Поділитись:

Віталій Оксенюк: «Без маркетингу світ просто не почує про ваш продукт» (інтерв'ю)

П'ятниця, 05 квітня 2024, 13:07
Віталій Оксенюк
Віталій Оксенюк

З Віталієм Оксенюком ми знайомі менше ніж рік. Так, я неодноразово проходив повз його офіс, бачив, як він біжить у шаленому для мене темпі, а також читав інтерв’ю, які з ним записували інші журналісти. Звичайно, в ті моменти я і подумати не міг, що коли-небудь буду й сам сидіти навпроти Віталія з увімкненим диктофоном.

Привід для розмови обрали максимально простий, хоча й доволі актуальний: що чекає на маркетинг у 2024 році?

– Сьогодні ми з тобою зустрілися, щоб поспілкуватися про маркетинг та його роль у сучасному світі в 2024 році. Разом із цим я вважаю, що маркетинг – це люди, які ним займаються, які створюють креативні рекламні кампанії та просувають бренди: комерційні чи особисті. Власне, тому наша розмова не буде суто професійно-фаховою, і почнімо її трішки здалека. Як ти прийшов у цю сферу?

– Увагу на рекламу звернув ще в дитинстві. Коли вона переривала на кілька хвилин кінофільм чи серіал на телебаченні – переглядав її не відволікаючись. Досі пам’ятаю багато роликів, які ніяк не виходять з голови. Згодом сформулював думку, що маркетинг – це неосяжна сфера, яка охоплює багато напрямів. Наприклад – поведінкова психологія. Цим маркетинг і вчепив. Своєю глобальністю.

Вже у свідомому віці мені прийшла ідея заснувати власну маркетингову агенцію та створювати креативи схожі на ті, які бачив у дитинстві. Так я і почав вивчати сферу зсередини, багато читати та вчитися в інших. До речі, я – маркетолог без профільної вищої освіти.

– Як сьогодні стати маркетологом? Вступити на відповідний факультет університету? Чи є ефективніший та кращий шлях?

– Я прихильник думки, що класична освіта не є настільки ефективною, як ще 15 років тому.

Кількість курсів, тренінгів, лекцій, подкастів, відеоблогів настільки велика, що за рік активного вивчення можна отримати основу, а з базовими знаннями знайти перших клієнтів та формувати досвід на практиці. Маркетинг – дуже динамічна сфера, яка змінюється кожні декілька років і щоб встигати, потрібно постійно йти в ногу з трендами.

– Тепер трохи провокаційне питання: а чи потрібен маркетинг у 2024 році? Можливо, до біса його? Навіщо він взагалі треба сьогодні?

– За шість років у сфері я не зустрів жодного підприємця чи підприємства, якому не потрібен був бодай один інструмент маркетингу.

Так склалось, що ми живемо у висококонкурентному середовищі, в якому будь-хто може стати вашим конкурентом та створити схожий продукт чи послугу. Для того, щоб ви залишались на ринку, постійно потрібно думати про те, чим ви кращі за інших, яка ваша унікальна торгова пропозиція, хто ваш клієнт та яким чином вам потрібно до нього достукатись. На всі ці питання відповідає саме маркетинг. Без маркетингу світ просто не почує про ваш продукт.

Віталій Оксенюк: «Без маркетингу світ просто не почує про ваш продукт» (інтерв'ю) 

– Окей, оскільки маркетинг залишається не менш актуальним та затребуваним для будь-якого бізнесу, розкажи наступне: на що варто звернути увагу сьогодні у сфері маркетингу?

– Інструментів маркетингу є багато, але більшість підприємців забуває за основу це аналітика даних своєї компанії. Базово я рекомендую зробити:

  • Технічний аудит сайту, який важливо провести саме зараз, оскільки декілька років тому, ваш агрегатор міг здаватись правильно побудованим, але зміни в ІТ-індустрії відбуваються дуже швидко і вже зараз потрібно тестувати сайт, наприклад, на швидкість завантаження сторінок, адже потенційний клієнт не готовий довго чекати, пока ваша посадкова сторінка буде завантажуватись;
  • Аудит сторінок соціальних мереж не менш важливий процес, який дозволяє дати відповідь на запитання: наскільки ефективні та готові до продажів ваші канали комунікації;
  • Якщо маєте відділ продажу – обов’язково виділяйте час на прослуховування дзвінків, щоб розуміти, як ваш менеджер спілкується з клієнтами. Зазвичай, в цьому компоненті найбільше проблем. Чому? Тому що виконання показника продажів залежить від елементарного настрою менеджера. І цей настрій щодня має тенденцію змінюватись. Якщо перефразувати: від настрою менеджера залежить ваш прибуток;
  • Маєте офлайн-точку – відправляйте на щомісячній основі таємного покупця, який перевіряє, чи правильно відбувається обслуговування в торговому залі.

Звичайно, не варто забувати за аналіз конкурентів. Це потрібно не для суб’єктивної оцінки, щоб визначити: я кращий чи гірший від інших. Це необхідно для того, щоб тверезо почерпнути для себе корисні рішення та фішок, які використовують інші.

– Чому ти виділив саме це?

– Насправді, я хочу звернути увагу на те, що ми реально повертаємося від гарних картинок в Instagram до аналітики даних. Правильне зчитування інформації дозволяє підприємцю краще зрозуміти свою сферу та оцінити ефективність каналів, які використовуються.

І лише після аналізу відділу продажів, каналів збуту та працівників можна говорити про всім відомі інструменти маркетингу.

– А чи з‘явилися якісь принципово нові підходи, інновації в маркетингу, про які ти можеш розповісти?

– Глобального прориву у сфері маркетингу не відбулося, але хочу звернути увагу на всім відомий штучний інтелект (ШІ), який швидко інтегрувався у сферу маркетингу.

За допомогою ШІ зараз можна черпати нові ідеї для рекламних кампаній, готувати тексти для соціальних мереж й навіть створювати креативи для бізнесу. З кожним місяцем ШІ дає все більше можливостей, тому рекомендую залучати цей інструмент у своїй діяльності. Тим більше, що він є легкодоступним для кожного з нас.

– Два роки триває активна фаза війни Росії проти України. Як це впливає на бізнес, їхню здатність розвиватися та інвестувати у власне просування?

– За два роки повномасштабного вторгнення абсолютно весь бізнес відчув на собі економічну стагнацію. В цих умовах більшість почали перебудовувати власні бізнес-моделі та виводити нові продукти, які більш затребувані ринком.

Але з іншого боку – наші підприємці продовжують оптимістично дивитися у майбутнє, планують фінанси на 8-12 місяців, збільшують витрати на маркетинг та постійно шукають нові механізми залучення клієнтів. Висновки наші читачі нехай роблять самостійно.

– Чи створюються зараз нові бізнеси у нашому місті? Чи можеш розповісти один-два цікавих кейси?

– Звичайно, є підприємці, які продовжують втілювати свої ідеї в реальність та створюють нові проєкти. Розповім про декілька таких компаній.

Інноваційний інженерний проєкт MindUp. Діти віком від 2 до 8 років створюють власні інженерні проєкти своїми руками. Це дозволяє розвинути навички дитини у науково-дослідній діяльності ще змалечку. Дуже крута ідея – давати дітям можливість розвиватись в інженерній справі.

Віталій Оксенюк: «Без маркетингу світ просто не почує про ваш продукт» (інтерв'ю) 

Місцеве виробництво таблетованої солі «Солеяр». На другий рік повномасштабного вторгнення підприємці заснувати компанію, яка одна з перших в Україні виготовляє продукцію. Відтепер тонни таблетованої солі родом з Луцька потрапляють у різні куточки України.

Віталій Оксенюк: «Без маркетингу світ просто не почує про ваш продукт» (інтерв'ю) 

– Упродовж останнього року ти активно співпрацюєш з організацією Дія.Бізнес. Наскільки цей проєкт є ефективним та корисним для підприємців? Які твої особисті враження від роботи в Дії.Бізнес?

– Насправді, з Дія.Бізнес я знайомий ще з 2021 року. Вже тоді був залученим до проєкту та надавав безоплатні консультації підприємцям зі всієї України.

Коли Дія.Бізнес відчинила свої двері у Луцьку, для мене це був дуже позитивний момент. Відразу після відкриття, я зосередився на консультуванні місцевих підприємців. Провів декілька десятків консультацій і щиро сподіваюся, що мої поради допомогли локальним представникам бізнесу масштабуватись.

Окрім цього, за можливості, намагаюся проводити лекції на тему маркетингу, щоб більше людей отримували корисну інформацію та могли застосовувати її у бізнесі.

Віталій Оксенюк: «Без маркетингу світ просто не почує про ваш продукт» (інтерв'ю) 

– Нещодавно ти став амбасадором бізнес-спільноти BOARD. Розкажи, що це за організація і яку користь вона зможе принести місцевому бізнесу?

– BOARD – це одна з найбільших бізнес-спільнот, яка налічує вже понад 1 900 підприємців та представлена практично у всіх містах нашої країни та за її межами.

Як підприємець ще кілька років тому зіткнувся з тим, що мені важливе правильне оточення, яке буде допомагати вирішувати складні завдання. Я розумів, що також можу бути корисним підприємцям, яким потрібна порада з маркетингу. Бізнес-спільнота і вирішує ці проблеми. Вона об’єднує певне коло осіб за інтересами, допомагає розвиватися та мотивує розвивати свою справу. Бо – разом швидше! До речі, це – слоган BOARD.

Віталій Оксенюк: «Без маркетингу світ просто не почує про ваш продукт» (інтерв'ю) 

Але я хотів би проговорити, що крім Дія.Бізнес та BOARD у Луцьку є ще одна спільнота, яка може бути корисною для підприємців. Це Волинська торгово-промислова палата, яка є недержавною самоврядною організацією, яка об’єднує бізнес та має кілька напрямів: відділ митно-брокерських послуг, відділ сертифікації товарів та інші. Хочу окремо зауважити, що представники палати можуть бути корисні в експорті ваших товарів на міжнародні ринки. Мають експертизу, тому, кому потрібно – звертайтеся до торгово-промислової палати. До слова, там також проводяться лекції на різні теми і я мав честь виступати.

Віталій Оксенюк: «Без маркетингу світ просто не почує про ваш продукт» (інтерв'ю) 

Ділюсь цією інформацією, бо точно знайдеться той, кому потрібні ті чи інші послуги, а інколи нам не вистачає просто знань чи відповідних контактів, щоб рухатись далі.

– Ну і найголовніше: чому ти живеш та працюєш в Луцьку?

– Гарне запитання. У мене була можливість працювати та розвиватись в інших містах, але для себе я чітко зрозумів що Луцьк – найбільш затишне місто з усіх, які я бачив. Не маю сумнівів, що наше місто має гарне майбутнє, головне докладати зусиль та робити бодай щось для громади і з часом воно віддячить нам взаємністю. Тим паче, у нас прекрасні люди!

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів
18 січня 2024
01 грудня 2023
31 жовтня 2023
22 травня 2023
16 березня 2019
09 листопада 2018
27 квітня 2017
14 грудня 2016
14:53