Поділитись:

Розбитий посуд чи несмачна їжа: волинянам розповіли, як реагувати на це в кафе

Четвер, 18 жовтня 2018, 10:55

Крім харчового отруєння, відвідувачі кафе і ресторанів можуть зіткнутися і з іншими неприємностями. Наприклад, ви випадково розбили тарілку або чашку, за що адміністрація вимагає сплатити велику суму грошей.

Про те, як діяти в таких випадках, а також, що робити, коли офіціант зіпсував ваш одяг або ж в ресторані зник ваш гаманець, розповіли в Дерпродспоживслужбі Волинської області.

Отож, випадково розбили тарілку або чашку, ви можете сказати таке:

"Я розумію, що я розбив вашу тарілку, але вважаю, що ціна, встановлена вашим закладом за це, є непомірно високою. Я готовий відшкодувати вартість посуду, але не в такому розмірі, в якому вимагаєте ви".

Адміністрація закладу громадського харчування ні в якому разі не має права утримувати вас, поки не розрахуєтеся за розбиту чашку або тарілку. Якщо ж на вашу адресу лунають погрози, викликайте поліцію. Платити за розбитий посуд ви будете змушені в тому разі, коли адміністрація кафе чи ресторану повідомила вас про його вартість. Якщо інформації про це немає в меню і вас з нею не ознайомили працівники закладу до початку трапези, можете не платити – закон на вашому боці.

Справжньою несподіванкою при відвідуванні ресторану або кафе може стати крадіжка ваших речей. Виникає логічне запитання: чи повинна адміністрація закладу компенсувати їхню вартість?

Повинна, якщо речі були здані в гардероб. У тому разі, якщо ви втратили гаманець або телефон в залі ресторану, викликайте поліцію. Допомогти правоохоронцям знайти вашу пропажу з великою ймовірністю допоможуть камери відеоспостереження.

Що робити, якщо необачний офіціант зіпсував вашу дорогу сукню або костюм?

Відповідь проста: відразу ж звертайтеся до адміністрації закладу громадського харчування і намагайтеся вирішити питання компенсації вартості одягу. Якщо керівництво на контакт не йде, зберіть доказову базу: збережіть чек, запишіть номери телефонів свідків, ім'я працівника, який зіпсував одяг, і подавайте позов до суду.

Пам'ятайте: за якісну і смачну їжу повинні платити ви, а ось за неякісну і невчасно приготовлену – заклад. Якщо вам принесли страву, яку ви не замовляли – її повинні замінити. Якщо замість обіцяних 20 хвилин ви чекали замовлення годину або півтори, сміливо можете відмовлятися від їжі і не платити за неї.

У будь-якому випадку при порушенні ваших прав не залишайтеся байдужим до самого себе: вимагайте Книгу скарг і пропозицій та записуйте в неї всі порушення і зловживання, свідками яких ви стали. Згідно з наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України №349 від 24.06.96, така книга повинна бути в кожному закладі громадського харчування та надаватися на першу вимогу клієнта. При цьому ніяких документів з вас вимагати не повинні. А ось розглянути запис і відповісти на нього зобов'язані уподовж семи днів: для цього вам слід залишити свій телефон, адресу. Якщо від адміністрації кафе чи ресторану відгуку немає, звертайтеся до місцевої інспекції з захисту прав споживачів. За це заклад буде оштрафовано.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: СКАСУВАННЯ КНИГ СКАРГ ТА ПРОПОЗИЦІЙ: ЧИ ЗГІДНІ ВОЛИНСЬКІ ЕКСПЕРТИ?

При цьому покарання для керівника або іншої уповноваженої особи за відсутність Книги скарг і пропозицій регламентовано частиною 1 статті 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Аналогічна відповідальність передбачена і за відсутність "Куточка споживача". Покарання за порушення правил торгівлі і надання послуг становить від 1 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного вчинення даного правопорушення – у сумі 5-27 таких мінімумів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів