Поділитись:

В Україні пропонують зареєструвати всіх мобільних абонентів

Субота, 29 квітня 2017, 08:45
В Україні пропонують зареєструвати всіх мобільних абонентів

Якщо порядок ідентифікації стільникових користувачів спростити, то це дасть поштовх до розвитку нових – зокрема, фінансових – послуг. Головне, щоби цей крок не виявися початком "закручування гайок".

Національна комісія регулювання зв'язку та інформатизації (НКРЗІ) виступила з наміром змінити порядок реєстрації пріпейд-абонентів. Це близько 95% всіх користувачів стільникового зв'язку України, – пише "Новое время".

НКРЗІ запропонувала значно спростити спосіб, за допомогою якого абоненти змогли би пройти реєстрацію. Наприклад, комісія вважає за доцільне запровадити подачу заявки в електронній формі.

Свої наміри регулятор пояснив зростаючими загрозами, які несе поширення онлайн-сервісів, а разом із ними – збільшуються ризики шахрайства. Тому варто змінити механізм реєстрації мобільних абонентів, щоби захистити їхні особисті дані та фінанси від зловмисників.

Трійка найбільших операторів загалом підтримала намір НКРЗІ. У "Київстарі" вважають, що ідентифікація надасть змогу абонентам у разі потреби швидко заблокувати свій номер. Тоді шахраї не зможуть провести верифікацію з банківською установою та вкрасти кошти з банківського рахунку жертви.

Онлайн-реєстрація з використанням електронного цифрового підпису або Mobile ID – це витратний, однак правильний процес, вважають у компанії "Vodafone Україна". А от до спрощення процесу реєстрації оператор поставився із застереженнями. В компанії переконані, що його потрібно проводити з урахуванням усіх можливих ризиків. Щоби виключити випадки зловживань, коли хтось навмисне або випадково назветься чужим ім'ям. Якщо ж потім ця людина скоїть якусь протизаконну дію, то складнощі можуть виникнути і у того, чиїм ім'ям назвався зловмисник, і у правоохоронних органів при його пошуку.

"lifecell" підтримав ініціативу регулятора. Оператор зазначив, що в Євросоюзі давно існує загальноприйнята та цивілізована практика, коли при купівлі припейд-картки абонент проходить реєстрацію.

"Ця проблема є особливо актуальна з огляду на постійну терористичну загрозу в Україні та антитерористичну операцію на Сході держави", – підкреслили в компанії.

Однак "lifecell" не погодився із НКРЗІ щодо масового характеру шахрайських дій із особистими даними мобільних користувачів. Радше, самі абоненти страждають і стають жертвами шахраїв, надаючи зловмисникам свої персональні дані. Оператор навпаки, маючи інформацію про власника номеру, може швидко та без зайвих затримок заблокувати SIM-картку. І таким чином не дозволити шахраям використати кошти на рахунку абонента. А також позбавити їх каналів зв'язку для незаконних дій з даними, які зберігаються на терміналі клієнта.

Голова правління Інтернет-асоціації України Олександр Федієнко вважає, що оператори й зараз мають достатньо способів для запобігання шахрайству.

"На мій погляд, із введенням цього, наголошую, добровільного механізму для абонента ситуація кардинально не зміниться. Скоріше за все, це проміжна дія, щоб у подальшому цю норму зробити вже обов'язковою для оператора", - висловив припущення він. Тобто, стільникові компанії не зможуть уже продавати пріпейд-пакети на умовах повної анонімності, як зараз.

Надрукувати
мітки:
коментарів
26 лютого 2022
12 квітня 2021
17 серпня 2020
12 липня 2020
16 березня 2020
26 жовтня 2019
13 травня 2019
16 квітня 2019
01 листопада 2018
02 серпня 2016
20:31