Надійність на віки: яке дорожнє покриття з минулого століття може служити волинянам і тепер
Дороги на Волині, які ще у 1930-их роках вкладалися трилінкою, досі можуть бути надійними і міцними.
Про це пише волинський історик Андрій Павляшик.
У багатьох містах на Волині деякі вулиці, парковки, пішохідні доріжки і дороги в 1930-их роках вкладалися трилінкою – бетонною плитою з використанням різного каміння. Її назва походить від імені її винахідника – польського інженера Владислава Трилінського.
Патент на виготовлення нових плит Трилінський подав у 1932 році. А вже з 1935 року трилінка поширилася як в українських, білоруських, польських землях, так і в країнах Західної Європи.
У 1936 році в Луцьку заснували міську бетонярню. Там теж виготовляли трилінки, якими встелені луцькі дороги 1930-х.
До речі, трилінка могла мати різний колір залежно від каменю на її виготовлення:
- червоний – в Білорусі;
- фіолетовий – в Кракові;
- чорний – в Україні.
Вага однієї плитки становила від 24 до 35 кг.
«Надійним дорожнім покриттям трилінка може служити навіть в наш час – через 90 років після її запуску в масове використання. На фото – одна з вулиць Ковеля, де лежить шашка Трилінського», – зазначає історик.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Костел святої Анни в Ковелі: де стояв перший храм 500 років тому
- Відомий волинський історик розповів про дві свої любові (фото)
- Місто до душі: весняний Луцьк у світанковій тиші (фото)
- Крім замку і будинку Голованя: які ще історичні місця варто відвідати в Луцьку
- Що треба побачити на Волині: назвали три цікаві локації, варті уваги