В Україні заборонять перевозити людей на перероблених бусах
Мінінфраструктури підготувало зміни щодо правил перевезень, які вступлять в силу в 2019-21 роках.
Про це повідомив Міністр Володимир Омелян. Йдеться про тахографи, пояси безпеки для пасажирів та інші вимоги, передбачені нормами Єврокомісії з транспорту. Експерти згодні, що ці заходи повинні поліпшити безпеку перевезень, але побоюються, що їх впровадження зіткнеться із саботажем перевізників і слабким контролем з боку влади, – пише "Сегодня".
Що пропонують
Як роз'яснив Омелян, проект постанови передбачає три головні нововведення.
Перше – з січня 2019 року на всіх транспортних засобах (ТЗ) з числом місць більш ніж 9 (враховуючи водія), тобто це мікроавтобуси, буси і автобуси-лайнери, повинні бути встановлені тахографи. Ці прилади реєструють швидкість ТЗ, скільки часу водій провів за кермом (нормативами допускається не більше 9 годин), скільки кілометрів він проїхав (не більше 500 км на добу). Виняток – транспортні засоби на приміських маршрутах дальністю до 50 км.
Друге – з січня 2020 р заборонять експлуатацію автобусів, переобладнаних з вантажних, крім категорії М2 (місць більше ніж 8, вага до 5 т, типу "буса"-маршрутки).
Третє – з січня 2021 р заборонять експлуатацію автобусів, не обладнаних ременями безпеки.
Думка експертів
Фахівці з транспорту підтримують ініціативу Міністерства, адже вона підвищить безпеку на дорогах, але кажуть, що без ухалення держпрограми будуть труднощі із впровадженням. Програма повинна передбачати залучення автовиробників та імпортерів, зокрема продаж в лізинг нових автобусів, що дозволить швидко відновити автопарк.
"У 2013 р влада збиралася ввести обов'язкові ремені безпеки, але так і не ввели через саботаж власників" бусів ", які не бажають нести додаткові витрати, – нагадав автоексперт Влад Шляховий. – Два роки достатньо, щоб профільний НДІ розробив типовий проект, а власники автобусів закупили ремені і переобладнали салони. Це не буде космічна сума – триточковий ремінь коштує до 500 грн, плюс стільки ж робота. Ціна оформлення сертифіката в профільному НДІ – від 800 грн для нового до 7 000 для б/в автобуса. Але багато б/в бусів не пройдуть сертифікацію, оскільки в них вже ненадійний сам корпус, а значить і ремінь або сидіння можуть при аварії відірватися".
Автоексперт Володимир Караваєв говорить, що якщо законодавчо заборонять експлуатувати автобуси без тахометрів і ременів, то перевізники швидко знайдуть гроші на переобладнання.
"Два роки достатньо, і це підвищить безпеку пасажирів, – упевнений Караваєв. – Але паралельно також треба заборонити ввезення в країну нових автобусів, які не обладнані ременями".
Але, із його слів, багато для безпеки залежить від державного контролю і поведінки самих пасажирів.
"Згідно із законом зупиняти автобуси, що не порушують ПДР, може транспортна інспекція, а штрафувати пасажирів (штраф 51 грн, в цьому випадку відповідає пасажир, а не водій), що не пристебнутий ремінь, – патрульна поліція. Тому потрібні спільні наряди на дорогах. Але найкращий контроль – якщо кожен пасажир буде добровільно піклуватися про свою безпеку, пристібаючи ремінь ".
Перевірки: 9 тисяч порушень
Кожен третій автобус і маршрутка не мають права виходити на маршрут – це показали підсумки липневої перевірки фахівцями "Укртрансбезопасності" автотранспорту, який щодня перевозить сотні тисяч пасажирів.
Як пояснюють у відомстві, причиною посилення регулярного контролю стали кілька кілька резонансних ДТП з автобусами, які спричинили людські жертви. Перевірено понад 27 тис. Одиниць транспорту, порушення виявлені більш ніж в 9 тис. машин.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ВОЛИНСЬКІ ПАТРУЛЬНІ ПЕРЕВІРЯЮТЬ МАРШРУТКИ І ВДЕНЬ, І ВНОЧІ
У відомстві зазначили, що частину порушень усунути нескладно, наприклад, просто укомплектувати транспортні засоби аптечками і справними вогнегасниками, але більшість проблем пов'язані з поганим технічним станом автобусів. Найпоширеніші порушення – тріщини на лобовому склі, несправні фари, габаритні ліхтарі, мовчазні звукові сигнали. Частина машин не пройшла техогляд (пасажирський транспорт проходить його раз на півроку). Масовим є перевищення водіями норми часу знаходження за кермом (покладено не більше 9 годин чистої їзди). Штрафи за порушення не вражають – від 340 до 680 грн, як і для водіїв особистого автотранспорту, але за системні порушення автоперевізників можуть позбавити ліцензії.
Луцький виш перевіряли через аномальну кількість студентів-призовників
Життя після «МастерШефа»: чим зараз займається волинський кухар Віталій Наливайко та чи знайшов дівчину
Підвищення зарплат педагогам неможливе, – головний освітянин Луцька
Скільки коштує помити вікна у Луцьку перед Пасхою
У Луцьку хотіли вирощувати банани, але депутати – проти