пригнане з-за кордону. Гольфа четвірку можна було купити в Україні за 5-5500 тисяч доларів, а зараз його заборонили ввозити, бо він не проходить стандарт Євро-5. Виходить, що за ці гроші можна взяти Daewoo Lanos 2012 року, який по класу та комфортності, звичайно, буде відрізнятися. Наш автопром не настільки розвинений, особливо не задумуються про комфортність", – з сумом констатує лучанин.

І додає, що українці, зазвичай, купують машини, які не потребують, наприклад, німецького TUV-огляду (TÜV SÜD – німецька експертна організація, лідер в області сертифікації та експертизи), бо тоді вона значно дешевша.

"Автомобіль TUV-оглядом може коштувати 4-5 тисяч євро, то без нього можна взяти за 1800-2500. Але без техогляду вам не видадуть номери. Є країни, які видають тимчасові номери на виїзд і техогляд не потрібен. Якщо авто, наприклад, приганяти з Данії, там номери видаються подобово (приблизно, 13 євро доба)", – каже чоловік.

Верховна Рада та Президент оцінили ситуацію та незабаром на засіданні мають проголосувати за зміни та доповнення до вже прийнятого Закону №3251, що має здешевити покупку автівок привезених із-за кордону.


Чи дійсно авто стануть дешевшими?

Адвокат, партнер юридичної компанії "Юстерра" Богдан Ульчак пояснює, що купувати легковий автомобіль за зниженими акцизними ставками, можна буде лише для власного користування один раз рік.

Тобто придбати за такими пільговими ставками транспортний засіб може кожен громадянин і кожна юридична особа. Варто наголосити, що це не означає, що саме цей громадянин і зобов`язаний користуватися вказаними транспортним засобом. Користуватися ним зможуть усі ті, кому надасть таке право власник.

"Куплений автомобіль не можна буде лише відчужувати впродовж одного року, з моменту реєстрації транспортного засобу за умови користування такою пільгою по податках. Якщо все ж таки власник вирішить відчужити такий транспортний засіб, він буде змушений сплатити акцизні ставки, які діють на сьогодні у відповідності до статті 215 Податкового кодексу України", – звертає увагу юрист.

Також, за його словами, законодавець, на жаль, відкинув будь-які об`єктивні чинники, які можуть змусити особу відчужити вказаний транспортний засіб. Проте, з огляду на винахідливість українців, це можливо і правильно. Варто зазначити, що купувати такий автомобіль за кордоном має право виключно громадянин або юридична особа, який/яка вирішив придбати такий транспортний засіб. І саме даний громадянин повинен оформляти договори купівлі-продажу транспортного засобу на себе за кордоном, так і фактично перетинати кордон на такому транспортному засобі, проходячи відповідні митні формальності.

Існує чимала кількість українців, які не були за кордоном, не мають візи, і тим паче, ніколи не купували транспортний засіб (далі ТЗ) за кордоном і не мають розуміння як це робиться. Тому невелика кількість людей зможе реально скористатися такими позитивними змінами.

"Варто також наголосити, що законодавець фактично виключив можливість привезти ТЗ по дорученню, договору комісії, виключає діяльність так званих посередників, а також юридичних осіб, які ввозили на митну територію України транспортні засоби бувші у використанні", – аналізує законопроект Ульчак.

Останні, звісно, матимуть право і на майбутнє здійснювати таку діяльність, проте в контексті легкових автомобілів, їх діяльність не буде рентабельною.

Також він звертає увагу на те, що знижені ставки акцизного збору не будуть поширюватись на старі автомобілі, які випущені до 1 січня 2010 року, завезені з Росії чи з окупованих територій України.

Волиняни не часто зараз можуть дозволити собі пригнати автомобіль

Здавалося б усе позитивно, проте у Європі транспортні засоби, які вироблені після 2010 року не є такими вже дешевими, а це означає, що українці купуватимуть краще з гіршого.

Лучанин, який привозить автомобілі з-за кордону каже, що волиняни не часто зараз можуть дозволити собі пригнати автомобіль.

"Якщо взяти навіть рік назад то до мене телефонували, зверталися багато людей. Які готові були викласти тих же п'ять тисяч доларів. Реально, за ці гроші можна було підібрати авто в районі 5-6 тисяч доларів, то зараз таких цін немає. Зараз ціна стартує від 7 тисяч доларів, включаючи розмитнення", – каже чоловік.

Кулуарність таких анонсованих змін нібито продиктована необхідністю виконання Україною умов СОТ, умов Угоди про асоціацію України і Євросоюзу.

"Але скільки на наших дорогах старого "мотлоху"? Ні безпеки, ні технічної справності.... Попри таку законодавчу зміну, все ж за кордоном можна відшукати сегмент ТЗ, які в рази якісніші ніж "псевдовітчизняний автопром", безпечніші в експлуатації та й, з рештою, економніші в питаннях витрат пального", – оцінює ситуацію юрист.

Слід уважно перечитати закон водіям, які планують купувати автомобіль з великим об'ємом двигуна, адже знижені ставки акцизу суттєво не впливають на ціну таких авто. Проте вартість розмитнення автомобілів з об'ємом двигуна від 1,5 до 3 літрів буде суттєво нижчою. Анонсовані зміни також не стосуються комерційного транспорту.

Юрист зауважує, що знижені ставки акцизного збору будуть діяти тимчасово, лише до 31 грудня 2018 року і поширюються на автомобілі, які відповідають стандарту Євро-5.

Проте з 01 січня 2018 року в Україні вводиться стандарт Євро-6, який забороняє ввезення автомобілів віком старше 3-4 років стандарту Євро-5.

"Себто, в останній рік вибір автомобілів буде дуже обмежений, оскільки виробництво ТЗ такого стандарту у Європі розпочалося з 2014 року. А це, безумовно, впливає на ціну, яка на жаль, для переважної більшості українців не буде доступною. Це знову ж таки вказує на те, що купівля транспортних засобів за кордоном для українців не буде масовим явищем", – пояснює Ульчак.

Якщо купувати машину після 2010 року випуску, наприклад, малолітражну машину Toyota Aygo,Volkswagen Golf, то їхня ціна може "стартувати" від 5 тисяч доларів. Плюс ще, приблизно, 500 доларів на розмитнення і отримуємо вартість машини, приблизно, 8 тисяч доларів.

"Але для того, щоб купувати машину за кордоном самотужки, це в першу чергу, треба знати куди і з ким їхати, де шукати. Можна подивитися на машину на сайті, а потім приїхати, щоб її забрати. А вона буде відрізнятися, бути в гіршому стані", – зауважує лучанин, який "ганяє" автомобілі з-за кордону.

І додає, що німці, наприклад, теж слідкують за змінами законодавства в Україні і у зв'язку з цим можуть піднімати ціни на автомобілі. І навіть можуть обрахувати, скільки буде коштувати розмитнення авто, яке ви в нього купуєте.

***

Отже, прогнозоване здешевлення авто для "простих" людей не передбачатиме суттєвої економії, адже мало хто виявить бажання самому поїхати за кордон для того, щоб купити для себе автомобіль. Для цього потрібно мати відповідні навики та розуміти куди і по що їхати, адже не завжди картинка в інтернеті або фото на телефоні може відповідати дійсності.

Надрукувати
мітки:
коментарів
14 жовтня 2019
10 жовтня 2019
20:55
07 жовтня 2019
25 вересня 2019
23 вересня 2019
16 вересня 2019
05 вересня 2019
20 серпня 2019
19:24
28 червня 2019
11 червня 2019
08 червня 2019
04 червня 2019
20:00
22 травня 2019