Поділитись:

Луцьк більше не купуватиме вживані тролейбуси з ЄС: що сталося

Субота, 17 лютого 2024, 11:45
Луцьк більше не купуватиме вживані тролейбуси з ЄС: що сталося

У Луцьку вже не планують купувати вживані тролейбуси з Польщі. Це пов’язано із тим, що у 2024-2025 роках місто очікує отримати 30 нових тролейбусів в рамках підтриманого Європейським інвестиційним банком проєкту.

Про це повідомили у Луцькому підприємстві електротранспорту, – пише Мая Голуб для Центру журналістських розслідувань «Сила правди».

Практика купувати вживані тролейбуси із Польщі у Луцьку з’явилася понад десять років тому – у 2012-му, коли купувати новий транспорт не було можливості. Нині у розпорядженні Луцького підприємства електротранспорту (ЛПЕ) є 25 тролейбусів, що раніше їздили в Польщі.

Остання подібна закупівля вживаних «рогатих» відбулася минулого року. У 2023 році Луцьке підприємство електротранспорту закупило чотири тролейбуси, що були у використанні в Польщі. За даними системи «Prozorro», вони обійшлися місту у 4,45 мільйона гривень.

Закуповувати тролейбуси з Польщі було відносно вигідно, адже ціна вживаного європейського громадського транспорту може бути нижчою за новий український ледь не у десять разів. Але зараз Луцьк бере курс на нові тролейбуси. У 2024-му закупівля вживаних польських тролейбусів не планується, зазначають у ЛПЕ.

Керівник комунального підприємства «Луцьке підприємство електротранспорту» Анатолій Миронюк розповідає, що вживаний польський електротранспорт був придбаний у відносно хорошому стані. На його думку, куплений у 2023 році транспорт буде їздити на вулицях Луцька до п’яти років, а то й більше. Ці тролейбуси пройшли технічний огляд, їх привели в здоровий технічний стан і сьогодні вони працюють.

Анатолій Миронюк додає, що зараз у Луцьку загалом є 73 тролейбуси (включаючи нові й старі). На маршрут виїжджає щодня щонайменше 40. Кожен транспортний засіб має певну систему технічних оглядів, в тому числі й перед кожним щоденним виїздом. Також є сервісні огляди через певний час експлуатації.

«У нас нові і старі тролейбуси їздять на кожному маршруті. Ми стартуємо з 29 нових, але кожен день 29 нових немає на лінії тому, що є регламент технічних робіт. Тролейбусів 5 завжди перебуває в технічному обслуговуванні в день, а в середньому 24 тролейбуси нових на лінії. Також всі 25 польських тролейбусів одночасно не може перебувати на лінії. Тому що ми надаємо пріоритет новим», – каже Анатолій Миронюк.

Нагадаємо: Луцький міський голова Ігор Поліщук анонсував придбання ще 30 нових низькопідлогових тролейбусів, 6 з яких з автономним ходом. Це має відбутися в рамках проєкту «Оновлення тролейбусного парку міста Луцька». Відповідно до цього проєкту, постачання транспортних засобів заплановане на 2024 та 2025 рік. По його завершенню нового електротранспорту для Луцька вже має цілком вистачати. Загальна вартість проєкту становить 7,596 мільйона євро, у тому числі сума позики – 6,33 мільйона євро, власний внесок міста – 1,27 мільйона євро. Але ці нові тролейбуси, які зараз закупляє Луцьк за 6,3 мільйона євро, ймовірно, вже будуть непридатні для перевезень, а місто все ще виплачуватиме за них кредит.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів