"Євробляхи" в Україні: скільки їх та в чому небезпека (інфографіка)
З початком чергової сесії у Верховній Раді, активізувалися власники іномарок на еврономерах, сподіваючись, що нардепи нарешті законодавчо вирішать проблему розмитнення уживаних автомобілів-нелегалів. Адже багато депутатів вже третій рік обіцяють прийняти закони, пов'язаний з легалізацією "евроблях".
В Європі цілком пристойну стару іномарку можна купити за 3-7 тис. доларів, але мито за неї складе чи не половину вартості самого авто. Тому машину реєструють на юридичну особу, частіше за все, в Литві або Польщі, а українця вписують в техпаспорт, щоб він їздив на іномарці протягом року в Україні. Така послуга коштує близько 900 євро. Через рік водій перетинає кордон, знову реєструється і повертається в Україну.
Схема досить вигідна і діє вже кілька років. Скільки нелегальних іномарок потрапили в Україну в 2017-2018 роках, й чим вони небезпечні, розбиралися аналітики "Слова і Діла".
У 2017 році в Україну було завезено понад 958 тис. так званих "евроблях": 748,9 тис. потрапили в країну в режимі "тимчасового ввезення" і майже 210 тис. були ввезені в режимі "транзиту". Станом на 31 січня 2018 року на території України знаходиться понад 425 тис. авто з іноземною реєстрацією, з них 246 тис. – незаконно.
Власники авто з еврономерами вимагають, щоб в Україні зменшили, а краще взагалі скасували розмитнення вже придбаних європейських машин. У свою чергу власники іномарок, що придбали їх в офіційних салонах, або сповна заплатили мито на кордоні, вважають таку вимогу несправедливою.
Проти зменшення податків жорстко виступають українські "бізнесмени" – власники литовських та інших фірм, які налагодили ввезення авто на "бляхах" через нерезидентів і беруть за свої послуги 900-1400 євро, вважає гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
"Проти також їх провладні дахувальників-правоохоронці, митники і лобі у ВР. Адже якщо зробити адекватне розмитнення приблизно в 1400 євро, то громадяни виберуть чесне розмитнення, а не віддадуть 1400 євро цим "бізнесменам", – впевнений Назаренко.
Однак справа не тільки в чиємусь бізнесі, але й в неможливості залучити до відповідальності водіїв "евроблях".
"Власники таких авто в разі ДТП можуть тим чи іншим способом уникнути відповідальності. Адже рух більшості таких авто не відстежується правоохоронними органами і не контролюється митниками. Знайти за кордоном особу, яка надала дозвіл на використання іномарки, практично неможливо", – вважає політичний експерт Олександр Радчук.
До того ж часто європейці позбавляються від старих іномарок, тому що вони не відповідають екологічним стандартам ЄС. А в Україні особливо не перевіряють, наскільки сильно забруднює авто навколишнє середовище.
Детальніше – в інфографіці.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ДТП ЗА УЧАСТЮ "ЄВРОБЛЯХИ": ЩО ВІДШКОДУЄ СТРАХОВА
Луцький виш перевіряли через аномальну кількість студентів-призовників
Життя після «МастерШефа»: чим зараз займається волинський кухар Віталій Наливайко та чи знайшов дівчину
Підвищення зарплат педагогам неможливе, – головний освітянин Луцька
У Луцьку хотіли вирощувати банани, але депутати – проти
Нововолинський ремонтно-механічний завод продали: хто новий власник?