Поділитись:

Перевіряти "Ощадбанк" через комісію немає підстав, – Антимонопольний комітет

Понеділок, 30 жовтня 2017, 11:25

Волинське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України розглянуло запит депутата Волинської обласної ради Михайла Імберовського щодо перевірки правомірності стягнення комісії з населення за надані послуги з приймання готівкових платежів за житлово-комунальні послуги у AT "Ощадбанк".

Про це повідомляє прес-служба Волинської обласної ради.

Відповідно до законодавства, банк самостійно встановлює процентні ставки та комісійну винагороду за надані послуги. Водночас банку заборонено встановлювати процентні ставки та комісійні винагороди нижчі від собівартості банківських послуг у цьому ж банку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

В "Ощадбанку" собівартість послуги з приймання готівкових платежів фізичних осіб на користь суб'єктів господарювання - надавачів житлово-комунальних та телекомунікаційних послуг станом на 1 січня 2017 року становить 5,06 грн. Розмір отриманої банком комісії в середньому на один платіж становить 2,10 грн. Таким чином, не покриті надавачами послуг витрати банку становлять 2,96 грн. за один платіж. Комітетом тарифної та продуктової політики банку затверджено тарифи за послуги установ AT "Ощадбанк", відповідно до яких встановлено тариф при сплаті платежу за житлово-комунальні послуги через каси в розмірі 3,00 грн.

Окремо затверджено "Програму лояльності для клієнтів пенсіонерів, які отримують пенсію через установи AT "Ощадбанк", при сплаті платежів за житлово-комунальні послуги", відповідно до якої не тарифікується сплата через каси установ банку платежу за надані житлово-комунальні та телекомунікаційні послуги шляхом розрахунку із застосуванням платіжних карток, емітованих AT "Ощадбанк".

Водночас існує можливість здійснити оплату без комісії в інформаційно-платіжних терміналах, як за допомогою будь-якої платіжної картки Ощадбанку, так і готівкою.

У територіального відділення АМКУ відсутні повноваження щодо перевірки установ AT "Ощадбанк" та в цілому питання врегулювання ситуації з організацією платежів за житлово-комунальні послуги не належить до виняткової компетенції антимонопольників.

Вирішення питання виходить за межі виняткової компетенції Антимонопольного комітету України, тому з цим звенулися до Кабінету Міністрів.

У результаті зазначили, що клієнт має право самостійно обирати той банк або небанківську фінансову установу, тарифи на послуги якого його влаштовують. Водночас розмір та порядок оплати (відшкодування) комісійної винагороди за приймання усіх комунальних платежів від споживачів - фізичних осіб за комунальні послуги визначається на договірній основі між банками та іншими установами - надавачами (виробниками, виконавцями) послуг населенню. Тобто надавачі послуг мають право самостійно обирати банківські установи та/або УДПЗ "Укрпошта", з якими укладають договори за принципом економічної доцільності (мінімізації витрат).

Варто зазначити, що до органів Антимонопольного комітету України продовжують надходити скарги від фізичних осіб щодо стягнення банками комісійної винагороди при оплаті житлово-комунальних послуг, що може свідчити про невирішення порушеного питання по суті.

Надрукувати
мітки:
коментарів
18 квітня 2019
05 квітня 2019
03 квітня 2019
13 березня 2019
12 березня 2019
09 березня 2019
06 березня 2019
07 лютого 2019
23 січня 2019
11 січня 2019
23 грудня 2018
05 грудня 2018
04 грудня 2018