Поділитись:

Будьте в курсі: тренди маркетингу і брендингу у 2017 році

Понеділок, 11 липня 2016, 14:00
Будьте в курсі: тренди маркетингу і брендингу у 2017 році

Частина 2016 року вже в минулому, і можна сміливо підбивати перші підсумки та робити прогноз на майбутній рік.

Маркетингове агенство "KOLOLRO" проаналізувало ринок рекламних послуг і виокремило декілька трендів, які вплинуть на стратегію брендів в 2017 році.

Мобільна реклама

Ринок інтернет-реклами продовжує зміцнювати свої позиції. В Україні, починаючи з 2015 року до травня 2016 року, частка смартфонів серед всіх мобільних пристроїв збільшилася в півтора рази – до 40 % (у 2015 році частка становила 28 %). Мобільний інтернет-трафік зростає. Мобільний оператор "Київстар" надає статистистичні дані, що інформують про збільшення мобільного трафіку на 58,3 % (із середини 2015 до середини 2016 року).

Користувачі шукають інформацію в пошукових системах – 63 % всього трафіку, на другому місці відео-контент – 21,3 %, соціальні мережі 4,99 %, месенджери 2,04 %. У мережі "Київстар" 6,1 мільйона абонентів користуються послугами 3G (кожен четвертий клієнт). Ще 5 мільйонів абонентів у Vodafone, і 2,3 мільйона в Lifecell (дані на кінець 1 кварталу 2016 року). Український користувач споживає 1,2 ГБ даних на місяць за умови що середній світовий показник 1,4 ГБ. Цифра буде продовжувати рости.

Будьте в курсі: тренди маркетингу і брендингу у 2017 році

Тренд №1: відео проти фото-контенту

Текстовий контент здає позиції під натиском фото і відео контенту. У всьому світі відео-контент лідирує в охопленні користувачів – 11,3 %, фото-контент на другому місці – 10,7 %, посилання – 9,4 %, поновлення статусу – 5,3 %. (дані за травень 2016 року). А дохід від реклами на YouTube піднявся до рівня доходів Google. Тенденція буде тільки наростати.

Тренди маркетингу 2016-2017: Facebook як майданчик майданчиків

Facebook і Snapchat – це нове телебачення, і бюджети на рекламу в онлайн і офлайн сегментах скоро зрівняються. Традиційні медіа повільно здають позиції. У США, наприклад, користувачі витрачають одну четверту свого медіа-часу на роботу з мобільними пристроями, рекламодавці лише одну восьму. Частка Facebook-користувачів зростає, як і частка смартфонів.

Інвестиції в рекламу для мобільних додатків на зразок Facebook і Snapchat є найбільш перспективними.

Facebook кращий за телебачення тим, що купуючи рекламу на телебаченні можна тільки здогадуватися, що аудиторії серіалу або телешоу подобається продукт. А Facebook точно знає, кому подобається продукт, їхніх друзів і людей, які можуть бути споживачами продукту.

Будьте в курсі: тренди маркетингу і брендингу у 2017 році

Серед американської молоді найбільш популярним додатком (як за охопленням, так і за кількістю проведеного часу) є Facebook, що також робить цю мережу найбільш вигідною для просування товарів масового споживання.

На другому місці – Instagram (за кількістю користувачів) і Snapchat (за часом проведеному в додатку). Обидва цих ресурси популярні і в Україні (Instagram виграє у Snapchat). Однак найбільші перспективи в останнього. За відносно недовге існування користувачі Snapchat поділилися великою кількістю фото-контенту ніж користувачі Facebook, Facebook Messenger, Instagram і WhatsApp разом.

Маркетинг майбутнього: Periscope – аудиторія тут і зараз

Взимку всі говорили про Periscope як про додаток який дуже швидкими темпами набирав трафік (це пов'язано зі зростанням популярності відеоконтенту в останні роки). Цей майданчик можна використовувати не тільки для розважальних цілей, а й для реклами. Можливості, які надає Periscope:

• клієнтський сервіс – спілкування зі споживачами, підвищення лояльності;

• запуск нового продукту і онлайн-конференція з цього приводу;

• онлайн заходи і тури. Наприклад, при відкритті нового місця (кафе, галереї, коворкінг);

• інтерв'ю нового формату;

• маркетингові впливу – огляди продуктів у лідерів думок, продакт-плейсмент, трансляція-процес. Наприклад, Ukrainian Film Distribution під часроботи над озвученням мультфільму "Панда Кунг-фу" використовували короткі трансляції з Periscope.

Periscope хороший тим, що тут в реальному часі люди є спостерігачами, споживачами та учасниками одночасно. Саме відчуття причетності робить напрямок перспективним.

Будьте в курсі: тренди маркетингу і брендингу у 2017 році

Майбутнє брендів і брендингу: еко-тренди

У розвинених країнах набирають популярності тренди використання органічної упаковки. Розробкою продукту, який стовідсотково розкладається займаються на всіх континентах. Найбільших успіхів досягли компанії Eastman Chemical, Bayer, BASF, DuPont, Metabolix, Environmental Polymers Group, Cargill Dow (створили пластик, який розкладається). Однак сьогодні біорозкладаний пластик не є стовідсотковим рішенням. Для його розкладання потрібна температура більше ніж 50 градусів (такі умови є лише ближче до екватора і не цілодобово).

Дрібні частинки такого пластика все одно забруднюють планету (вітер розносить їх, і вони потрапляють в річки і океани). Окрім використання паперу, скла і алюмінію ще одним рішенням може стати не пошук заміни пластика, а вихід для його утилізації. В Японії вивели бактерію "Ideonella sakaiensis", яка їсть пластмасу (проте дуже повільно). Зараз вчені працюють над тим, щоб збільшити швидкість поїдання. Всі ці розробки впливають на виробників їжі. Споживачі хочуть купувати продукцію, яка не шкодить навколишньому середовищу (звідси популярність Ecolean).

Будьте в курсі: тренди маркетингу і брендингу у 2017 році

Другим значимим еко-трендом стало відкриття по всьому світу магазинів без упаковки. (Данія, Франція, Польща, Америка, Німеччина, Англія, Італія, Іспанія, Бельгія, Нідерланди, Австрія, Швейцарія, Канада). Для жителів України такі магазини не є новинкою (в Радянському Союзі потрібно було приходити в гастрономи зі своєю тарою). Плюси такого підходу очевидні – це корисно для екології та економить гроші споживачів. Але цей тренд може бути успішним лише в просуванні бренду магазину товарів без упаковки, а не бренду-виробника. Крім того це підходить лише для неспішного ритму життя (або тоталітарної держави) і навряд чи вийде в короткі терміни привчити українського споживача ходити в магазин з ганчірковими сумками і баночками для круп.

Останнім питанням є гігієна. Більшість споживачів з побоюванням дивляться на відкриті мішки з крупами і кондитерські вироби в супер і гіпермаркетах.

***

Отже, традиційні медіа "підуть в туман". Майбутнім реклами є відео в соціальних мережах і їх перегляд з мобільного телефону. Виграють від цього соціальні мережі, так як вони контролюють стрічку і мають величезний охоплення користувачів.

Щоб донести рекламу до споживача, компаніям потрібно купувати її у соціальних мереж і додатків.

У 2017 році за прогнозами аналітиків витрати на рекламу в мережі вперше перевищать витрати на рекламу на ТБ. Сьогодні в 7 країнах бюджети на інтернет -рекламу вже обігнали бюджети на телерекламу (Австралія, Великобританія, Данія, Голландія, Канада, Норвегія, Швеція). У 2017 році до них приєднаються Німеччина, Ірландія, Китай, Нова Зеландія і Фінляндія. Найбільшу частку до 2020 року отримає мобільна реклама – 49,4 % (у 2015 році цифра доходів склала 34,7 %)

Надрукувати
мітки:
коментарів