Поділитись:

На лучан можуть скинути кредит за неробочі тролейбуси

Четвер, 07 грудня 2023, 18:10
На лучан можуть скинути кредит за неробочі тролейбуси

Нові тролейбуси, які зараз закупляє Луцьк за 6,3 мільйона євро, ймовірно, вже будуть непридатні для перевезень, а місто все ще виплачуватиме за них кредит. 

Про це повідомив депутат міської ради від фракції Громадянський рух «СВІДОМІ» Андрій Лучик у своєму телеграм-каналі.

«Щось схоже, як було з «довгими» 15-тими маршрутками, взятих в лізинг за часів Богдана Шиби. Це ні добре, ні погано. Просто констатація факту», – пише Андрій Лучик. 

Депутати Луцької міської ради отримали відповідь на запит щодо експлуатаційного терміну гарантії на тролейбуси від директора КП «Луцького підприємства електротранспорту». Згідно з нею «гарантійні зобовʼязання на кузов, окремі вузли та агрегати діють до 12 років, з моменту прийняття в експлуатацію тролейбусів, без обмеження пробігу».

На лучан можуть скинути кредит за неробочі тролейбуси 

Однак строк позики становить до 22 років для кожного траншу, включаючи пільговий період до п'яти років. Відповідно до цього тролейбуси можуть бути непридатні для перевезень, але Луцьк й надалі виплачуватиме за них кредит. 

Зазначимо, що на минулій сесії було ухвалено рішення «Про здійснення місцевого запозичення у 2023 році для фінансування проєкту «Оновлення тролейбусного парку міста Луцька». Згідно із цим рішенням Луцька міська рада позичила 6,3 млн євро в Європейського інвестиційного банку для закупівлі 30 тролейбусів. 

Нагадаємо: наприкінці 2007 року Луцька міська рада на умовах лізингу взяла у фірми «Богдан-лізинг» в користування 41 автобус. Той період у місті назвали «маршрутною революцією»: мінібуси «Івеко» та «Мерседеси» в один день замінили на жовтенькі та блакитні «Богдани» місцевого виробництва. За умовами лізингового договору, місто мало за п'ять років сплатити повну вартість автобусів і тоді отримати їх у власність. Та з часом платити почали несумлінно, накопичилися борги, з'явилися додаткові угоди про довші терміни та більші суми… Усе це стало підставою для того, щоб навіть отримавши усі 20 мільйонів гривень боргу, «Богдан-лізинг» заявив про невиплачені штрафи і відмовився передавати автобуси у власність місту.

Ця ситуація стала нонсенсом для міста – маршрутки гордо іржавіли на території Луцького підприємства електротранспорту, а Луцьк не один рік виплачував борги. Повністю місто розрахувалося (включаючи штрафи) лише у 2016 році.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  

Надрукувати
мітки:
коментарів
26 квітня 2024
17:45
25 квітня 2024
22:02
24 квітня 2024