ВелоЛуцьк: як виглядати і поводитися на дорозі, аби не бути "велорагулем"

Якщо раніше найчастіше суперечки велолюбителів можна було почути з власниками авто, то нині конфлікти не рідко виникають між власниками двоколісних та пішоходами. Причина цього в тому, що Луцьк нарешті почав обростати зонами, де дозволено поруч з пішоходами рухатися велосипедистам. Точніше, зонами, де можуть бути і пішоходи, і велосипедисти. Але чи то від незвички, чи то від незнання, пішоходи не часто звертають увагу, що вони нині не одноосібні королі тротуарів.

Знаки не рідко не помічають, або неправильно інтерпретують. Як повинен виглядати велосипедист, коли пішохід зобов'язаний йому уступити дорогу та яких найтиповіших порушень допускаються власники двоколісних, "Конкуренту" розповів старший інспектор відділу моніторингу управління патрульної поліції у Волинській області, старший лейтенант Олександр Мартинюк, який і сам є велосипедистом уже понад десять років.

КРУТЯТЬСЯ, ЯК МОЖУТЬ

"Як не дивно, але велосипедист на наших дорогах – чи не найбільш незахищена категорія. Адже для пішоходів є відокремлена зона, тобто тротуари, де загалом пішоходи убезпечені. Для автомобілів є проїжджа частина. А ось велосипедист має виконувати і правила для пішоходів, і правила для водіїв. Йому часто "не раді" як на тротуарах, так і на дорогах", - визнає Олександр Мартинюк.

У знаних "велостолицях" доріжки для велосипедистів виводять в окрему смугу. Часто вона огороджена не лише розміткою, а й огородженням. У Луцьку практика відокремлення зон лише починається. Хоча, як свідчить чисельність останнього Велодня, кількість власників велосипедів зростає щороку.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: ЛУЦЬК ЗАПОЛОНИЛИ ВЕЛОСИПЕДИСТИ (ФОТО)

Для багатьох лучан їзда на велосипеді – це не спосіб дозвілля чи частина культури, а звичний щоденний спосіб пересування.

ДОРІЖКИ КОНФЛІКТУ

Ми навмисне зустрілися з представником патрульної поліції поруч велосипедної доріжки на проспекті Соборності. Тут жвавий рух, багато пішоходів, мам з візочками і, звісно, велосипедистів. Про те, що тут дозволений рух пішоходів та велосипедистів, свідчить знак 4.14 "Доріжка для пішоходів та велосипедистів". Це значить, що і перші, і другі учасники руху можуть пересуватися по цій смузі. Однак у кожного з них є своя частина, яка візуально розділена бруківкою. Якби перші і другі звертали увагу на цей нюанс та толерантно ставилися, конфліктів було би менше.

"Пішоходи повинні пересуватися по тротуарах. За відсутності тротуарів вони можуть пересуватися до велодоріжках як можна з краю, не заважаючи руху велосипедів. Тобто, вони не повинні заважати. Тож, аби не заважали один одному доріжку відокремили, промаркували", - пояснює патрульний.

Тобто, за порушення правил пішохода можна навіть оштрафувати. Але заборони рухатися по велодоріжці немає. Головне – впевнитися, що по ній не рухається велосипедист, який має першочергове право.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: У 2018 РОЦІ НА ВОЛИНІ В АВАРІЯХ ЗАГИНУЛИ 35 ЛЮДЕЙ

"Люди не зовсім звикли, що велосипедист – це повноцінний учасник дорожнього руху, права якого потрібно поважати. Але правила, відокремлення зон – це запорука безпеки і пішохода в тому числі", - наголошує старший лейтенант.

Однак патрульний акцентує й на іншому нюансі, де саме велосипедисти можуть зловити гав. Адже коли велодоріжку розділяє виїзд з двору, наприклад, чи інша дорога, то тут вже в першу чергу потрібно пропускати автомобілі.

ЯК МАЄ ВИГЛЯДАТИ ВЕЛОСИПЕДИСТ

Олександр Мартинюк розповідає про основні параметри, яких повинен дотримуватися велосипедист. Попри те, що водії роверів не отримують посвідчення водія в Україні, знати правила і рухатися відповідно до них, вони зобов'язані.

Що стосується безпосередньо транспортного засобу, то велосипед у першу чергу повинен мати справні гальма. І тут одразу виникає питання щодо "фіксерів". Це такий вид велосипедів, які працюють на одній передачі і у більшості не забезпеченні гальмами загалом.

"Такі велосипеди не обладнані по правилам. Це частина субкультури скоріш, адреналінщики. Ці велосипеди є небезпечними і потрібні гарні навички їзди, аби впоратися з ними на дорозі. У складних ситуаціях таким водіям вберегти себе буде важко", - каже поліцейський. Тож власникам фіксерів варто зважати всі за і проти, перш ніж сідати за кермо. Адже у випадку небезпеки саме велосипедист буде стороною, що постраждала найбільше, а не автомобіліст.

По-друге, велосипедистам варто зверну увагу на особливості їзди в темну пору, у сутінках. Позаду велосипеда повинен був сигнал червоного кольору, а спереду – фара. Ці аксесуари, світловідбивачі дозволяють автомобілістам помітити велосипедиста на дорозі і в першу чергу убезпечують саме його.

Такі "блимавки" дозволяють автомобілістам завчасно побачити іншого учасника руху

Передня фара убезпечить велосипедиста від в'їзду в яму і дозволить бути помітним на дорозі

Не зайвим буде використовувати спеціальні світловідбиваючі жилети, особливо, якщо це їзда за містом. І, звісно, варто вдягати шолом.

Світловідбиваючий жилет - обов'язкова річ для безпеки на дорозі у темну пору чи сутінки

Олександр Мартинюк радить також мати при собі документи, або ж власноруч зроблену інформаційну картку, де будуть зазначені дані про людину, її контакти. Це потрібно для того, щоб у випадку надзвичайної ситуації оперативно зв'язатися з рідними, дізнатися групу крові, можливі алергічні реакції, хвороби тощо.

ПРАВИЛА ДЛЯ ТОГО, ЩОБ ЇХ ВИКОНУВАТИ

Є кілька типових порушень, який припускаються велосипедисти.

Переїзд "зебри"

Не рідко можна побачити (особливо це стосується молоді та дітей), як велосипедист за кермом переїжджає зебру. Це категорично заборонено. Переходити потрібно, ведучи поруч велосипед, а йти – пішки, як це роблять пішоходи.

ЗАБОРОНЕНИЙ прийом!

Правильний перехід "зебри" з велосипедом

Ігнорування світлофорів

Часто можна помітити картину: автомобілі зупиняються на "червоний" сигнал, а велосипедист продовжує рух. Це порушення правил, оскільки на дорозі заборонні сигнали – заборонні для всіх. Аналогічно, як автомобілі, велосипедисти повинні пропускати пішоходів, коли це передбачено правилами.

Незрозумілі маневри

"Велосипедист своїми маневрами має бути зрозумілим на дорозі. Тобто не робити різких рухів. Перед поворотом пересвідчитися, що це буде безпечно. Якщо потрібно – купи дзеркало заднього виду. Так само велосипедист повинен показувати про свої наміри повороту руками", - каже поліцейський.

Які ж зрозумілі маневри?

Альтернативний метод: поворот праворуч можна показати лівою рукою, але згинати її потрібно у лікті під прямим руком. Аналогічно і з поворотом у іншу сторону.

Ці жести, що вказані у правилах дорожнього руху, зрозумілі водіям авто і допоможуть уникнути аварійної ситуації. Звісно, за кермо заборонено сідати у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння.

Поліцейський каже, що у якості превентивної роботи, патрульні відвідують школяриків та пояснюють правила. Однак і батькам варто повчати дітей. І пам'ятати, що до 14 років виїзд на дорогу дітей заборонений.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: КУДИ ПОЇХАТИ НА ВЕЛОСИПЕДІ НЕПОДАЛІК ЛУЦЬКА (МАРШРУТИ)

ІЗ ПРАВИЛ ДОРОЖНЬОГО РУХУ:

Вимоги до велосипедистів

  • Рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку.
  • Велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду — білого кольору, по боках — оранжевого, позаду — червоного.
  • Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара).
  • Велосипедисти, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху.
  • Колона велосипедистів, що рухається по проїзній частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією руху між групами 80–100 м.
  • Велосипедист може перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.
  • Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти зобов'язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.

Велосипедисту забороняється:

a)

керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості — з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;

б)

рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд облаштовано велосипедну доріжку;

в)

рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);

г)

під час руху триматися за інший транспортний засіб;

ґ)

їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей (підніжок);

д)

перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років, які перевозяться на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками);

е)

буксирувати велосипеди;

є)

буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.

Основні дорожні знаки, які повинні знати всі велолюбителі


Знак 1.34 "Виїзд велосипедистів" встановлюється перед ділянкою дороги, на якій можлива поява велосипедистів, або місце перехрещення з велосипедною доріжкою поза перехрестям.

Знак установлюється поза населеними пунктами на відстані 150–300 м, у населених пунктах — на відстані 50–100 м до початку небезпечної ділянки.


Знак 3.8 "Рух на велосипедах заборонено" забороняє рух на велосипедах.

Дія знаку не поширюється на транспортні засоби, що обслуговують громадян чи належать громадянам, які проживають або працюють у цій зоні, а також на транспортні засоби, що обслуговують підприємства, які розташовані у позначеній зоні. У таких випадках транспортні засоби повинні в'їжджати до позначеної зони і виїжджати з неї на найближчому перехресті до місця призначення.

Зона дії знака — від місця встановлення до найближчого перехрестя за ним, а в населених пунктах, де немає перехресть, — до кінця населеного пункту. Дія знака не переривається в місцях виїзду з прилеглих до дороги територій і в місцях перехрещення (прилягання) з польовими, лісовими та іншими дорогами без покриття, перед якими не встановлено знаки пріоритету.


Знак 3.21 "В'їзд заборонено" забороняє в'їзд усіх транспортних засобів.

При знаку 2.1 "Дати дорогу" водій повинен дати дорогу транспортним засобам, що під'їжджають до нерегульованого перехрестя по головній дорозі.

Знак 2.3 "Головна дорога" надає право першочергового проїзду нерегульованих перехресть.

Знак 4.12 "Доріжка для велосипедистів" дозволяє рух лише на велосипедах. Якщо немає тротуару або пішохідної доріжки, дозволяється також рух пішоходів.

Знак 4.13 "Доріжка для пішоходів" дозволяє рух лише пішоходів.

Знак 4.14 "Доріжка для пішоходів і велосипедистів" дозволяє рух лише пішоходів і велосипедистів.

Автор:Тетяна ГРІШИНА
* * *

Сподобалося? Підпишіться на нашу сторінку в Facebook та Telegram. Також завжди будьте в курсі найважливіших новин, використовуючи чат-бота у Messenger. Ми не будемо спамити. Чесно :)
Якщо ви помітили помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Надрукувати
Луцьк
Опубліковано:
14.06.2018 08:00
Переглядів2914
Коментарів4
Поділитись
Залишити коментар
Коментувати
16:50
15.06.2018
Олесь
Все це правильно і дуже радує те, що ПП розуміють, що ситуація з велосипедистами у Луцьку м'яко кажучи НЕПРОСТА   , але я б задав питання шановному пану старшому лейтенанту Олександру Мартинюку, скільки порушників-велосипедистів він особисто покарав ШТРАФОМ ? Саме наклав штраф, бо якщо буде відповідь, що йому не попадалися велосипедисти, яки б ГРУБО порушували ПДР, то це буде просто відверта БРЕХНЯ з його боку.
08:29
15.06.2018
Давайте наступну статтю про огляд вело-інфраструктури в Луцьку!
11:13
14.06.2018
Свідомий
Cупер! Конкурент, дякую за інфо)
10:42
14.06.2018
отак
спасибі за інформативність.
останні новини
19-10-2018 18-10-2018
Вибір редактора

Рейтинг