Поділитись:

Чим непростий бюджет Луцька на 2017 рік

Автор: Василь Бідун |
Середа, 18 січня 2017, 16:00
Чим непростий бюджет Луцька на 2017 рік

Чим непростий бюджет Луцька на 2017 рік

Цього року Верховна Рада досить швидко прийняла бюджет України на 2017 рік.

Ще задовго до цього Уряд акцентував на унікальності фінансового документу країни: мовляв, і проект його був підготовлений "не як завжди" в останні дні, і Міжнародний валютний фонд начебто дав схвальні відгуки.

Тим не менше, незважаючи на успішну піар-кампанію, бюджет країни в підсумку не став чимось новаторським чи прогресивним, якщо спуститися "на місця".

Суттєве збільшення фінансового навантаження і, як наслідок, майже втричі менший бюджет розвитку – такий бюджет отримав Луцьк на поточний рік завдяки "старанням" Верховної Ради.

Ділове видання Волині "Конкурент" проаналізувало ключові показники бюджету Луцька на 2017 рік.

Які законодавчі зміни впливатимуть на бюджет Луцька-2017

На тому, що бюджет Луцька буде непростий, а бюджет розвитку міста суттєво зменшиться, наголошував ще наприкінці грудня Луцький міський голова Микола Романюк.

"Не чекали ми такого рішення, що в нас в три рази зменшиться бюджет розвитку. Бюджет буде непростий, і його виконання теж", – зауважив він.

Якщо в минулому році на плечі Луцької міської ради додатково поклали фінансування ПТУ й перевезення пільговиків, то у 2017 році навантаження зросло ще більше: це зумовлено змінами у напрямках використання медичної та освітньої субвенцій.

"На нас передали дуже великий об'єм видатків. Раніше освітню субвенцію нам надавали на утримання загальноосвітніх закладів освіти повністю, зараз – тільки на заробітну плату педагогічних працівників. Всі інші витрати – зарплату обслуговуючому персоналу, енергоносії, утримання закладів, харчування пільгових категорій – ми повинні здійснювати самі", – розповідає директор департаменту фінансів та бюджету Луцької міської ради Лілія Єлова.

Так само і медична субвенція у 2017 році не покриватиме витрати на комунальні послуги та енергоносії в медзакладах. Разом з тим, зауважує директор департаменту, запланованої субвенції також не вистачає, тому доводиться дофінансовувати з бюджету Луцька.

Додаткові навантаження на кошторис міста, таким чином, складуть 202 млн грн.

Щодо дохідної частини бюджету Луцька на 2017 рік, то на її формування може суттєво вплинути зміна надходжень від акцизного податку. Так, у 2017 році до міської казни повинен надходити акциз з оптової реалізації паливно-мастильних матеріалів, а не з роздрібного продажу, як це було раніше.

"За рік ми очікуємо 27 млн грн доходу з цього акцизу", – зазначає Лілія Єлова.

Крім того, багато податків, які раніше були прив'язані до мінімальної зарплати, при формуванні бюджету на 2017 рік закріплено за прожитковим мінімумом (1600 грн). Це зроблено з метою уникнення різкого навантаження на бізнес через підвищення мінімальної зарплати до 3200 грн.

Доходи

Згідно з фінансовою звітністю департаменту фінансів, бюджет Луцька на 2017 рік становить 1,35 млрд грн, з яких майже 1,29 млрд грн – загальний фонд, 60 млн грн – спеціальний фонд, а також 460,3 млн грн субвенції з держбюджету.

Цікаво, що цьогорічна субвенція удвічі менша від тої, яку Луцька міська рада отримала у 2016 році. Саме через це прогнозований показник дохідної частини бюджету Луцька-2017 майже на 20 % менший від минулорічного.

Чим непростий бюджет Луцька на 2017 рік

Якщо ж не враховувати допомоги від інших бюджетів, то міська влада цьогоріч планує отримати майже на 20 % більше надходжень (податкових і неподаткових), ніж у 2016 році.

В департаменті фінансів очікують зростання податкових надходжень на 23 % у 2017 році.

Як зазначає директор департаменту фінансів Луцької міськради Лілія Єлова, на підвищення доходів вплине зростання мінімальної зарплати. Як наслідок, збільшаться доходи від податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), єдиного податку, податку на нерухомість тощо.

Найбільшим джерелом надходжень до бюджету Луцька прогнозовано залишається ПДФО – його питома вага серед всіх доходів складає майже 57 %, або 504,8 млн грн. Для порівняння: в минулому році надходження від ПДФО були меншими на 28 %.

Майже 13 % всіх надходжень до бюджету обласного центру Волині на 2017 рік складає податок на майно. Основною його складовою є плата за землю і міська рада цьогоріч має намір отримати майже 100 млн грн з неї.

Одним із системотворчих джерел надходжень до бюджету міста залишається єдиний податок. Луцька міська рада розраховує отримати 93,7 млн грн від його дії у 2017 році.

На думку Лілії Єлової, кількість платників єдиного податку в Луцьку не повинна зменшуватися, незважаючи на масові закриття так званих сплячих ФОПів через зміни в податковій системі.

"Так, багато підприємців зараз закрилися. Але це ті, хто не здійснював підприємницької діяльності. Це не є критична цифра. В нас вже декілька років зберігається тенденція, що кількість "єдинщиків" збільшується", – каже директор департаменту фінансів.

83,1 млн грн Луцька міська рада планує виручити від акцизного податку, в тому числі і згаданого вже акцизу на оптовий продаж пального.

Неподаткові надходження Луцької міської ради у 2017 році становитимуть 89 млн грн. З них 6,3 млн грн – доходи від пайової участі.

Чим непростий бюджет Луцька на 2017 рік

(натисни, щоб збільшити)

Видатки

Загалом в бюджеті Луцька на 2017 рік передбачено орієнтовно 1,36 млрд грн видатків. З них 1,2 млрд грн становлять видатки загального фонду, 146,8 млн грн – видатки спецфонду.

Пропорційно до доходів, видатки бюджету Луцька у 2017 році зменшаться на 20 %

Підвищення мінімальної зарплати, звісно, змусить міську владу витрачати значно більше. Як зазначає Лілія Єлова, фонд оплати праці в бюджеті 2017 року в середньому зріс на 50 %.

Майже 80 % усіх видатків Луцька міська рада розподілила між трьома виконавчими органами: управлінням освіти, управлінням охорони здоров'я та департаментом житлово-комунального господарства.

До слова, управління освіти Луцької міської ради й надалі змушене буде фінансувати професійно-технічні училища міста. Щоправда, невелику допомогу міська влада таки отримає з Києва. Зі слів Лілії Єлової, з державного бюджету було виділено 15 млн грн на оплату праці педагогічних працівників для здобуття учнями училищ загальної середньої освіти.

Цікаво, що майже на 90 % скоротили видатки департаменту соціальної політики. Якщо в минулому році цей виконавчий орган міг розпоряджатися майже 584-ма млн грн, в основному за рахунок державної субвенції, то цьогоріч в бюджеті міста на його діяльність передбачено всього лише 55 млн гривень.

Чим непростий бюджет Луцька на 2017 рік

(натисни, щоб збільшити)

"Падіння" бюджету розвитку

Бюджет розвитку Луцької міської ради у 2017 році знизився більше ніж на 60 %. Причиною цьому чиновники називають збільшення державним бюджетом фінансового навантаження на місцеві кошториси.

"Бюджет розвитку суттєво впав. Якщо 2016 року було 256 млн грн, то в 2017 році прогнозуємо 97 млн грн. Причина в тому, що більше 200 млн грн ми змушені були виділити на поточні видатки: заробітну плату в освіті, утримання закладів, проїзд пільговиків, ПТУ. Таким чином, забезпечивши поточні видатки, бюджет розвитку залишився невеликий", – зазначає Лілія Єлова.

Директор департаменту фінансів прогнозує, що цьогоріч бюджет розвитку зросте, проте навряд чи сягне минулорічного рівня.

"Думаю, що в цьому році він виросте. В нас є майже 80 млн грн вільних залишків. Будемо сподіватися, що буде й перевиконання", – каже Лілія Єлова.

Якщо у 2016 році більшою чи меншою мірою з бюджету розвитку було профінансовано 13 виконавчих органів Луцької міської ради, то у 2017 році таких лише 5.

Більше 80 % цьогорічного бюджету розвитку розподілили між департаментом ЖКГ та управлінням капітального будівництва.

Чим непростий бюджет Луцька на 2017 рік

(натисни, щоб збільшити)

***

Луцьк отримав свій фінансовий орієнтир на 2017 рік, який, на жаль, не надто обнадіює. Зміни до дохідної частини загалом точкові і суттєво не вплинуть на надходження до бюджету Луцька. Щодо видатків, то на міську казну почепили декілька додаткових тягарців, які ще більше навантажать її.

Очевидно, що новий бюджет Луцька впорається з цим. Проте, щоб "перекрити" проблемні ділянки, доведеться віддати значну частину коштів, які б могли спрямувати у розвиток міста.

Надрукувати
мітки:
коментарів
25 квітня 2024
22:02
24 квітня 2024