Поділитись:

На Волині редакторку газети засудили за публікацію соцопитування (фото)

Середа, 20 лютого 2019, 12:17

У Рожищі суд визнав винною редакторку газети «Наш край» у порушенні вимог Закону України «Про вибори Президента України» через публікацію результатів соцопитування, пов’язаного із виборами, без зазначення замовника опитування та точного формулювання питань.

Про це повідомляє прес-служба ОПОРИ.

Від адміністративної відповідальності жінку звільнили. Про це йдеться у постанові Рожищенського районного суду від 7 лютого 2019 року.

Суд встановив, що 3 січня 2019 року редакторка «Нашого краю» опублікувала результати опитування громадської думки, пов'язаного з виборами Президента України без зазначення замовника опитування та точного формулювання питань. Цим вона порушила вимоги ст. 56-6 Закону України «Про вибори Президента України».

В судовому засіданні жінка свою вину визнала та щиро розкаялася, а також пообіцяла в подальшому подібного не вчиняти. Зрештою, суд прийшов до висновку, що редакторка вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-20 КУпАП - порушення встановленого законом порядку опублікування документів та іншої інформації, пов’язаної з підготовкою і проведенням виборів, засобами масової інформації. Суд визнав жінку винною, але звільнив від адміністративної відповідальності за малозначністю вчиненого правопорушення. Відтак, редакторці оголосили усне зауваження.

Нагадаємо: ОПОРА уже повідомляла про поширення результатів соцопитувань у волинських ЗМІ без зазначення необхідних даних. У лютому продовжувала відстежувати публікації із результатами соціологічних опитувань на шпальтах волинських ЗМІ.

Так, у випуску Любомльської громадсько-політичної газети «Наше життя» за 1 лютого, у луцькій «районці» «Слава праці» за 1 лютого, а також у Старовижівській районній газеті «Сільські новини» з 2 лютого опублікували новину «Рейтинг Петра Порошенка зростає і фактично зрівнявся із рейтингом Юлії Тимошенко». У тексті новини посилаються на результати соцопитування центру імені Михайла Драгоманова. Також тут є інформація про час, метод, територію та обсяг вибірки, однак не зазначено точного формулювання питань та замовників дослідження.

На шпальті газети «Твій вибір» за 7 лютого розмістили новину «Соціологи фіксують збільшення довіри до жінки-політика». У публікації, зокрема, йдеться про підсумки соціологічного дослідження групи «Рейтинг». У тексті повідомляють про посилення позицій Юлії Тимошенко не згадуючи про рейтинги інших кандидатів. Також тут йдеться про програми. Презентовані на форумі, плани кандидатки в реформуванні медицини тощо. Наприкінці матеріалу є відомості про терміни, територію проведення, вибірка, метод дослідження та можливу похибку, проте не повідомляють, хто є замовником та як точно звучали питання, які ставили респондентам. Підписана публікація іменем політичного консультанта Сергія Бикова.

У випуску газети «Вісті Ковельщини» за 7 лютого також розмістили матеріал «Чого чекають українці від виборів» у рубриці «Дослідження». У матеріалі згадують про потенціал зростання підтримки Юлії Тимошенко. Наприкінці наведені дані про авторів дослідження, обсяг і вік вибірки, метод терміни проведення та похибку, та не наведено відомостей про замовника та не вказане точне формулювання питання, яке ставили учасникам дослідження. Публікація підписана іменем політтехнолога Андрія Золотарьова.

Нагадаємо: у статті 56 -6  Закону України «Про вибори Президента України» означені особливості поширення інформації про результати опитування громадської думки, пов’язаного з виборами. У частині 1 передбачено, що підприємства, заклади, установи та організації, що проводять опитування громадської думки, мають право оприлюднювати результати опитування, пов’язаного з виборами, з обов’язковим зазначенням часу його проведення, території, яку охоплювало опитування, розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань, можливої статистичної похибки.

Частина 2 цієї ж статті чітко визначає, що інформаційні агентства, засоби масової інформації у разі поширення результатів опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, зобов’язані зазначати повну назву організації, що проводила опитування, замовників опитування, а також інші відомості, зазначені у частині першій цієї статті.

Надрукувати
мітки:
коментарів
08 грудня 2019
27 листопада 2019
19 листопада 2019
13 листопада 2019
12 листопада 2019
25 жовтня 2019
16 вересня 2019
03 вересня 2019
25 липня 2019
09:00
15 липня 2019
23 червня 2019
14 червня 2019
25 квітня 2019