Поділитись:

Від України до Чилі: як волинський "Торчин" завойовував світові ринки

Середа, 21 вересня 2016, 14:00

Хто з нас не куштував кетчупи чи майонези від ТМ "Торчин"? Напевно, таких людей буде дуже небагато, адже продукція торгової марки стала вже "традиційним" атрибутом на столах не тільки волинян, але й українців. А з того часу, коли виробничі потужності заводу, який розташований у смт Торчин, викупила відома швейцарська компанія-виробник харчових продуктів Nestlé, продукція волинського підприємства почала завойовувати світові ринки.

"Конкурент" побував на заводі ПрАТ "Волиньхолдінг", де компанія Nestlé під торговою маркою "Торчин" виробляє майонези, соуси, кетчупи, заправки, маринади, які ви звикли бачити на полицях торгових мереж та у багатьох холодильниках.

***

Історія підприємства

Історія підприємства розпочинається з 1994 року, коли на виробничих потужностях фабрики продтоварів у смт Торчин виробляли безалкогольні напої. "Торчинська" вода – основний інгредієнт, за проведеними власниками дослідженнями, містить якісні фізико-хімічні показники та ідеально підходить для виробництва такого типу продукції.

У 1994 році була зареєстрована торгова марка "Торчин Продукт" (ЗАТ "Волиньхолдінг"), яка займалася виробництвом майонезів, кетчупів та гірчиці. У 1998 році вперше в Україні та Європі підприємство запровадило упаковку doy-pack (особливий вид гнучкої вакуумної упаковки, пластиковий пакет з денцем, що дозволяє упаковці в наповненому вигляді стояти вертикально), яку тестували на фабриці упродовж року. Раніше її використовували лише для сухої кулінарії та нехарчової хімії.

Діяльность ПрАТ "Волиньхолдінг" було продовжено і розвинуто швейцарською компанією Nestlé, яка викупила 100 % акцій підприємства у 2003 році. Після придбання підприємства розпочалося виробництво соусів на основі майонезу та кетчупу, що становить майже 50 % усіх соусів в Україні, гірчиці, маринадів, борщових та супових заправок, до речі, перших в світі.

Продукція виробляється за класичними фірмовими рецептурами та реалізуються під торгівельною маркою "Торчин". Близько 10 % продукції експортується, зокрема під ТМ "Maggi". Також у 2010 році в селі Смолигові Луцького району побудували склад для сировини та готової продукції, який є одним з найбільших в Європі логістичних центрів. Потужноті складського приміщення – 250 тисяч тонн на рік, встановлено найсучасніше складське обладнання, оборот становить 15 тисяч палет на місяць.

Все роблять люди!

Під час візиту на фабрику директор Ольга Щербакан перебувала у відрядженні. Її заступником призначили Яну Пархомову – начальника відділу фінансового контролю, яка зустрічала гостей.

Дівчина працює у компанії Nestlé майже 6 років. А разом з командою ТМ "Торчин" упродовж 3 років. За її словами, саме тут у неї з'явилася можливість росту, адже сама дівчина приїхала з міста Харкова.

"Слід звернути увагу на те, що компанія велику увагу приділяє безпеці робочого місця. На виробництві впровадили ініціативу максимально закривати обладнання, його автоматизовувати, щоб у людини не було доступу, щоб десь поранитися", – розповідає Яна.

Щодо формування ціни на продукцію на "Торчині" кажуть, що ціноутворення складається з багатьох факторів, таких як курс валют, що впливає на вартість сировини, пакування, проведення тестів якості сировини і готової продукції тощо. Проте більшість сировини для продуктів "Торчин" закуповується в Україні, що дозволяє стримувати вартість.

"Ціна на полицях магазинів, звичайно, відрізняється від ціни, за якою ми відвантажуємо продукцію дистриб'юторам, а вони, своєю чергою, – супермаркетам, адже вони теж несуть свої затрати, наприклад, на транспортування. Компанія докладає всіх зусиль, аби не піднімати ціни, при цьому забезпечивши найвищу якість продукції", – зауважила начальника відділу фінансового контролю.

Антоніна Котик начальник відділу розвитку продукції, головний технолог ТМ "Торчин". Працює на фабриці, починаючи з 1995 року (з початку заснування).

Антоніна Котик ><span class=Антоніна Котик

"Ми починали свою діяльність із виробництва безалкогольних напоїв, але це виявилося невигідним бізнесом. Тому почали запроваджувати виготовлення майонезів, кетчупів та гірчиці. Це відбувалося у 90- х роках", – згадує Антоніна Дмитрівна.

За її словами, це була можливість перейняти європейський досвід, адже за радянських часів рецептуру розробляли спеціальні інститути і "спускали" її на підприємства разом із відсотками втрат, які повинні були бути допустимі, незважаючи на те, що всі виробництва були різними та мали свою специфіку.

Вся рецептура продукції, яка випускається на підприємстві була розроблена працівниками фабрики у власних лабораторіях. Досліджують не тільки смакові якості, але і споживацькі вподобання.

ТМ "Торчин" намагається утримувати одну рецептуру за винятком, коли країни, до яких експортується продукція, моніторять ринок і смакові вподобання споживачів змінюються. Якщо об'єм замовлення від 500 до 1000 тонн, тоді на заводі запроваджують змінену рецептуру, відповідно до вимог ринку.

В основному продукція ТМ "Торчин" для локального ринку, але є продукція і для експорту, наприклад, до Республіки Польща (томатопродукти), а також продукцію Nestle professional для ресторанів, закладів швидкого харчування, хоча сегмент виробництва невеликий, але вже почав набирати обертів.

Продукція фабрики експортується до Болгарії, Молдови, Казахстану, Латвії, Литви, Румунії, Німеччини, США, Грузії, Ізраїлю та Польщі.

Світлана Пілюк – начальник відділу управління персоналом, працює на фабриці з 2005 року, на посаді HR-менеджера майже 5 років. Вона зазначила, що зараз на підприємстві у смт Торчин працює 740 працівників.

Світлана Пілюк><span class=Світлана Пілюк

"Ми часто зустрічаємося зі студентами. Нещодавно відвідували Острозьку академію. Розповідаємо молоді про перспективи роботи у нас, кар'єрний ріст. Чомусь багато хто думає, що до нас на роботу важко потрапити, але це неправда, бо ми завжди відкритті для співпраці. Ми шукаємо випускників вузів інженерних напрямків – це механізація/оптимізація виробничих ліній, інженери-технологи, хіміки, біологи", – зауважила Світлана Пілюк.

Також на підприємстві у рамках ініціативи Nestle з працевлаштування молоді діє програма розвитку молодих працівників – graduate program, яка передбачає конкурси з відбору студентів-випускників. Ми організовуємо центри-оцінки. Особливою умовою для тих, хто переміг у конкурсах, – це переїзд (смт Торчин, місто Львів, або Харків). Їх забезпечують житлом на період проекту (один рік). Студентів з 3 до 5 курсу запрошують на невеличкі програми, що тримають упродовж 2-3 місяців. "Nestle" оплачує практику для студентів, які її проходять на фабриках компанії, сплачуючи мінімальну заробітну плату.

[image=11549]

"Якщо у фабрик є вільні вакансії, то вони пропонують роботу працівнику, а також розглядаємо варіанти оплати житла. А студентів-практикантів, наприклад, які приїхали у смт Торчин на практику з інших міст України, житлом забезпечує Торчинський професійний ліцей, який виділяє у своєму гуртожитку 10 місць. Волинський ринок праці обмежений, ми розширяємо географію і звертаємося до київських, тернопільських, одеських вузів", – зазначила HR-менеджер.

Роман Шульга – головний інженер ТМ «Торчин», приїхав працювати на завод з міста Києва><span class=Роман Шульга – головний інженер ТМ «Торчин», приїхав працювати на завод з міста Києва

Кожні два роки на підприємстві проводять конфіденційне опитування працівників, наскільки вони задоволені умовами працевлаштування, місцем роботи, психологічним кліматом у колективі.

Про якість продукції

Михайло Струбіцький розповів про загальне бачення якості продукції, що виробляється компанією Nestlé та роботу фабрики.

Михайло Струбіцький><span class=Михайло Струбіцький

"Компанія Nestlé відповідає глобальним стандартам з якості ISO 9001, 22 000 та ISO/TS 22000 (безпека продуктів, постійне вдосконалення), НАССР. До внутрішніх стандартів належить рамкова політика з якості, в центрі якої споживач та продавець.

На кожній фабриці компанії Nestlé існують свої відділи якості зі своєю структурою.

Іноді овочі доводиться закупляти за кордоном. Адже українські аграрії дуже рідко моніторять ці показники, хоча працівники підприємства наголошують на важливості такої процедури. Вітчизняні постачальники не завжди готові забезпечити відповідність своєї сировини вимогам, а проводити щоразу дослідження якості дороговартісна процедура.

Основний обсяг сировини для майонезів, кетчупів, соусів підприємство закупляє в Україні (олія, цукор, сіль, томатна паста, яєчні продукти, гірчиця, сухі овочі: буряк та морква). Сушена цибуля, часник та паприка (солодкий перець) імпортується. Сливове пюре, наприклад, закупляють у Чилі.

У компанії пояснюють, що не завжди можуть зустрітися інтересами з постачальниками, тому що це тягне за собою інвестиції. Хоча зауважують, що багато постачальників "дивляться на Європу" та відстежують міжнародні стандарти, але це дуже важко. Тому що сливи ростуть і в Україні, але в нас немає таких технологій, які дозволили б їх обробити, висушити, забрати всю мікробіологію. Наприклад, болгарський перець компанія не може купувати в Україні, бо всі можуть його вирощувати, але ніхто не може його правильно нарізати, засушити.

"Усі постачальники сировини та пакувальних матеріалів повинні пройти аудит компанії. Поля, ферми, виробництво, лабораторії, склади побутові приміщення – мають відповідати державним і міжнародним стандартам з якості та внутрішнім вимогам та стандартам Nestlé. У рамках плану розвитку сільських господарств (проекти "Господар" та "Господар+") компанія має зобов'язання розвивати українських постачальників шляхом інформаційної підтримки, тренінгів, залучення експертів та спеціалістів ринку", – розповів Струбіцький.

Перш ніж сировина перейде на етап виробництва продукту, вона аналізується фабричною та центральною лабораторіями. На наступному етапі уся сировина та готова продукція проходить понад 10 тисяч аналізів на рік: мікробіологічні, хіміко-фізичні, органолептичні. Наприклад, кожна упаковка кетчупу "Торчин Лагідний" проходить близько 600 перевірок перш ніж попасти до споживача.

Антоніна Котик звернула увагу, що найбільшою небезпекою споживання продукції може бути необізнаність споживача про склад компонентів.

"XXI століття – це століття алергетиків та алергій, і багато хто це відчуває на собі. Тому потрібно звертати увагу на вміст продукції, яка зазначена на упаковці. "Компанія активно бореться за те, щоб навчити свого споживача правильно харчуватися і запровадила проекти з "Раціонального харчування" у школах. В Україні така програма має назву "Абетка харчування".

Важливим етапом якості є дегустація готового продукту. Щоб перевірити якість споживчої упаковки, правильність та якість маркування, зовнішній вигляд, колір, консистенцію, запах, смак, дегустується продукція кожної виготовленої партії. Журналістів теж запросили продегустувати продукцію торгової марки та висловити свої смакові вподобання.

Стіл для дегустації кетчупів><span class=Стіл для дегустації кетчупів

...і майонезів><span class=...і майонезів

Пригощали гостей лазаньєю Пригощали гостей лазаньєю "Болоньєзе" з кетчупом "Папрік" та м'ясними салатами з соусами ТМ "Торчин"

Повар-технолог Іван Карнєєнко пропонує для дегустації томатний суп з новою заправкою від ТМ Повар-технолог Іван Карнєєнко пропонує для дегустації томатний суп з новою заправкою від ТМ "Торчин"

Після дегустації всіх запросили відвідати виробництво, щоб продемонструвати, як на фабриці Nestlé виробляють весь асортимент продукції. Про те, як виготовляють кетчуп ТМ "Торчин", читайте у наступному матеріалі.

Довідка:

Nestlé – найбільший виробник продуктів харчування у світі, що працює на засадах раціонального харчування та здорового способу життя. Штат компанії налічує 280 тисяч працівників. Nestlé належать 449 заводів у 83 країнах. Річний обсяг продажів Nestlé у світі сягнув у 2015 році 88,8 млрд швейцарських фраків (близько 90,6 мільярда доларів США). Продукція Nestlé представлена на ринках напоїв, кондитерських виробів, кулінарних продуктів, дитячого і спеціального харчування, заморожених продуктів, морозива, готових сніданків, мінеральної та столової води, а також кормів для домашніх тварин. Крім виробництва продуктів харчування, Nestlé володіє акціями підприємств парфюмерно-косметичної і фармацевтичної промисловості.

Nestlé розпочала свою діяльність в Україні у 1994 році з відкриття представництва. З тих пір компанія просуває такі міжнародні бренди, як NESCAFÉ, Nesquik, Nuts, Friskies, KitKat та ін. У 1998 році Nestlé S.A. придбала контрольний пакет акцій ЗАТ "Львівська кондитерська фабрика "Світоч". У травні 2003 року у Києві засновано ТОВ "Нестле Україна". У кінці 2003 року Nestlé S.A. придбала 100% акцій підприємства "Волиньхолдінг" (ТМ "Торчин"). В 2010 році Nestlé S.A. придбала ТОВ "Техноком", виробника продуктів швидкого приготування під ТМ "Мівіна".

Бізнес Nestlé в Україні представлений наступними напрямами: кава та напої, кондитерські вироби, кулінарія (холодні соуси, приправи, супи), продукти швидкого приготування, дитяче та спеціальне харчування, готові сніданки, корма для домашніх тварин.

Цього року компанія Nestlé S.A. відзначає 150-річчя.

Надрукувати
мітки:
коментарів