Поділитись:

"Ми починали бізнес із підвалу в гаражі", – гендиректор "Модерн-Експо"

П'ятниця, 01 квітня 2016, 14:10

"Модерн-Експо" – холдингова структура, яка об'єднує в собі компанії як в Україні, так і за кордоном. Історія підприємства розпочинається зі встановлення скляної вітрини в ювелірному магазині. Сьогодні в його штаті працює 2 500 людей, 1 700 з яких – у Луцьку.

Про розвиток виробництва, 20-річний досвід продажу обладнання в 58 країн світу та філософію управління компанії діловому виданню Волині "Конкурент" розповів генеральний директор групи компаній "Модерн-Експо" Петро Пилипюк.

Генеральний директор групи компаній Генеральний директор групи компаній "Модерн-Експо" Петро Пилипюк

***

У вас є проекти в різних країнах світу. Які особливості ведення бізнесу за кордоном?

– За кордоном діє закон, тому всі, хто має намір туди іти, мають чітко це усвідомлювати. Зрештою, і в Україні потрібно працювати лише в правовому полі, але у зв'язку з недосконалістю державної системи та корупцією, в нас можуть бути відхилення. За кордоном таких бути не може.

В Європі нас не чекають, там інші стандарти, сертифікація, тому ми перебудовуємо лінійки продуктів.

Наприклад, ми сертифікували свою продукцію для ринку Німеччини. Там діє сертифікат GS (німецький стандарт) – один з найвимогливіших у світі. Ми запросили сертифікаційний орган TUV, експерти якого приїхали, дослідили, як ми виготовляємо цю продукцію, яка є документація. І без особливої підготовки отримали сертифікат GS на всі наші продукти, які сьогодні продаємо в Європі. Тобто, не такий страшний чорт як його малюють. Але треба брати і робити.

Чи впливають валютні коливання на холдинг?

– Так, звичайно. Все залежить, де ви працюєте. Якщо в зоні СНД, то треба враховувати валютні коливання. Але в роботі підприємства неможливо зробити прогноз на десять років. Завжди є ризики. Звичайно, єврозона стабільніша. Зона Middle East (Середній Схід) і North Africa (Північна Африка) стабільніші, бо там долари. Тому, я радив би підприємцям і бізнесменам, які ще вагаються, щоб вони йшли на ринки де є стабільна валюта така як євро, долари, фунти. Можливо, швейцарські франки.

Як російські санкції вплинули на бізнес?

– Не можна поєднувати бізнес і політику. Ми з Росією не працюємо, шукаємо інші ринки збуту. Намагаємося інвестувати в інші компанії.

Чи експерементуєте з екодизайном?

– Ми використовуємо екологічно чистий матеріал, бо працюємо на ринках, що його вимагають, і цінуємо наш персонал. Зараз в тренді дерево, і ми його все частіше використовуємо. Закупляємо спеціальні технології, які дозволять нам робити високоякісні речі з елементами натурального дерева, з лаками на водній основі.

Є ще напрацювання в сфері високотехнологічних речей. Всім відомо, що холодильне обладнання, може шкодити екології. Фріони знищують озоновий шар, і ми зараз розробляємо продукти, що будуть працювати на пропані, який є екологічно безпечний. Це наш вклад, в те, що з'явиться багато промислового комерційного холоду, який не буде шкодити навколишньому середовищу. І це теж в тренді.

Звідки з'явилося рішення для магазинів АЗС?

– Рітейл дуже широкий. І ми охоплюємо різні його види, і не тільки в Україні. Ми розвиваємося з нашими клієнтами. Є відомі торгові бренди, мережі "Колібріс", "Наш край", "Пакко", "Тигрес". Вони розвиваються – і ми з ними. "WOG" – наш клієнт, який розвивається, і ми для них розробили лінійку продуктів. Працюємо з компанією "ОККО". Вони всі нас навчають.

Чи плануєте виробляти обладнання для електронної комерції, окрім поштомата?

– Електронна комерція – це теж вид рітейлу. Звісно, ми зараз багато працюємо над створенням рішень в сфері логістики, основною задачею якої є вчасна доставка товару. І ми зараз працюємо над автоматизованими рішеннями.

Уявіть собі, що у вас є склад, на якому є товари, і ці товари замовляють в онлайн-режимі. Для того, щоб їх забрати, запаковувати і відправити, потрібно багато людей. Ми працюємо над тим, щоб створити автоматизоване рішення. "Розумний" робот візьме товар з однієї комірки та покладе в кошик, потім цей товар поїде по конвеєру, приїде вже запакований, і його помістять в машину, де написано, куди потрібно його завести. Тобто фактично без людей. Це дуже дорогі рішення, які вже працюють в інших країнах. Місцями вони недоступні для нашого ринку. Ми близькі до того, щоб пропонувати такі рішення нашим споживачам, причому вони будуть розроблені людьми, які ходять з вами поряд, яких ви могли тут зустріти.

– Якими якостями мають володіти ці люди?

Цікаве питання. В першу чергу це людина, яка хоче досягнути успіху у житті, має бажання працювати, розвиватися, вдосконалювати свої вміння, активно рухатися до все нових вершин. Звичайно, ми цінуємо професіоналів, талановитих, проактивних, впевнених, амбітних людей. Наші працівники розвиваються разом із компанією: постійно проводяться цікаві навчання, тренінги, семінари, де люди мають змогу поглиблювати свої знання у тій чи іншій області. Гасло компанії "GO MODERN" і, якщо Ви прагнете бути сучасним та успішним, Вам до нас!

Інтерактивний магазин майбутнього, яким він має бути?

– Дуже гарне запитання. Зараз наші працівники активно працюють в цьому напрямку. Тому що ми вже більше року розробляємо концепцію "Магазину майбутнього". Звісно, магазин не втратить своєї функціональності, покупці будуть приходити за товарами. Але я впевнений, що в цих покупках значну роль буде відігравати можливість користування такими ґаджетами як мобільні телефони, мобільні пристрої. Впевнений, що магазини стануть розумними і будуть більш сучасними.

Які новинки в сучасному рітейлі вважаєте цікавими та перспективними?

– Є дуже багато новинок. Я спілкувався з одним із наших партнерів про використання в рітейлі такого інструменту як спеціальні окуляри, які компанія "Microsoft" виводить на ринок. Вони дозволяють дивитися на продукт і шукати в інтернеті його властивості. І ми працюємо над такими рішеннями.

Як "Модерн-Експо" шукає клієнтів для рітейлу за кордоном?

– Від початку створення компанії ми не позиціонували себе як виробники, бо виробляли продукцію в підвалі і мали стартовий капітал 600 доларів. Більше позиціонували себе як продавці, що можуть запропонувати хороший сервіс, гарні умови для нашого клієнта. Про те, що рівень наших послуг і продуктів є набагато кращим, ніж в наших конкурентів, свідчить той факт, що з багатьма клієнтами в Україні ми працюємо десятиріччями.

Сьогодні час покупця, а не виробника. Особливо це відчувається в період кризи, адже пропозиція значно перевищує попит. Пройшли часи 90-их років, коли був дефіцит і товар неможливо було дістати. Для того, щоб знайти своїх покупців, ми запрошуємо фахівців, які працюють в сфері розвитку та аналізу ринків, в сфері розвитку проектів з пошуку клієнтів. Ми це робимо професійно.

Ми розуміємо, що виходити на висококонкурентні ринки, такі як Західна Європа, ну дуже складно, особливо в період кризи. Але це вкрай необхідно з огляду на те, що російські ринки або зупиняються, або просто закриваються. І про них треба забути.

Ми інвестуємо в наші компанії за кордоном: в Лондоні, Парижі, Дубаї. Вони всі відкрилися в минулому році, хоча це затратно. Але це єдиний шлях сьогодні, щоб вийти на іноземні ринки.

Звісно, потрібно робити товари, які набагато кращі, ніж виробляють локальні виробники. І це вже великий challenge (виклик) – робити сьогодні в Україні продукти, які кращі німецьких, і не лише по ціні. Німці не ласі на якісь дешеві речі. Вони говорять: "чому я повинен з тобою працювати?" Єдиний варіант – ти даєш кращий товар за кращою ціною. В нас є багато проектів за кордоном, які успішні. Це говорить, що нам вдалося справитися з поставленими завданнями.

Надрукувати
мітки:
коментарів