Поділитись:

Борщ по-бандерівськи, або Хто впливає на роботу маркетолога

Четвер, 07 липня 2016, 21:00

В Україні у багатьох компаніях ще залишилась модель, що найголовнішим у маркетинговій кампанії підприємства є стейкхолдер (англ.stakeholder) – зацікавлена сторона, у цьому випадку йдеться про експертів, журналістів, постачальників, групи впливу, а клієнту відводиться роль за остаточним принципом. На Заході ж ситуація кардинально інша. Проте волинські виробники, наслідуючи європейські традиції, змінють своє ставлення до маркетингової політики підприємств та надають більше уваги покупцям своєї продукції.

За інформацією рекламної агенції "PaRtyzan" зараз відбувається процес, коли сам ринок примушує компанії змінюватися, ставлячи споживача в центр уваги. Безумовно, думка стейкхолдера впливає на маркетингову політику компанії. І набагато легше працювати з клієнтами, коли в них є визначене бачення маркетингової стратегії компанії, узгоджене з власниками.

Бренд-менеджер ТМ "Дмитрук" Тарас Скорупський пояснює, що увесь маркетинг з самого початку правильно побудований тоді, коли і компанія, і стейкхолдери притримуються однієї філософії.

"Там, де існує поняття "місія компанії", її філософія та певна корпоративна культура, усі системи взаємодіятимуть гармонійно та правильно. Слоган ТМ Дмитрук "Зробив, як для себе" достатньо зрозуміло відображає суть і цінності компанії", – каже Тарас.

На маркетингову стратегію підприємства впливає і політична ситуація у країні, яка теж може стати приводом для побудови рекламної кампанії.

На думку маркетолога торгової марки "Масляна" Олени Русінової, найбільше впливають на роботу маркетолога власники бізнесу. Вони беруть активну участь в розробці маркетингової стратегії.

"Наприклад, у 2014-2015 рр. в українців панували дуже депресивні настрої. І тому весь колектив ТМ "Масляна" вирішили трохи розбавити цей негатив. Скориставшись "казками" інформаційної війни наших сусідів, вирішили зробити жартівливу рекламу – рецепт борщу по-бандерівськи. Нам дуже дякували за такий позитив, але й почали надходити погрозливі дзвінки, зацікавились журналісти. Оскільки календарі-бандерики розійшлися з великим попитом, просили їх переслати навіть солдатам на Схід. Ми зробили висновок, що реакція на бандерівський борщ – це простий і доступний тест на патріотизм", – розповідає Олена.

У підсумку можна сказати, що взаємодія та постійний моніторинг підприємства із зацікавленою аудиторією (стейкхолдерами) може відбуватися у форматі співпраці (експертна оцінка маркетингових проектів та напрацювання рекомендацій), консультації осіб, які є "лідерами думок" серед населення та залучення їхньої підтримки у маркетинговій стратегії. Можливий також варіант повного ігнорування їхньої думки, якщо вона не несе ніякої суспільної ваги.

Надрукувати
мітки:
коментарів
05 березня 2019
06 вересня 2017
27 травня 2017
14 травня 2017
05 травня 2017
17:23
06 грудня 2016
02 листопада 2016
22 вересня 2016
16 вересня 2016
15 вересня 2016
14:27
08:47
28 травня 2016
18 травня 2016