Поділитись:

Психолог порадила, як правильно спілкуватися з діловими людьми

Четвер, 21 червня 2018, 15:50
Психолог порадила, як правильно спілкуватися з діловими людьми

Ділове спілкування – це складний багатоплановий процес встановлення і розвитку контактів між людьми, що виникає з потреби їхньої спільної діяльності і містить в собі сприймання й розуміння іншої людини; обмін інформацією і досвідом; вироблення єдиної стратегії взаємодії та досягення певної мети і вирішення конкретних питань.

Психолог, консультант-експерт з психологічного забезпечення, поліграфолог Ольга Саган дає рекомендації, як правильно спілкуватися діловим людям.

При організації зустрічей потрібно враховувати деякі психофізіологічні аспекти:

  • в холодні й сухі дні людина краще працює, тоді як занадто гаряча або волога погода помітно " притуплюють" інтелект;
  • зустрічі на "природі", внаслідок дії свіжого повітря, результативні для проведення цілеспрямованих бесід;
  • там, де небагато людей і тиха музика, легше придати бесіді довірливий характер;
  • в 19:00 нервово-психічний стан людей стає досить нестійким, що може проявлятись у надмірній роздратованості та вибуховості. Недоцільно призначати зустрічі та наради на цей час;
  • зміст фраз більше, ніж із 13 (за іншими джерелами із 7) слів, свідомість не сприймає, тому немає сенсу їх вживати;
  • не поспішайте, коли говорите. Мова сприймається при швидкості не більше 2-3 слів у секунду;
  • фраза, що вимовляється без паузи протягом 5-6 секунд, не усвідомлюється;
  • людина висловлює 80 % із того, що хоче повідомити, слухачі сприймають 70% від почутого, розуміють – 60%, запам'ятовують - від 10 до 25%;
  • пам'ять, краще за все, працює між 8-12 годинами ранку і після 21.00, гірше за все – після обіду;
  • найкраще запам'ятовується остання часть інформації, дещо гірше – перша, середня – частіше за все забувається;
  • перервані з будь-яких причин дії запамятовуються в два рази краще, ніж закінчені;
  • пам'ять людини здатна зберегти 90% з того, що людина робить, 50% - з того, що бачить, 10% - з того, що чує;
  • занадто великий об'єм інформації є перепоною для її переробки;
  • щоб партнер зміг сприйняти необхідну для Вас інформацію, потрібно постійно повторювати головні думки та положення (рефрен);
  • інформації, що отримують першою, довіряють значно більше, ніж тій, що почують пізніше;
  • будь-яке емоційне збудження (але не співчуття!) зазвичай ускладнюють розуміння інших;
  • при імпульсивному, емоційному реагуванні сприймається третина інформації, оскільки стрес блокує аналітичну роботу мозку;
  • щоб нейтралізувати раптовий гнів партнера, його доцільно розсмішити;
  • людина, в середньому, слухає інших уважно 10-15 секунд, , а потім починає думати, що йому додати до предмету розмови;
  • люди, як правило, бувають розумнішими і розважливішими о 8 годині ранку;
  • інтелект краще за все працює в положенні людини сидячи, гірше – стоячи, погано – лежачи;
  • людина, що стоїть, має деяку психологічну перевагу над тим, що сидить;
  • літні люди краще міркують вранці; молоді – ввечері;
  • жінки розглядають розмову як спосіб встановлення контакту, висловлювання почуттів, а головне – як спосіб розвязання різних проблем;
  • чоловіків турбує особистий статус, оцінка оточуючих, тому він дивиться на спілкування, як на можливість обміну інформацією, а не переживаннями; він прагне ствердити свою власну позицію;
  • чоловіки люблять більше говорити про свої власні успіхі; жінки – навпаки, про досягнення інших;
  • жінки орієнтуються на внутрішній зміст бесід (думки, наміри, почуття, стосунки); тому в будь-яких звичайних репліках можуть почути образу, натяки.
Надрукувати
мітки:
коментарів
25 квітня 2024
03 квітня 2024
12 березня 2024
29 січня 2024
02 січня 2024
09 вересня 2023
04 вересня 2023
03 липня 2023
12 квітня 2023