Поділитись:

Україна – аутсайдер на світовому ринку електрокарів (фото)

Вівторок, 29 листопада 2016, 21:28

В Україні продажі електрокарів показують високу динаміку, але абсолютні цифри свідчать, що країна – аутсайдер. Поки розвинені країни стимулюють покупку електромобілів своїми громадянами, в Україні уряд гальмує прогрес.

Про це пише Економічна правда.

Світові автогіганти раптово прискорили виробництво електромобілів. Це сталось після того, як вони зрозуміли, що в найбільших країнах-імпортерах наближається посилення правил експлуатації автомобілів з ДВЗ. Автоконцерни побоюються, що такі дії урядів зроблять автомобілі з ДВЗ неконкурентоспроможними швидше, ніж очікувалося.

До такого висновку дійшли автори звіту інвестиційного банку Morgan Stanley. У документі за листопад 2016 року ці фірми значно підвищили прогнозований обсяг продажів електромобілів. Аналітики вважають, що в 2025 році частка електромобілів в загальносвітовий структурі продажів автомобілів складе 10-15%. Це втричі більше нещодавніх прогнозів.

"Хоча ще залишається багато питань щодо електромобілів, ми вважаємо, що різко зросте вартість дотримання вимог щодо авто з ДВЗ. Це змушує виробників змінювати свою стратегію щодо електромобілів, в тому числі щодо підвищення ємності батарей", – зазначає в звіті аналітик Morgan Stanley Гаральд Хендрікс.

"Економічна правда" підготувала огляд досягнень і планів найбільших в світі автомобільних брендів з випуску електрокарів.

Mercedes

До 2020 року виробник планує випустити седан і позашляховик на електротязі. У компанії вже вигадали назву для лінійки електрокарів – EQ. Концепт-кросовер Generation EQ вперше був показаний в 2016 році на автошоу в Парижі.

Generation EQ><span class=Generation EQ

Очікується, що кросовер Generation EQ буде створюватися на діючому заводі Mercedes у Бремені. Зараз завод виготовляє різні моделі, серед яких гібридні модифікації позашляховика GLC і седана С-класу. Автомобільний концерн має намір до 2025 року освоїти виробництво більше десяти моделей електрокарів. Вони отримають запас ходу не менше 500 км. У 2012 році Mercedes випустив електричний суперкар SLS AMG Electric Drive: 740 сил, 1000 Нм, до сотні – за 3,9 с, запас ходу - 250 км, ціна – 416 500 євро.

Mercedes SLS AMG Electric Drive><span class=Mercedes SLS AMG Electric Drive

У липні 2016 року Daimler представив ваговоз Mercedes-Benz Urban eTruck вагою 26 тонн і запасом ходу на 200 км. Поки це прототип. Серійний випуск планується не раніше, ніж через десять років.

Mercedes-Benz Urban eTruck><span class=Mercedes-Benz Urban eTruck

Audi

Керівник Audi Руперт Штадлер в інтерв'ю виданню Autocar сказав, що в найближчі роки компанія сфокусується на створенні електрокарів. Автовиробник має намір залишатися серед "лідерів електромобільних перегонів".

Audi e-tron><span class=Audi e-tron

Audi випустить до 2020 року три моделі електрокарів в рамках серії e-tron. Перша модель – середньорозмірний кросовер – з'явиться на ринку в 2018 році. Його прототип був показаний в 2015 році на автосалоні у Франкфурті. Йдеться про концепт e-tron quattro потужністю 435 к.с. з розгоном до сотні за 4,6 с. Потім з'явиться преміальний седан A9 e-tron з запасом пробігу 500 км. У 2020 році настане черга компактного міського електрокара з запасом ходу 350-450 км.

BMW

BMW агресивніше за інших німецьких автогігантів включився в перегони за лідерство на ринку електрокарів. Через рік після дебюту Tesla Model S в листопаді 2013 роки з'явився електрокар BMW i3. Відтоді в світі продано 50 тис таких автомобілів.

BMW i3><span class=BMW i3

У 2017 році баварський концерн вирішив збільшити випуск електромобілів на 65%. Його мета – продати 100 тис електрокарів в 2017 році. Про це сказав керівник концерну Гаральд Крюгер в інтерв'ю газеті Süddeutsche Zeitung 14 листопада 2016 року.

BMW Mini><span class=BMW Mini

У вересні 2016 року Bloomberg повідомив про плани BMW випустити в 2019 році електричну версію Mini і через рік – електрокар підвищеної прохідності X3. На 2021 рік заплановано вихід на ринок моделі i5 під можливим назвою iNext.

BMW X3><span class=BMW X3

Рorsche

Влітку 2016 року Reuters повідомив, що Porsche має намір випустити електрокар Mission E. Запас ходу - 500 км, потужність - 600 л з, розгін до "сотні" - 3 с.

Porsche Mission E><span class=Porsche Mission E

Aston Martin

Теж влітку 2016 року сайт Engadget.com написав, що англійська автовиробник до 2018 року має намір випустити електричну версію Aston Martin Rapide. Електрокар отримає 800 л, повний привід і запас ходу на 320 км. Очікувана ціна – 200-250 тис дол. У планах – створення електричної версії Aston Martin DBX.

Aston Martin Rapide Е><span class=Aston Martin Rapide Е

Виконавчий директор Aston Martin Енді Палмер підтвердив, що його компанія працює над електромобілем Rapide. Вже пройшли дорожні випробування тестової версії електромобіля.

Maserati

Італійський виробник спорткарів оголосив про плани випустити на ринок малосерійний електрокар GT-класу в 2019 році. В інтерв'ю виданню Car & Driver головний інженер Fiat Chrysler Роберто Феделе не соромився у виразах.

"Конкурувати з Tesla, мабуть, не найкраща ідея. Я не думаю, що у них кращий продукт на ринку. Виконання і якість автомобілів Tesla схоже на машини німецьких виробників комплектуючого обладнання з 1970-х".

Jaguar

17 листопада 2016 року Jaguar офіційно представив концепт свого першого електромобіля I-Pace, побудованого на звичайній бензинової моделі F-Pace.
Для першої моделі був обраний формат кросовера (SUV). Запас ходу електромобіля складає 350 км, потужність - 400 л з, 700 Нм крутного моменту, що дозволяє електрокроссоверу розігнатися з місця до 96 км / год всього за 4 с.

Jaguar I-Pace><span class=Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace з мінімальними змінами піде в серію вже в кінці 2017 року. Перші покупці зможуть отримати свій електричний Jaguar на початку 2018 року.

Volkswagen

Після "дізельгейта" Volkswagen прагне реабілітуватися. Зробити ставку на виробництво електрокарів – один з надійних ходів. На автосалоні в Лос-Анджелесі концерн представив оновлений електромобіль e-Golf. Ємність його батареї збільшилася з 24,2 до 35,8 кВт / год, а запас ходу зріс з 133 км до 200 км.

Volkswagen e-Golf><span class=Volkswagen e-Golf

e-Golf розвиває 134 л с и 290 Нм крутного моменту. До 96 км / год авто розганяється за 9,6 с. Авто має надійти в продаж в 2017 році. Ціна поки не відома, але вартість ранньої моделі була в межах 30-36 тис дол.

У найближчі десять років Volkswagen має намір випустити 30 моделей електрокарів. В 2025 році концерн планує продавати 1 млн шт електромобілів на рік.

Восени 2016 року у паризькому автосалоні Volkswagen представив концепт електрокара Volkswagen I.D. Виробник обіцяє запас ходу 400-600 км, потужність - 168 л з, розгін до "сотні" - 8 с. У продаж авто має надійти в 2020 році.

Mazda

Mazda обіцяє вивести на ринок електрокар в 2019 році.

"До 2020 року 5-10% ринку будуть займати електромобілі, 90-95% – машини з двигуном внутрішнього згоряння. Для нас ДВЗ залишаться пріоритетом, але до 2019 року Mazda представить електромобіль, оскільки це важлива умова для присутності на деяких ринках", – заявив глава департаменту фірми Кіос Фудзівара. Втім, поки в Mazda не говорять навіть про ідеї концепту електромобіля.

Toyota

Toyota Motor Corp заявляє, що виведе свій перший електрокар до 2021 року. Попередньо йдеться про позашляховик з запасом ходу 300 км.

Hyundai

Корейська Hyundai випустить електричний кросовер, побудований на новій базі. Запас ходу складе 322 км. Вихід на ринок новинки очікується в 2018 році. У лінійці Hyundai є електрокар Hyundai IONIQ electric. Він володіє автономністю на 200 км. До 2018 року цей показник зросте до 320 км, до 2020 року – до 400 км.

Hyundai IONIQ electric><span class=Hyundai IONIQ electric

General Motors

Найбільший американський автовиробник випустить більше 30 тис електрокарів Chevrolet Bolt в 2017 році, прогнозує корейська хімічна компанія LG Chem. Цей електромобіль в 2017 році буде продаватися за 37 тис дол. Він має запас ходу до 380 км і розганяється до 100 км / год за 7 с.

Chevrolet Bolt><span class=Chevrolet Bolt

З урахуванням державних податкових знижок, ціна авто в США складе до 30 тис дол. В Україні Chevrolet Bolt надійде в продаж навесні 2017 року.

Точка неповернення 2020

Редактор журналу MIT Technology Review Джеймі Кондліфф вважає, що 2020 рік стане переломним у розвитку електромобілів завдяки падінню цін на батареї.

Аналітики Bloomberg стверджують, що до 2022 року електромобілі будуть коштувати дешевше звичайних авто, а до 2040 року буде продаватися 41 млн електрокарів в рік. Доля цих прогнозів залежить від цін на нафту і акумулятори. Їх вартість до 2020 року може знизитися до 262 дол за кВт-год і до 2030 року - до 126 дол за кВт-год.

Перспективи України

В Україні продажі електрокарів показують високу динаміку, але абсолютні цифри говорять, що країна – аутсайдер.

У 2015 році в Україні стали на облік 353 електрокара, з них 102 – вживані. У Канаді в 2015 році було продано більше 5 тис електрокарів, в Японії – 46 тис, у США – 115 тис, Західній Європі – 184 тис.

У розвинених країнах уряди дають громадянам податкові пільги або виділяють тисячі доларів на покупку електрокарів. В Україні уряд стягує нечувані податки за право купити екологічно чистий транспорт. Більше того – встановлює бар'єри для допуску на ринок найдешевших електромобілів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: НА ВОЛИНІ ЗАРЕЄСТРУВАЛИ 22 ЕЛЕКТРОМОБІЛІ

Така політика ведеться, не зважаючи на колосальне відставання країни від усього світу за таким показником, як кількість автомобілів на тисячу чоловік. Не зважаючи на перше місце в світі за кількістю смертей від забруднення повітря. Не зважаючи на тотальну залежність від нафтопродуктів, вироблених з російської нафти.

Надрукувати
мітки:
коментарів
11 вересня 2019
27 червня 2019
10 червня 2019
15 березня 2019
24 січня 2019
02 січня 2019
29 грудня 2018
19 листопада 2018
08 листопада 2018
20 жовтня 2018
17 вересня 2018
30 липня 2018