Поділитись:

Україна може залишитися без "електричок", – експерти

П'ятниця, 10 лютого 2017, 11:06
Україна може залишитися без «електричок»,  – експерти

Знос електропотягів "Укрзалізниці" досяг 86 %. Якщо держава не закупить нових і не реформує залізничні перевезення, то через рік-два підприємство зупиниться.

Таку думки висловили експерти, – пише "Сегодня".

"Темпи старіння парку електро- і дизельних потягів значно випереджають темпи його оновлення. Починаючи з 2009 року не куплено жодного електропоїзди для приміського сполучення", – розповідає начальник департаменту приміських пасажирських перевезень "Укрзалізниці" Володимир Скобленко.

З його слів, середній вік електропоїздів досяг 33,5 року, а кількість пільговиків, яких перевозять електрички – 80 %. За законодавством закуповуватися нові потяги повинні за рахунок залізниць та місцевих бюджетів. За 26 років з міст жодного разу не надійшли гроші на ремонт або оновлення парку електропотягів. З 2000 по 2016 рік кількість дизель потягів скоротилася на 44 одиниці і 52 вагона. Через це склад електричок в Україні скоротився з 10 до восьми-шести, а іноді чотирьох вагонів.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: ВОЛИНЬ У 2016 ЗАБОРГУВАЛА "УКРЗАЛІЗНИЦІ" МАЙЖЕ 7 МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ

В "Укрзалізниці" зазначають, що електропотяги 2017 року продовжать курсувати за своїми напрямках. "Скасування маршрутів 2017-го не планується, але бувають випадки скасування приміських потягів на кілька днів через ремонті роботи", – говорять в компанії.

Після вичерпання терміну роботи потяг відправляють на капітальний ремонт. 2017 року залізничники планують провести капремонт 10 складів електропотягів.

"Знос складів під 90 % – це дуже багато. Ми маємо фактично рік-два, щоб щось змінити, в іншому випадку виникне питання про можливість "Укрзалізниці" виконувати свої базові функції з перевезення пасажирів і вантажів", – говорить директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

Зі слів колишнього заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, нові потяги повинні закуповуватися за рахунок держбюджету, оскільки в компанії немає на це грошей через тарифи нижче собівартості. "В Україні іншої альтернативи немає, крім того, щоб почати купувати електропотяги за рахунок бюджету. Ступінь зносу дуже велика, оновлювати потрібно з цього року, чекати часу немає. У бюджеті цього року на це грошей не закладено, але його можна змінити", – вважає він.

Поки, щоб продовжити термін експлуатації електричок, підприємство, як і раніше, змінюватиме періодичність курсування, обмежуватиме маршрути, а також зменшуватиме кількість вагонів у потягах.

Надрукувати
мітки:
коментарів
25 квітня 2024
19:16
23 квітня 2024
16 квітня 2024
27 березня 2024
21 березня 2024
08 березня 2024
14 лютого 2024
09 лютого 2024
03 лютого 2024
30 січня 2024