Влітку в Луцьку організують прогулянки річкою Стир

У Луцьку вже цього літа можна буде побачити екскурсійні прогулянки річкою Стир.

Про це повідомив керівник підприємства "Річковий порт "Луцьк" Олег Кербалай, – інформує Волинська дирекція НСТУ.

На кордоні з Польщею і Львівською областю протікає річка Західний Буг, яка біля Варшави впадає у Віслу. У планах – з'єднати цей шлях, прокопати 200 кілометрів від Прип'яті до Західного Бугу канал. Це дозволить перевозити сухогрузи різного типу, наприклад, зерно, українські кавуни, які прямують у Прибалтику, тощо. Щоб судна курсували в один і другий бік завантажені.

Роботи над створенням водного шляху Е-40, на ділянці від Дніпра до Вісли тривають. Проект передбачає з'єднання Чорного та Балтійського морів, водна дорога пролягатиме через Польщу-Білорусь-Україну. Економічно вигідним буде це не лише для крупних підприємств, які річками експортуватимуть свою продукцію за кордон, таким чином збережуться й автошляхи, – розповів Олег Кербалай.

"Перевозити вантажі в 100 разів більше, ніж перевозить вантажівка, і при цьому не затрачати стільки палива, скільки затрачають вантажні автомобілі, і не створювати таких викидів газів у повітря. Це буде плюс навколишньому середовищу, покращиться екологічний стан", – переконаний Олег Кербалай.

Однак на цьому шляху є кілька перешкод, каже керівник підприємства "Річковий порт "Луцьк". Волинські рятувальники уже неодноразово намагалися підняти судноплавні транспортні засоби на поверхню, однак не вдалося. Єдиний вихід, за словами Олега Кербалая, – за це діло повинні взятися фахівці.

Окрім цього, потрібне й фінансування. Аби підняти одну затонулу баржу, необхідно до 600 тисяч гривень. На ці цілі державне підприємство "Енергоатом" виділяє щорічно 4 мільйони гривень Рівненській АЕС, яка перебуває у 30-кілометровій зоні від Маневицького району, – розповідає ініціатор відновлення судноплавства на Волині. Чоловік разом зі своєю командою ще торік розпочали розчищати річку Стир у Луцьку.

"Багато було топлених дерев, які перегороджували, але ми тихенько йшли вперед, пробиваючи собі шлях. Планується розмулити прохід під Гнідавським мостом, аби можна було пройти з пантонним екскаватором, плавкраном піднімати великі топлені дерева. Там вже буде потрібна більш потужна сила, тому що на берег Стиру заїхати техніка, така як кран 20-тонний, не може, бо берег може обвалитися. Це важко, це потрібно робити на воді", – розповів Олег Кербалай.

На окремих відрізках Стиру і зараз можуть курсувати невеликі баржі. Зокрема, ця річка є судноплавною між Волинською і Рівненською областями. Протяжність маршруту – до 300 кілометрів.

Це приваблює дуже багато туристів, на Волині – це єдина така цікавинка. Тим більше, із річки Стир дуже гарний вигляд відкривається на замок. Можна багато чого дізнатися цікавого, і для лучан і для гостей.

* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Луцьк
Опубліковано:
06.02.2018 17:32
Переглядів277
Коментарів1
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
20:50
06.02.2018
Гандзя
марнотратство
останні новини
17-02-2018 16-02-2018
Вибір редактора

Рейтинг