Поділитись:

У МОН назвали п'ять тенденцій оновлення програм 5-9 класів

Вівторок, 21 лютого 2017, 19:03

У Міністерстві науки та освіти виокремили п'ять основних тенденцій оновлення навчальної програми базової школи.

Про це повідомляється на сайті МОН.

Тенденція №1: Якість важливіше кількості

Майже усі програми мають коментарі-нарікання з боку вчителів, що кількість завдань, які передбачені програмами, просто неможливо реалізувати за час, відведений на вивчення предмета.

Наприклад, навчальна програма з предмета "Мистецтво" у 7 класі передбачає, що діти в результаті мають вміти "виконувати сучасні вокальні твори, зокрема мовою оригіналу, створювати елементарний музичний супровід до них", "створювати власні музичні композиції з використанням комп'ютерних технологій" тощо.

Учасники обговорення зазначають, що такі вміння та знання можна отримати лише в музичній школі або у закладах, де на вивчення музичної складової виділяється більше часу, ніж 1 година на тиждень.

В обговоренні "Природознавства" дописувачі пропонують виокремити час для ґрунтовного виконання проектів, скоротивши їх кількість. Зокрема, пропонується прибрати "інформаційні проекти" – орієнтовані на опис історії відкриттів – та більше часу приділити виконанню практичних проектів.

Тенденція №2: Сучасні теми для сучасних дітей

Дописувачі вказують, що програми не враховують сучасну дійсність, в якій живуть діти, та потреби, які ставить перед ними сучасний світ.

Коментатори програми з "Англійської мови" для загальноосвітніх шкіл вказують, що серед тем "ситуативного спілкування" для учнів 5-9 класів зовсім не передбачено тем на вивчення "комп'ютера" та слів, які пов'язані з його використанням. Це при тому, що зараз використання різноманітних ґаджетів пронизує практично всі сфери людського життя.

Програма з інформатики також зазнала значної критики – дописувачі нарікають, що в ній закладено вивчення речей, які сучасні діти вміють робити починаючи з дошкільного віку

Тенденція №3: Міжпредметні зв'язки

Більшість предметів, особливо споріднені, безпосередньо впливають на вивчення один одного. Згідно з чинною програмою, з фізики діти повинні в 7 класі вивчити тему "Пружність", зокрема освоїти Закон Гука. Щоб зробити це повноцінно, вони вже мають освоїти вектори. При цьому тема вектори вивчається з математики лише у 8 класі. Тобто через рік.

Дописувачі, що висловлюють пропозиції до "Української літератури", пропонують підсилити знання школярів з історії, інтегрувавши в програму тексти, в яких художньо зображують різні історичні події.

Тенденція №4: Менше теорії – більше практики

Вивчення предметів, в першу чергу, має бути орієнтоване на реальні навички – у цьому погоджуються коментатори до абсолютної більшості програм.

Дописувачі, що обговорюють програми з "Хімії", пропонують "зменшити вивчення історичної складової законів", щоб виділити більше часу на прикладне вивчення предмета.

Пропонується також зробити викладання більш жвавим, використовуючи твори відомих письменників-популяризаторів науки: "Як Вам ідея подати органічну хімію як Айзек Азимов у своїх книгах "Мир углерода" і "Мир азота". Чи можна це розглядати як варіант? Все-таки – це лише знайомство із органікою. І в 9 класі цей розділ має більше формувати світогляд і ціннісні орієнтації", – пропонують на сторінці обговорення.

"Українську мову" також радять зробити більш прикладною – замінити частину творів і переказів текстів публіцистичного, наукового й художнього стилів, які передбачені програмою, на вироблення текстотворчих навичок у розмовно-побутовому стилі.

Тенденція №5: Врахування вікових особливостей дітей

Дописувачі вказують, що вимоги до деяких програм не відповідають ні можливостям, ні зацікавленням дітей, для яких написані.

Яскравий приклад – програма із зарубіжної літератури для 8 класу. Дописувачі зазначають, що у 8 класі діти не можуть глибоко і з розумінням оволодіти темою "Антична література". По-перше, вона складна, по-друге, у більшості дітей вона не викликає зацікавленості.

Подібні пропозиції містить і програма з "Природознавства". Наприклад, пропонують вилучити з програми вимогу "учень описує туманності різних типів та галактики різних типів", "розрізняє типи туманностей і галактик". Натомість радять залишити вивчення лише загального поняття про ці явища. На думку коментаторів, для 10-річних дітей ці теми заважкі.

Координатор проекту оновлення програм базової школи Сергій Горбачов відзначає, що найбільш активно триває обговорення програм з "Історії" та "Зарубіжної літератури".

"На жаль, з основних природничих предметів – фізики та хімії – пропозицій не так багато. Англійську мову також обговорюють не так жваво, а інші іноземні мови отримують ще менше уваги громадськості. Сподіваємося, що цього тижня більше дописувачів захочуть приєднатися до нас та долучитися до оновлення програм", – розказав Сергій Горбачов.

Нагадаємо: 13 лютого стартувало онлайн обговорення навчальних програм базової школи (5-9 класів).

Перша сесія онлайн-обговорення програм триватиме 11 днів – до 24 лютого. Ще 11 днів – з 25 лютого до 7 березня робочі групи за участі модераторів розглядатимуть пропозиції і формуватимуть варіант документа на обговорення. 15 березня починається 2 сесія онлайн обговорення, що триватиме 8 днів – до 22 березня.

Надрукувати
мітки:
коментарів
17 вересня 2019
15 вересня 2019
13 вересня 2019
09 вересня 2019
03 вересня 2019
30 серпня 2019
28 серпня 2019
27 серпня 2019
22 серпня 2019
14 серпня 2019
13 серпня 2019
08 серпня 2019
30 липня 2019
20 липня 2019