Поділитись:

Як провести корпоратив так, щоб всім була користь

Неділя, 15 травня 2016, 20:30
Як провести корпоратив так, щоб всім була користь

Корпоративні свята стали частиною життя українських компаній. В останні кілька років на них навіть утворилася своєрідна мода.

Що отримує або має отримувати сучасна компанія від такого чималого вкладення коштів? Які завдання вирішує (і чи вирішує) корпоративний захід, з'ясовувало видання Prostobankir.com.ua.

***

Щорічно підприємства виділяють чималі кошти на проведення своїх днів народженнь, новорічних святкувань, літніх виїздів на природу. Причому з кожним роком їхня вартість зростає, значно випереджаючи темпи інфляції.

Цілі та наслідки

Корпоративний захід – це не тільки і не стільки розвага співробітників і приємне проведення часу. Це, перш за все, прекрасний інструмент для вирішення завдань, що розвивають стратегію управління персоналом і внутрішні комунікації. Інструмент формування і розвитку корпоративної культури. Причому, один з найпотужніших інструментів.

Плануючи корпоративний захід, необхідно, як мінімум, уявляти, які завдання стоять перед компанією в даний момент або які існують проблеми в управлінні персоналом.

Ось кілька найбільш типових:

  • роз'єднаність колективу, нездатність працювати в команді;
  • неостатня кількість інформації про становище компанії на ринку, перспективи та плани на майбутнє;
  • співробітники погано знайомі один з одним;
  • незрозуміла роль вищого керівництво компанії ("Ці там нагорі тільки кишені набивають за наш рахунок");
  • невисокі іміджеві показники керівництва;
  • посилення негативного впливу неформальних лідерів;
  • поширення чуток і пліток, що мають негативні наслідки;
  • низький рівень лояльності співробітників і, як наслідок, висока плинність кадрів;
  • недолік уваги до окремих категорій працівників (молоді фахівці);
  • працівники філій протиставляють себе головному офісу ("ми - вони");
  • недостатня мотивація співробітників;
  • низький рівень корпоративної культури.

Корпоративний захід існує не "сам по собі" (тобто не є самодостатнім), а повинний бути пов'язаний з використанням різних інструментів. Не можна сподіватися на те, що один, навіть найуспішніший захід, дозволить повністю вирішити ті чи інші завдання. Наблизитися до вирішення - так, безумовно.

Існують ще:

  • програми мотивації співробітників;
  • організація міжособистісного спілкування;
  • впровадження і розвиток корпоративних традицій і ритуалів;
  • корпоративні ЗМІ та інші комунікаційні канали;
  • наради і конференції різних рівнів;
  • корпоративні музеї та експозиції;
  • дошки пошани і інші способи відзначити співробітників;
  • візити керівництва на місця, особисте спілкування з співробітниками;
  • колективне обговорення важливих питань (в основному в соціальній сфері);
  • програми підтримки новоприбулих співробітників;
  • програми професійного навчання та підвищення кваліфікації.

Тільки узгоджене використання всіх доступних інструментів дозволить домогтися відчутного результату.

Якщо існує необхідність познайомити співробітників між собою – захід має бути проведений у неформальній атмосфері, створювати максимально комфортні умови для спілкування і "розкриття" кожного з учасників.
Потрібно заохотити певних людей – організуємо церемонію нагородження.
Розповісти про досягнення компанії, показати її значимість – робимо світський раут і знімаємо корпоративний фільм.
Підняти імідж керівництва – ставимо спектакль, де це керівництво грає головні ролі.
Потрібно долучити молодих співробітників до корпоративного життя – вікторина про історію компанії та її особливості.
Необхідно, однак, пам'ятати і про розважальну стороні корпоративного заходу.

Якщо корпоратив буде цікавим, інформація, яку учасники заходу отримають, буде зрозумілоюі прийнятною. Тут доречно провести аналогію з класичною формулою психологічного сприйняття реклами. AIDA: attention - interest - desire - action. Залучіть увагу людей, нехай їм буде цікаво - порушити бажання в даному випадку стане набагато простіше, а необхідна дія з'явиться як наслідок.

Організаційні питання

Друга частина корпоративного заходу пов'язана з організаційним аспектом. Перш за все, гарне свято – це досконало організована подія.

Оптимальною є така схема організації корпоративного свята:

збір і зустріч гостей – 40-60 хвилин. Для того щоб гості змогли краще зорієнтуватися в програмі заходу і в просторі свята, можна організувати групу зустрічаючих, роздачу програмок заходу, лотерейних квитків, всілякої атрибутики: значків, масок, буклетів. Недоречні яскраві шоу-програми, роздача дорогих подарунків, насичена конкурсна програма з командними іграми, гучна музика;

офіційна частина – 30-90 хвилин. Офіційність цієї частини дуже часто цілком умовна. Нею може стати, наприклад, театралізована вистава про історію і життя компанії або церемонія нагородження співробітників в різних номінаціях (не обов'язково пов'язаних з їх професійною діяльністю), привітання від підрозділів компанії і гостей, демонстрація різних відеосюжетів (кінокапустники, телемости, відеопривітання), корпоративні спектаклі;

розважальна програма – 90 - 180 хвлин. Розважальна програма, зазвичай, передюачає виступи артистів, всілякі конкурси та ігри. Якщо попередні етапи заходу проведені правильно і у відповідності з викладеними тут рекомендаціями, учасники вже досить "розігріті" та підготовлені, щоб "на ура" сприймати виступи артистів, активно проявляти себе в конкурсній програмі.

Не проводьте конкурси заради конкурсів. Конкурси потрібні для заповнення пауз, пов'язаних, наприклад, з налаштуванням музикантів або взагалі незапланованих. Чергові конкурси можуть бути корисні, якщо необхідно в якийсь момент "підняти" людей (занудьгували). Якщо ж аудиторія заходу спочатку неактивна, що може бути наслідком того, що люди погано знайомі один з одним, або з причини несприятливого морально-психологічного клімату в компанії, конкурсна програма, як правило, сприймається з точністю до навпаки ( "Ну ось, знову ці дурні конкурси! ");

дискотека або вільне спілкування – 90-180 хвилин. Все, народ "дозрів". Дайте йому можливість розважатися самостійно. Нехай танцюють і спілкуються. Головне, щоб діджей був хорошим. Тобто працював не для себе, а для публіки.

Взагалі, дискотека стане в нагоді не для будь-якого заходу. Іноді досить просто познайомити гостей один з одним під супровід легкої музики. Якщо ж дискотека досить довга, можна передбачити якісь активності під час танців, щоб трохи підбадьорити співробітників;

закінчення заходу, прощання – 15-20 хвилин. Так само як необхідно плавно долучити людей до заходу, їх потрібно і вміло "вивести" з нього. Музика стає тихішою, перевага надається повільним композиціям. Якщо захід був насиченим, його учасники до цього часу вже отримали все що необхідно і досить швидко "охолонуть".

Якщо всім учасникам передбачено вручення подарунків, то основну частину їх необхідно роздавати саме під час завершення корпоративного свята.

Зазвичай, подарунки вручає відповідальний працівник або група людей (подібно до групи зустрічаючих). Вони відстежують тих гостей, які, наприклад, завчасно залишають захід, прощаються, вручають подарунки.


Проведене за такою методикою корпоративне свято з великою ймовірністю буде незабутнім, насиченим і цікавим.

Надрукувати
мітки:
коментарів